۱۳۹۲ آبان ۲۰, دوشنبه

"بازیِ اعدام" تهدید جدیدی برای جان کودکان

در طی چند ماهه اخیر و با افزایش اعدام‌های صورت گرفته در ملا عام، تعدادی از کودکان شهرهای مختلف ایران با شبیه‌سازی صحنه‌های اعدام جان خود را از دست دادند. 

این کودکان بدون درک درستی از اعدام و با دیدن اعدام‌های صورت گرفته در ملاعام، در بازی‌های کودکانه‌ی خود اقدام به شبیه‌سازی صحنه‌های اعدام کردند که در طول چند ماهه اخیر حداقل جان دو کودک را در نقاط مختلف ایران گرفته است.

در اولین مورد، در شهریور ماه امسال کودکی 8 ساله در روستای "کلاش لولم" از توابع شهرستان جوانرود استان کرمانشاه هنگامی که باهم‌بازیهایش قصد بازسازی صحنه‌ی اعدام فردی به نام رئوف مصطفایی که چندی قبل در این شهر اعدام شده بود را داشت، جان خود را از دست داد.

در موردی دیگر کودکی 7 ساله در روز 17 آبان‌ماه امسال در روستای فیشور از توابع استان فارس هنگام "بازیِ اعدام" جان خود را از دست داد. گفته می‌شود اعدام‌های اخیر دو تن از زندانیان اهل فیشور در زندان عادل‌آباد شیراز باعث کنجکاوی این کودک و شبیه‌سازی آن شده است.

این کودک هفت ساله با استفاده از طنابی که در گوشه حیاط خانه شان برای خشکاندن رخت، آویزان بود با قرار دادن ماشین اسباب بازی در زیر پایش از طناب آویزان شد و در پی حرکت کردن ماشین اسباب بازی در زیر پایش، باعث خفگی و از دست دادن جانش شد.

لازم به ذکر است که حوادثی مشابه، در طول سالهای گذشته نیز در بعضی از نقاط ایران تکرار شده است.


Freedom Messenger - Ghasedane Azadi

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر