۱۳۹۲ آبان ۱۳, دوشنبه

طرح 50 روزه بسیج و سپاه برای تحمیل پوشش اسلامی

همان گونه که انتظار می رفت، پس از انتخابات ریاست جمهوری، بار دیگر مسئله «حجاب و عفاف» و «بدحجابی»، از جمله برجسته کردن «ساپورت پوشان»، به یکی از موضوعات اصلی اسلامگرایان در کشمکش بر سر قدرت تبدیل شد.
« محبت نیوز» - طبق گزارش رسانه ها، «سپاه پاسداران و بسیج کشور با کمک بسیجیان از ابتدای ماه محرم تا بیستم ماه صفر به مدت پنجاه روز در سراسر کشور برنامه های گسترده ای را به صورت امر به معروف و نهی از منکر ایجابی اجرا خواهد کرد».
در حالی خبر از اجرای چنین طرحی می‌رسد که معمولن  نیروی انتظامی با هماهنگی دولت، در قالب گشت های ارشاد مسئولیت چنین کاری را داشت، اما اکنون قرار است که بسیجیان به موازات ناجا و دولت، حضوری پررنگ در این حوزه پیدا کنند.
نکته مهم این است که این طرح با درخواست محمد رضا نقدی، فرمانده بسیج از برخی مراجع، از جمله شبیری زنجانی، مستقل از دولت جمهوری اسلامی انجام می شود.
به گزارش شهرزاد نیوز، بنا بر گزارشی که سایت این مرجع تقلید نیز منتشر کرده، سیدحسن اکبری، مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه استان قم به همراه مهدی نژاد فرمانده سپاه این استان، نامه کتبی نقدی را به شبیری زنجانی، که وی نیز توافق خود را با اجرای این طرح اعلام کرده است. مهدی نژاد در توضیح این طرح گفته است که سپاه پاسداران و بسیج کشور با کمک بسیجیان از ابتدای ماه محرم تا بیستم ماه صفر به مدت پنجاه روز در سراسر کشور برنامه های گسترده ای را به صورت امر به معروف و نهی از منکر ایجابی اجرا خواهد کرد. اجرای این طرح مستلزم کمک و مساعدت علماء، بزرگان، مراجع و روحانیونی است که در مساجد در حال خدمت هستند.
شایان ذکر است که شهیندخت ملاوردی، معاون امور زنان رئیس جمهوری، جهت «رفع خلاءهای قانونی حوزه زنان» به دیدار مراجع قم رفته است. از جمله محمد علی علوی گرگانی به شهیندخت ملاوردی گفته است که بهترین نمونه محبت الهی نسبت به زنان حجابی است که برای بانوان اختصاص داده شده است، هرچند غربی‌ ها آن را محدودیت می‌نامند.
وی همچنین گفته است که امروز افتخار و عزت ما زنانی هستند که «با حجاب کامل» به وظایف خود عمل می‌کنند و نسلی را پرورش می‌دهند که فرهنگ ایثار و شهادت را زنده می‌کنند و هر گاه ولایت فقیه امر کند آماده جانفشانی هستند.
به گزارش عصر ایران، صافی گلپایگانی، یکی دیگر از این مراجع، در دیدار احمدی مقدم، فرمانده نیروی انتظامی، با وی ضمن ابراز «تأسف شدید از وضعیت بدحجابی و بداخلاقی‌ها در جامعه» گفته است خطی که از ابتدای انقلاب روی آن «همه علما و بزرگان» پافشاری کردند، خط اجرای احکام شرع و اسلام بود؛ «به ویژه در مورد حجاب و عدم اختلاط زن‌ها و مردها فداکاری‌های بسیاری» شد. الان هم باید همان خط و مسیر احیا شود.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر