۱۳۹۲ آبان ۲۶, یکشنبه

صلیب جنجال آفرین در مراسم محرم کربلا +عکس

 این تصویر یک صلیب چوبی بزرگ در « بین الحرمین» را نشان می دهد که بحث و جدال تندی را در شبکه های اجتماعی برانگیخته است.
شیعیان مابین حرم حسین بن علی و حرم عباس بن علی را که ۳۷۸ متر می‌باشد را بین الحرمین می‌نامند.موقعیت آن در شهر کربلا تقریبن در ۱۰۰ کیلومتری جنوب غربی بغداد است.
« محبت نیوز» -  با بالا گرفتن بحث و جدل در فضای مجازی در ارتباط با این تصویر، طرفداران ، این عکس را منظره ای زیبا از همزیستی ادیان مختلف در عراق می دانند.
به نوشته قدس آنلاین در این تصویر یک صلیب چوبی بزرگ که مربوط به یک دسته عزاداری مسیحی است، در هنگام برگزاری مراسم محرم امسال در کربلا برافراشته شده است.
در همین ارتباط نیز ابنا نوشت: در حالی که این تصویر یک صلیب چوبی بزرگ در بین الحرمین بحث و جدال تندی را در شبکه های اجتماعی برانگیخته است، طرفداران آن، این عکس را منظره ای زیبا از همزیستی ادیان مختلف در عراق می دانند. در این تصویر یک صلیب چوبی بزرگ که مربوط به یک دسته عزاداری مسیحی است، در هنگام برگزاری مراسم محرم امسال در کربلای معلی برافراشته شده است.
عراق به عنوان منطقه ای بسیار باستانی و تمدنی، کشوری با تنوع مذهبی بالاست که پیروان ادیان گوناگون ـ اسلام شیعی، اسلام سنی، مذاهب مختلف مسیحیت، یهودیت، صابئیت، آشوری، یزیدی و ... ـ در آن زندگی می کنند.
آیا حضور مسیحیان در اینگونه مراسمات اسلامی که حتی از سوی برخی از دسته ها و گروهای اسلامی بعنوان خرافات و خرافه پرستی عنوان شده است تکیه بر حفظ بقا است !؟
عراق در سال‌های گذشته همواره شاهد حوادث خونباری از درگیری‌های فرقه‌ای مذهبی است و گروه‌های جهادی القاعده وسلفی‌های تندرو، زمینه فعالیت گسترده در عراق را یافتند؛ امری که موجب شد تا جامعه بزرگ مسیحی این کشور صدمات جبران‌ناپذیری ببیند و جمعیت این جامعه به سرعتی باورنکردنی تقلیل یابد.
چندی پیش مطلبی از سوی برخی از اندیشمندان اسلامی منتشر گردید که در آن به نابودی کامل جوامع مسیحی در کشورهای عراق، افغانستان و مصر هشدار دادند ! "رایموند ابراهیم" یکی از مدیران شیلمان در مرکز David Horiwitz و نیز عضو افتخاری فورام خاورمیانه گفته بود: " ما شاهد تکرار تاریخ در خصوص ایجاد جهان اسلام هستیم ،درست همانطور که بعد از مسیحیت اسلام توانست با جبر و خونخواری پا به عرصه وجود بگذارد".
وی افزود ؛ عراق به عنوان یکی از جدیدترین نمونه هایی است که نشان دهنده واضح سرنوشت نافرجام مسیحیان این کشور پس از آغاز حکومت اسلامی که پس از دیکتاتوری در آن کشور پا گرفت ،میباشد. در حمله به کلیسای بغداد در سال 2010 که در آن حدود 60 تن از مبشران و کشیشان سلاخی شدند ، به طور کاملن بارز نشان دهنده یک دهه عصر یخی در آن کشور است. وی در ادامه گفت، ده سال پیش حداقل یک میلیون نفر مسیحی در عراق میزیستند. الان کمتر از 400 هزار نفر مسیحی باقی مانده اند. این فاجعه حاصل مبارزه ضد مسیحی است که با اشغال عراق توسط نیروهای آمریکایی آغاز شد که نتیجه آن تعداد زیادی از کلیساهای مسیحیان بمباران شد و بی شمار از مسیحیان جانشان را از دست داده و حتی بسیاری از سوی اسلامگرایان مصلوب شده و یا سرشان از تن جدا شد.
ناظران معتقدند که از زمان رویدادهای موسوم به "بهار عربی" در شماری از کشورهای خاورمیانه، مسیحیان به‌گونه‌ای فزاینده میان جبهه‌های متخاصم قرار گرفته و
.
 زیر فشارند. و شمار زیادی از آنان ناچار به ترک میهن خود شده‌اند.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر