۱۳۹۲ آبان ۱۴, سه‌شنبه

محکومیت اعدام انتقام گیرانه ۱۶ زندانی توسط نهادهای بین المللی و زندانیا‌ن زندان اوین

حکومت ايران اعدام را به مثابه‌ی اهرم کنترل و فشار در جامعه اعمال می‌کند و به اشکال مختلف شهروندان ایرانی را به قتل می‌رساندـ نه تنها بسیاری از زندانیان سیاسی و کودکان در خطر مرگ قرار دارند .
اعدام‌های بدون دلیل، اعدام‌های شتاب زده و اعدام های خیابانی در ایران روز‌به‌روز شدت می‌گیرد.
به گزارش آژانس ایران خبر،بیش از ٨٠٠ تن از فعالان سیاسی و مدافعان حقوق‌بشری و ٣٨ نهاد مدنی اعتراض خود را نسبت به اعدام‌های سیاسی در ایران ابراز و خواهان قطع فوری و بلادرنگ اعدام‌های سیاسی و به ویژه توقف اجرای حکم اعدام تمامی زندانیان سیاسی در ایران شده‌اند هم‌اکنون برای ٢٥ فعال سیاسی کُرد در زندان‌های حکومت اسلامی ایران حکم اعدام صادر شده است.
درقسمتی‌ از این بیانیه آمده است:
ما خواهان توقف بلادرنگ اعدام های سیاسی هستیم. اعدام های سیاسی برای تولید ترس و وحشت عمومی در تمام ایران و بخصوص مناطق حاشیه‌ای ایران استـ
ما خواهان اجرای عدالت و حمایت تمامی انسانهای آزاده و مجامع بین المللی در مقطع حساس کنونی از زندانیان سیاسی و مدنی،هستیم. در همین رابطه و در اعتراض به اعدام انتقام گیرانه ۱۶ زندانی،زندانیان سیاسی زندان مرکزی زاهدان ضمن بیانیه‌ای آنرا محکوم و خواستار دخالت دبیر کل سازمان ملل متحد و شورای امنیت برای برای متوقف کردن اعدام ها در ایران و پیگیری و مجازات آمرین و عاملین این جنایتهاشدند .
در این بیانیه آمده است:حکامی که به جای عدل و داد و برقراری مساوات و امنیت و خدمت به ملتها متاسفانه برای بقای قدرت خویش دست به هر جنایتی زده و قتل ، کشتن ، اعمال زور و خشونت و ایجاد رعب و وحشت و انواع شکنجه های ضد بشری و با اعتقاد به سیاستهای غلط و تضییع حقوق مدنی و سرمایه های ملی انسانی می پردازند و به جای الگو گرفتن از شیوه انبیا و اولیا و حکام عدالت گستر و پایبندی به اصول و اخلاق در واقع به پیروی ازافرادی همچون مک اولیف فیلسوف و سیاستمدار تاریخ و امثال آن که می گفتند; حکام و زمامداران ، بی رحمی را یکی از سلاحهایی بداند که ملتها را متحد و مطیع می سازد.
ما زندانیان سیاسی زندان مرکزی زاهدان بلوچستان ایران این جنایت و کشتار مظلومانه مبارزان راشدیدا محکوم می کنیم و از مقامات سازمانهای بین المللی و حقوق بشری تقاضا داریم هر چه سریعترجلوی این جنایات و کشتارهای ملت مظلوم و بی دفاع را گرفته و عاملان این اعدامها را مورد بازخواست قرار دهند و دادگاهی نمایند.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر