۱۳۹۲ آبان ۲۲, چهارشنبه

خطر دیپورت یک نوکیش مسیحی افغان از هلند

تهدید نسبت به نوکیشان مسیحی افغانستان و ایران را نباید بی اهمیت دانست. تغییر دین در این دو کشور همسایه به مثابه جرمی با مجازات اعدام دانسته می شود و به همین دلیل نوکیشان مسیحی بطور مداوم مورد حمله اسلامگرایان تندرو و دولت هستند.
«محبت نیوز» - " پناهجویان نوکیش مسیحی که عمومن بخاطر جفا و آزار و اذیت حکومت های مذهبی ناچار به ترک کشورشان می شوند و به کشورهای اروپایی سفر می کنند، اما با وجود خوشرفتاری در این کشورها همیشه این پناهندگان با پاسخ مثبتی روبرو نمی شوند.
مصطفی نجفی" از نوکیشان مسیحی و پناهجوی افغان که بدلیل شرایط کشورش به هلند پناهنده شده؛ با وجود اینکه در صورت بازگشت به افغانستان خطر مرگ زندگی وی را تهدید می‌کند، تاکنون از دولت هلند پاسخ مثبت دریافت نکرده است.
مصطفی نجفی در گفتگو با خبرنگار «محبت نیوز» درخصوص آشنایی خود با مسحیت می‌گوید: حدود دو سال است که به واسطه یکی از دوستان به نام "سعید آرمان" با مسیحیت آشنا شده‌ام و حدود 9 ماه است که به جمع ایمانداران مسیحی پیوسته‌ام.
مصطفی درباره چگونگی این امر می‌گوید : من فردی مسلمان زاده هستم و متاسفانه به واسطه تحجری که در دین اسلام به خصوص در کشور افغانستان وجود دارد از بدو تولد این دین با من همراه بود ولی هیچگاه نتوانستم با اسلام ارتباط برقرار کنم و خود را یک مسلمان بدانم وهمیشه یک خلاء درونی در وجود من قرار داشت.
وی افزود: اولین بار که توانستم کتاب مقدس را بخوانم متوجه شدم که جواب سوالاتی که در طول زندگی برای آن پاسخی نداشته‌ام را یافته‌ام و به همین دلیل با کلیسای هارلم (کلیسایی فارسی زبان در کشور هلند) ارتباط پیدا کرده و کشیش این کلیسا به نام جلیل جلیلی در این مسیر به من کمک‌های بسیاری کرد.
مصطفی مسیحیت را تنها راه نجات مردم از بند گناهان عنوان می‌کند و در خصوص روند بررسی پرونده پناهندگی خود می‌گوید: به دلیل اینکه یک مسیحی هیچ گاه نباید دروغ بگوید لذا در طول دورانی که مصاحبه من توسط اداره مهاجرت هلند انجام شد، هیچگاه از گفتن حقیقت ابایی نداشته ‌‌ام و با وجود اینکه پاسخ منفی از اداره مهاجرت گرفتم و 4 ماه زندانی شدم و هر روز به من اعلام می‌کردند که باید به افغانستان باز گردی، اما از عقیده خود دست نکشیدم.
وی درباره وضعیت مسیحیان در افغانستان و بازگشت آنان به این کشور گفت: همگان به افراط گرایی مذهبی که در کشور من وجود دارد آگاهی دارند و حتی وقتی پدر من شنید که من مسیحی شده‌ام به من گفت، از نظر من خون تو مباح و کشتن تو برای من جهاد و واجب است.
لازم به ذکر است بر اساس اصول و نظام قضايی افغانستان که بخش اعظم آن مبنی بر قوانين مذهبی اسلام بنا نهاده شده است مجازات مسلمانی که دینی غیر از اسلام اختیار کند، ارتداد و "اعدام" است.
تهدید نسبت به نوکیشان مسیحی افغانستان و ایران را نباید بی اهمیت دانست. تغییر دین در این دو کشور همسایه به مثابه جرمی با مجازات اعدام دانسته می شود و به همین دلیل نوکیشان مسیحی بطور مداوم مورد حمله اسلامگرایان تندرو و دولت هستند. در تیر ماه سال 1390 ویدئویی انتشار یافت که بریده شدن سر یک مسیحی افغان منتشر شد که اسلامگرایان در آن ویدئو به نقل از پیامبر اسلام می گفتند که "هرکه دینش را عوض کند باید کشته شود."
چندی پیش نیز یکی از نمایندگان پارلمان افغانستان پیشنهاد داده تا برای جلوگیری از رشد سریع مسیحیت در داخل و خارج از این کشور آن دسته افغان‌هایی که از اسلام به مسیحیت گرویدند طبق قوانین اسلامی اعدام شوند.
مصطفی در خصوص شرایط زندگی در کمپ و خطراتی که جان نوکیشان مسیحی را تهدید می‌کند گفت: با اینکه دولت هلند و اداره مهاجرت تسلط کاملی در این خصوص دارند ولی بازهم شاهد تهدیداتی به خصوص از سوی افراد مسلمان تندرو که در این کمپ‌ها زندگی می‌کنند هستیم.
گفتنی است مسیحیان افغان خارج از کشور نیز از دست افراطیون هم امنیت ندارند. در ماه سپتامبر سال گذشته یک نوکیش افغان در مرکز رسیدگی به پناهندگان در نروژ با آب جوش و اسید مورد حمله قرار گرفت. مهاجمین به او گفتند که " اگر به اسلام برنگردی تو را خواهیم کشت."
لازم به ذکر است نوکیشان مسیحی به ویژه ایرانیان و افغان در کشور های خود تحت جفا می باشند. فشار ها، دستگیری، تهدید و تبعیض از سوی حکومت های مذهبی این کشورها سبب می شود تا این افراد مجبور به ترک خانه و کاشانه خود شده و در کشور های دیگری پناه بگیرند.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر