۱۳۹۲ آبان ۱۲, یکشنبه

اعتصاب غذایی زانیار و لقمان مرادی در گفتگو با اقبال مرادی

زانیار و لقمان مرادی زندانیان سیاسی محکوم به اعدام در سالن ۱۲ زندان رجایی شهر کرج می‌باشند که خطر اعدام ایشان نگرانی محافل حقوق بشری را بر انگیخته است.
در این باره اقبال مرادی به " کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی" گفت که زانیار و لقمان مرادی در اعتراض به شرایط خودشان و احتمال اجرای حکم اعدامشان از چند روز پیش دست به اعتصاب غذا زده اند.
آقای مرادی افزوند که همانگونه که اطلاع دارید حکم اعدام «زانیار و لقمان» مرادی توسط قضات شعبه ۱۴ دیوان عالی کشور تایید و به اجرای احکام فرستاده شده است. و هر لحظه امکان اجرای حکم وجود دارد و از طرفی دیگر ماموستا شیرزادی به تهران رفته تا حکم را به اجر درآورد.از این رو امکان اجرای حکم اعدام, این دو جوان کرد را هر لحظه تهدید می کند.
گفتنی است که زندانيان سياسی سالن12 بند 4 زندان گوهردشت از صبح روز شنبه 11آبان در اعتراض به پخش امواج پارازيت در داخل زندان دست به اعتصاب غذا زده اند.
مسئولان زندان از مدتها پيش در زندان گوهردشت ، به ويژه بندهای زندانيان سياسی مبادرت به پخش امواج پارازيت می کنند. اين اقدام ضدانسانی سلامتی زندانيان را به شدت به خطر انداخته به نحوی که زندانيان از خشکی مخاط، دردهای عضلانی و سردردهای شديد، تاری چشم و تهوع و بی حسی مستمر رنج می برند.
پخش پارازيت که سرطان زا نيز هست، علاوه بر ساير فشارها و محدوديتها و اقدامات سرکوبگرانه اين زندان را به محلی برای مرگ تدريجی زندانيان تبديل کرده است.
بنا به اعتراف رئيس سازمان زندانهای رژيم، ظرفيت رسمی زندان گوهردشت 5000نفر است، اما اکنون بيش از 22000زندانی در آن تلنبار شده اند. کمبود جا به حدی است که زندانيان حتی امکان نشستن هم ندارند. استراحت نوبتی است و زندانيان مجبورند حتی از فضاهای داخل دستشوييها برای استراحت استفاده کنند.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر