۱۳۹۲ آبان ۱۳, دوشنبه

انتقال جسد شیرکو معارفی به بانه توسط مسئولین زندان مرکزی سقز

جسد شیرکو معارفی، زندانی سیاسی کرد زبان اعدام شدە، بنا به درخواست زندان مرکزی سقز از سوی اداره آتش‌نشانی بانه به بیمارستان صلاح‌الدین ایوبی این شهر منتقل شد و قرار شد که راس ساعت ١٧ به خانوادەاش تحویل دادە شود.

مسئولین زندان سقز طی تماسی تلفنی راس ساعت ٣ و نیم بامداد امروز دوشنبه ١٣ آبان‌ماه سال ١٣٩٢، آتش‌نشانی بانه را مطلع نمودەاند که شیرکو معارفی را اعدام می‌کنیم شما اقدامات لازم را جهت انتقال جسد وی به بانه انجام بدهید.

خانوادەی این زندانی سیاسی اعدام شدە برای تحویل گرفتن جسد وی به زندان سقز مراجعە کردند، ولی در آن‌جا هیچ پاسخی دریافت نکردە و ناچارأ به بانه برگشتند.

پس از اعدام این فعال سیاسی کرد زبان، جسد وی توسط ادارە آتش نشانی بانه از زندان مرکزی سقز به سردخانەی بیمارستان صلاح‌الدین ایوبی در شهرستان بانە منتقل شد.

در این مدت نیروهای ادارە اطلاعات حکومت ننگین اسلامی ایران دور تا دور و حومەی این بیمارستان را احاطه کردە بودند و فضای اطراف بیمارستان و سطح شهر نیز به شدت امنیتی شدە است.

همچنین از سوی ادارە اطلاعات به خانوادەی "شیرکو معارفی" اعلام شدە است که، پس از اعدام این فعال سیاسی و انتقال وی از سوی اداره آتشنشانی به بیمارستان صلاح‌الدین ایوبی بانه، ادارەی شهرداری وی را کفن کردەاند و آمادەی تحویل به خانوادەی وی شدە است.

مسئولین ادارە اطلاعات حکومت اسلامی ایران به خانوادەی این زندانی سیاسی کرد زبان اعلام کردەاند که جسد وی را راس ساعت ١٧ به وقت ایران به آن‌ها تحویل می‌دهند که در گورستان دفن کنند.

سحرگاه امروز دوشنبه ١٣ آبان‌ماه سال ١٣٩٢، شیرکو معارفی زندانی سیاسی کرد که ٥ سال پیش به اتهام "همکاری با یکی از احزاب کرد اپوزسیون حکومت خونخوار اسلامی ایران" از سوی شعبەی یک دادگاه انقلاب سقز به اعدام محکوم شدە بود، در زندان مرکزی سقز اعدام شد.

https://www.facebook.com/zendani.siasi

کردپا

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر