۱۳۹۲ آذر ۹, شنبه

پاسخ دولت حسن روحانی به نيازهای زلزله زدگان: سرکوب و سانسور

در حاليکه زلزله و بيش از 100 پس لرزه، اغلب شهرهای استانهای کرمانشاه و ايلام را لرزاند، به خانه های مردم قصرشيرين و گيلان غرب آسيبهای جدی زده است، دولت حسن روحاني هيچ اقدامی جز سکوت خبری و سرکوب زلزله زدگان معترض انجام نداده است. زلزله زدگان به جان آمده و خشمگين سرانجام به هلال احمر رژيم هجوم بردند و شيشه های آن را شکستند.

از روز وقوع زلزله رسانه های حکومتی يا عمدتاً درباره آن سکوت کرده اند يا آن را کوچک نمايی کردند. اما ابعاد واقعيت از حرفهای ضد و نقيض آنها نمايان است. به عنوان نمونه روزنامه حکومتی اعتماد روز سوم آذر در حالی که زلزله ها را مهيب توصيف کرد نوشت «اين زلزله های مهيب که با صدای انفجار فروريختن سنگها در اين اقليم کوهستانی (همراه) بود... در برخی شهرستانها خسارات جزيی به منازل وارد کرد».

زلزله های مهيب فقط در زير سانسور آخوندی می توانند خسارات جزيی وارد کنند.

لحن ساير رسانه های رژيم هم به همين گونه بود، و همه به منظور کم رنگ کردن نکرده های دولت است.

اما واقعيت صحنه چيست؟ دو زلزله ۴.۵ و ۵.۷ ريشتری که مرکز آن در گيلانغرب بود، بسياری از خانه های قصرشيرين و گيلانغرب را با ايجاد ترک و شکاف ناامن و غيرقابل سکونت کرده و مردم بی سرپناه شده اند. تعداد پس لرزه های بعضاً شديد اين زلزله از 200 گذشته است.

رژيم به عمد خسارتها را جزيی می نمايد تا از تعهداتش برای بازسازی خانه های مردم شانه خالی کند.

خبرگزاری حکومتی خبرآنلاين مدعی شد حدود دوهزار چادر در مدارس و ورزشگاههای 3شهر قصرشيرين، گيلانغرب و سرپل ذهاب برپاکردند. اما گزارشهای رسيده حاکی است روز دوشنبه 4آذر، در برابرتجمع اعتراضی 1000نفر از مردم قصرشيرين در برابر هلال احمر اين شهر، مأموران هلال احمر گفتند ما فقط 100 تخته چادر داريم که نمی دانيم بين چه کسانی توزيع کنيم. البته به گفته مردم، نزديکان و ايادی رژيم در مراجعه به مراکز هلال احمر به راحتی چادر و تجهيزات می گيرند و با اما و اگری روبر نمی شوند. بيش از 30هزار نفر از مردم زلزله زده قصر شيرين 3روز بعد از زلزله اول، هم چنان در خيابانهای شهر بی سرپناه بودند، و عليه بی توجهی مقامات رژيم دست به تجمع اعتراضی در برابر فرمانداری و هلال احمر اين شهر زدند. فرماندار قصر شيرين به آنها گفته برويد در مدارس و ورزشگاهها بخوابيد، آنجا چند چادر هم زده ايم.

مردم شهر شاهدند که همين مقامات حکومتی هم به خصوص شب ها، در شهر حضور ندارند و با خانواده هايشان با امکانات کافی و خودروهای مجهز از شهر بيرون می روند. و مردم بدون سوخت و سرپناه، بدون حداقلهای بهداشتی در حاشيهٴ شهرها و خيابانها سرگردانند.

تجمعات اعتراضی مردم گيلانغرب و قصرشيرين روزانه در برابر مراکز هلال احمر ادامه دارد. ايادی رژيم آب پاکی روی دست آنها ريخته و می گويند ما هرچه داشتيم روز اول توزيع کرديم. و ديگر چيزی نداريم. اما در مقابل، رژيم در بوقهای رسانه ای اش به نقل از همين هلال احمر اعلام کرده است آماده برپايی 4هزار چادر برای کمک به مردم زلزله زده است. همين رسانه ها برای کوچک نمايی ابعاد خسارات و لاپوشانی لاقيدی دولت حسن روحانی به زلزله زدگان نوشتند: «مقامات محلی گفته اند خسارتهای عمده ای به مناطق روستايی وارد نشده است، فقط ديوار برخی خانه ها ترک خورده و شيشه ها شکسته است!».

سانسور خبری سهم زلزله زدگان در نظام ولايت فقيه

زلزله زدگان شهرهای ايلام و کرمانشاه تنها فراموش شدگان تحت سانسور رژيم نيستند. روزنامه های حکومتی در همين روزها اعتراف کردند بسياری از قربانيان زلزله بم هنوز در کانکس زندگی می کنند. و مجروحان قطع نخاع اين حادثه در بم بدون هر گونه تأمينی زندگی سختی را می گذرانند. درست مثل زلزله زدگان ورزقان، که الآن دو سال است بی سرپناه و در کانکسهای سرد و بی آب و برق به سر می برند.
Freedom Messenger - Ghasedane Azadi

حقوق اقلیت‌های دینی و مذهبی در منشور حقوق شهروندی حسن روحانی

به نظر می‌رسد که هیچ پیشرفتی در وضع حقوقی اقلیت‌های دینی و مذهبی در این منشور به وجود نیامده و در بر همان پاشنه سابق برای این بخش از شهروندان ایرانی خواهد چرخید.
« محبت نیوز» - حسن روحانی چندی است که در مصاحبه‌هایش با آب و تاب از تدوین منشور حقوق شهروندی یاد می‌کند و آن را به عنوان یکی از دست آوردهای حقوق بشری دولتش در صد روز اول معرفی می‌نماید.
به گزارش خودنویس و بقلم دکترآریا حق گو در همان نگاه اول به راحتی می‌توان فهمید که این منشور تکرار مکررات و جمع آوری همان نکات و مقررات مبهم در رابطه با حقوق شهروندان ایران از سایر قوانین موجود در ایران است. نقد مفصل این منشور در حوصله این یادداشت نمی‌گنجد و البته حقوق‌دانان دیگری هستند که انجام این وظیفه را بر عهده بگیرند. آن‌چه در این یادداشت مایلیم توجه هم‌راهان را به آن جلب نمایم، حقوق اقلیت‌های مذهبی و دینی در این منشور است.
به نظر می‌رسد که هیچ پیشرفتی در وضع حقوقی اقلیت‌های دینی و مذهبی در این منشور به وجود نیامده و در بر همان پاشنه سابق برای این بخش از شهروندان ایرانی خواهد چرخید.
دلیل اول این ادعا این است که در این لایحه مفصل، تنها ۳ خط در قالب دو ماده کوتاه بهحقوق اقلیت‌های مذهبی اختصاص داده شده است.
دلیل دوم عدم اشاره به «مذهب» و «دین» به عنوان شاخصه‌ای برای معاف بودن از تبعیض در حقوق شهروندی می‌باشد. ماده ۱ این منشور به وضوح از کاربرد این واژگان خودداری می‌نماید تا مبادا مبنایی برای ادعای برابری بین مسلمانان و اقلیت‌های مذهبی در چهارچوب حقوق شهروندی پیدا شود. به بخشی از ماده یک این منشور نگاه کنید:
ماده ۱- قواعد عمومی حاکم بر این منشور عبارت است از:
-۱-۱ کلیه اتباع ایران صرف‌نظر از جنسیت، قومیت، ثروت، طبقه اجتماعی، نژاد و یا امثال آن از حقوق شهروندی و تضمینات پیش‌بینی شده در قوانین و مقررات، برخوردار می‌باشند.
این منشور در مقام تعیین قواعد عمومی حاکم بر خود حتی از به کار بردن واژه «دین» و «مذهب» به عنوان یکی از مواردی که ریشه تبعیض در حقوق شهروندی نخواهد بود، خودداری نموده است. بی شک نگارندگان این منشور به عمد از به کار بردن این واژگان خودداری نموده‌اند تا خدشه‌ای به اساس تبعیض بین مسلمانان و غیرمسلمانان در قوانین جمهوری اسلامی وارد نشود. پرسش این است که چرا تهیه کنندگان این منشور حاضر نشده‌اند اختلاف مذهب و دین را به عنوان مبنایی برای تبعیض در حقوق شهروندی به صراحت نفی نمایند؟ پاسخ روشن است: در جمهوری اسلامی که مطابق اصل ۴ قانون اساسی آن تمام مقررات باید بر اساس مقررات اسلامی باشد، آن هم اسلامی که امثال آقایان جنتی در شورای نگهبان مفسر آن هستند، نفی هرگونه تبعیض علیه شهروندان غیرمسلمان مغایر شرع و قانون اساسی است.
تنها موادی که در این قانون نامی از اقلیت‌های مذهبی می‌برد، مواد ۱۱۶-۳ و ۱۱۷-۳ است که ذیل عنوان کلی اقلیت‌ها و اقوام آورده شده است. به این فصل از این منشور نگاه کنید:
- اقلیت‌ها و اقوام
-۱۱۶-۳ احترام به تنوع فرهنگی، مذهبی، زبان و قومی شهروندان تکلیف دولت است.
-۱۱۷-۳ برگزاری و حضور در مراسم مذهبی ادیانی که در قانون اساسی به رسمیت شناخته شده‌اند، آزاد است.
در نگاه اول با مطالعه ماده ۱۱۶-۳ این تردید ایجاد می‌شود که شاید این منشور می‌خواهد با کاربرد اصطلاح ظریف «احترام به تنوع مذهبی» قدری از ضوابط قبلی جمهوری اسلامی در رابطه با اقلیت‌های مذهبی فاصله بگیرد اما تهیه کنندگان این منشور به منظور زدودن هرگونه ابهامی در این زمینه بلافاصله مقرر داشته‌اند:
«برگزاری و حضور در مراسم مذهبی ادیانی که در قانون اساسی به رسمیت شناخته شده‌اند، آزاد است.» بنابراین هم‌چنان اقلیت‌های دینی که در قانون اساسی جمهوری اسلامی نامی از آن‌ها برده نشده است، نه می‌توانند مراسم مذهبی برگزار نمایند و نه اگر چنین مراسمی را برگزار کردند، شهروندان می‌توانند آزادانه در آن‌ها شرکت نماید!
بنابراین جای تردیدی نمی‌ماند که هم‌چنان آن بخش از شهروندان ایرانی که بیشترین محرومیت از حقوق شهروندی را متحمل می‌شده اند، از منشور حقوق شهروندی حسن روحانی نیز بی‌نصیب می‌مانند.
البته دکتر آریا حق‌گو در مقاله‌ای که دو ماه پیش منتشر نموده بود به این موضوع صراحتن اشاره کرده بود. وی در آن مقاله تاکید کرده بود که اقلیت‌های مذهبی شناخته نشده در قانون اساسی جمهوری اسلامی و در راس آن ها بهاییان به عنوان بزرگ‌ترین اقلیت دینی حاضر در ایران، نباید منتظر نرمشی از طرف جمهوری اسلامی باشند.


اما سخنان دیشب حسن روحانی در مصاحبه با تلویزیون جمهوری اسلامی در رابطه با توجه به حقوق شهروندی تمام ایرانیان از هر دین ومذهبی، را مشتاق ملاحظه منشور حقوق شهروندی ایشان نمود. متاسفانه مطالعه این منشور اثبات می‌کند که برای اقلیت‌های مذهبی در دولت روحانی هم در همان کاسه همان آشی ریخته شده است که در این سی و چهار سال به خورد این بخش از شهروندان ایرانی داده شده است.

افشای اسامي شماري از شكنجه گران حكومتي

آنچه در زير ميخوانيد ليست و اطلاعات ماموران و زارت اطلاعات و دست اندركاران در قتل و شكنجه زندانيان و دستگير شدگان و مردم مي باشد كه براي افشا به دست كانون رسيده و براي اطلاع عموم در سايت منتشر ميگردد , از شما نيز ميخواهيم شکنجه گرانبا انتشار آن در اين اطلاع رساني كانون را همياري نماييد .
كانون حمايت از خانواده هاي جانباختگان و بازداشتي ها.16 ديماه 91

مأموران وزارت اطلاعات و دست اندركار در قتل و شكنجه:

توضيح : واواک ( وزارت اطلاعات و امنيت كشور ) از اصلي ترين ارگانهاي سركوب و نقض حقوق بشر و دستیار سپاه پاسداران، بخصوص در بیرون از مرزهاي كشوراست، اسم و رسم مقامات اول واواک در ليست ذيل گنجانده شده است.:
• معاونان و مشاوران:
ابراهیمی – هدایت – معاونت امنیت – از مدیران ستادی وزارت اطلاعات –
احمد زاده (سید رضا -بخش فرهنگی- از مدیران ستادی وزارت اطلاعات –
احمدی – از معاونین و مشاورین وزارت اطلاعات.
آخوند زاده بسطی کاردار سابق ایران در لندن که از عوامل ترورهای خارج از کشور و از نیروهای امنیتی بود.
آخوند زاده – محمد مهدی معاونت حقوقی و بین‌الملل وزارت امور خارجه همراهی کننده ترورهای خارجی.
آخوندی – معاون وزارت امور خارجه و مرتبط با گروههای تروریستی اطلاعات در خارج از کشور.
آزاد از معاونین وزارت اطلاعات – باند امنیتی – اطلاعاتی.
اسلامی – رسول – مدیر کل اسیای غربی وزارت امور خارجه – ازاعضای باند ترورهای سیاسی.
اسماعیلی – مدیر کل التقاط. در وزارت اطلاعات.
آشنا – حسام الدین – حجت الاسلام دکتر –سخنگوی شورای عالی امنیت ملی داماد و رییس دفتر دری نجف آبادی در وزارت اطلاعات.
اکبری – علی – از معاونان وزارت اطلاعات در دوره فلاحیان.
اکبریان – از معاونین و مشاورین وزارت اطلاعات دوران محسنی اژه ای که از سوی احمدی نژاد برکنار گردید.
امامی – سعید – اسلامی – معاون امنیت وزارت اطلاعات عامل ترورهای خارجی و داخلی (وی را با داروی نظافت کشتند).-
امامی – سعید – مسئول اداره 13 – جاسوسی – در کشورهای خارج و سوئد.
امیدی – علیرضا – اطلاعات خارجی – از مدیران ستادی وزارت اطلاعات –
امینی – مجید – اطلاعات خارجی – از مدیران ستادی وزارت اطلاعات –
باقریان – از معاونین و مشاورین وزارت اطلاعات دوران محسنی اژه ای که از سوی احمدی نژاد برکنار گردید.
برزگر – محمد – معاونت امنیت – از مدیران ستادی وزارت اطلاعات –
پرورده – مهدی – معروف به مجیدی مدیر کل است در امنیت، دایی مصطفی کاظمی از یاران نزدیک سعید امامی
پور فلاح – از معاونین و مشاورین وزارت اطلاعات دوران محسنی اژه ای که از سوی احمدی نژاد برکنار گردید.
پور قناد – معاون پور محمدی در بخش خارجی و شریک در ترورهای خارجی از مدیران ستادی وزارت اطلاعات
پور محمدی – مصطفی – معاون وزیر اطلاعات و وزیر کشور و مسئول ترورهای داخل و خارج .- حجت الاسلام.
پور نجاتی – احمد – از صاحب منصبان وزارت اطلاعات – نماینده مجلس – دندانپزشک – معاون ستاد تبلیغات جنگ – اصلاح طلب شده است!
تاجیک – محمد رضا – معاون وزارت اطلاعات دوران یونسی که بعد از انتخابات دستگیر گردید.
تقوی – از معاونان وزارت اطلاعات و مسئول پرونده شرکت های هرمی.
تقوی – محمد مسئول اداره 14 – ضد جاسوسی در سوئد و خارج از کشور.
توانا مسعود، مدیر کل عملیاتی حوزه اروپای غربی، عضو محفل قتلهای زنجیره ای.
جلالی – حمید -پرسنل معاونت امنيت. اداره کل طرح و بررسی (مسئول سابق کارگزينی امنيت).
جلالی جعفری – رشید – از معاونین وزارت اطلاعات . عضو کمیسیون امنیت مجلس که سالها در وزارت اطلاعات بود.
حبیبی -حاج حبيب‌الله»معاون فرهنگی وزیر اطلاعات دوران محسنی اژه ای که توسط احمدی نژاد برکنار گردید عامل مصاحبه های تلویزیونی.
حجت – معاونت امنیت – از مدیران ستادی وزارت اطلاعات –
حقانی پرسنل معاونت اطلاعات مردمی و مدیرکل پشتیبانی عملیاتی آن معاونت. عضو باند ترور و اطلاعات.
خراسانی (شورای هماهنگی اطلاعات- از مدیران ستادی وزارت اطلاعات –
خزاعی معاون ضد جاسوسی وزارت اطلاعات که با حبیب الله نامه نوشتند و برکنار شد.
خوشکوش – اکبر – نام مستعار اکبر اکبری – مشاور عملیاتی وزیر اطلاعات فلاحیان – از عوامل ترورهای داخل و خارج.
دانش معاونت (دانشکده-وزارت از مدیران ستادی وزارت اطلاعات –
دیانت – رضا مسئول اداره 15- اداره جمع اوری اطلاعات در کشورهای اروپایی.
راستگو – از معاونین و مشاورین وزارت اطلاعات.
راشد – محسن از مدیران رده بالای وزارت اطلاعات.
ربیعی،علی، نام مستعار عباد – رییس اطلاعات آذربایجان – معاون وزیر اطلاعات دوران خاتمی که عده ای را در تابوت به قتل رساند – اصلاح طلب شده است.
رسولی – حمید پرسنل امنیت و مدیر کل پشتیبانی عملیاتی آن معاونت-عضو باند ترور و اطلاعات .- از دوستان حسین شریعتمداری در قتل های زنجیره ای.
روشن – مهدی – مسعود ٬ مدیر کل عملیات استان تهران عامل قتل پروانه اسکندری.
رهبر –هاشم – معاون وزارت اطلاعات – رییس دانشگاه تهران.
سرمدی – حمید – از معاونان وزارت اطلاعات – سفیر اسبق در پاکستان و گروه سه نفره بررسی قتلهای زنجیره ای
سعیدی- ضد جاسوسی – از مدیران ستادی وزارت اطلاعات –
سلیمی – محمد رضا – با نام مستعار صمیمی مدیر کل سابق طرح و برنامه معاونت امنیت و مدیر کل جدید در معاونت حفاظت.
سليمي نمين – عباس – از مدیران وزارت اطلاعات و مدیر مسئول نشریه تهران تایمز و…
سنایی – معاونت حفاظت – از مدیران ستادی وزارت اطلاعات –
شریف زاده، محمد، معروف به محمدی،از دادستانی اوین در دهه شصت – مسئول بند 209 – مدیر کل امنیت داخلی وزارت دوران یونسی.
شریعتمداری – حسین – نام مستعار حسین معصومی عضو معاونت بررسی و رسانه ای وزارت اطلاعات – عضو دفتر سیاسی سپاه پاسداران.
شریعتمداری – محمد – وزیر اسبق بازرگانی – معاون وزیر اطلاعات و عضو گروه راهبردی رهبری.
شفیعی – محمد – معاونت مردمی وزارت اطلاعات در دوره دری نجف آبادی و یونسی عضو باند ترورهای داخلی و خارجی و معاونت دانشجویی وزارتخانه.
شهشهانی مدیر کل ضد جاسوسی عراق.
شیدایی – از معاونین و مشاورین وزارت اطلاعات دوران محسنی اژه ای که از سوی احمدی نژاد برکنار گردید.
صابری – رضا – معاونت عملیات ویژه- از مدیران ستادی وزارت اطلاعات –
صادقی – بخش گذرنامه و مرزی – از مدیران ستادی وزارت اطلاعات –
صالح مدیر کل اطلاع رسانی وزارت اطلاعات.
صالحی منش – شیخ محمد – اطلاعات خارجی.
صداقت – محمد(مدير کل چپ وزارت اطلاعات – از نیروهای اطلاعات و امنیت و حامی قتل نویسندگان.
طاهریان،بهمن، حاج حبیب، از مسئولین اطلاعات آذربایجان غربی و تهران و بعدها سفیر ایران در کشورهای افریقایی.
طائب – حسین – حجت الاسلام(مسئول اسبق سپاه قم و خراسان، معاون ضد جاسوسی اسبق وزارت اطلاعات فلاحیان – معاون اطلاعات سپاه.
ظهوری – کمال – معاونت عملیات ویژه- از مدیران ستادی وزارت اطلاعات –
عارفیان – معاونت فنی – از مدیران ستادی وزارت اطلاعات –
عالیخانی – مهرداد – با نام مستعار صادق مهدوی معاون عملیات و از عوامل قتل های سیاسی – برادر همسر خسرو براتی.
عبودی – بخش گذرنامه و مرزی – از مدیران ستادی وزارت اطلاعات –
علوی – مجید – اطلاعات خارجی – از مدیران ستادی وزارت اطلاعات –
علوی – هاشم -قائم مقام وزارت اطلاعات وی بعد از سعید امامی جانشین او شد و در دوران حذف محسنی اژه ای قائم مقام احمدی نژاد گردید.
فلاح – از معاونین و مشاورین وزارت اطلاعات دوران محسنی اژه ای که برکنار گردید.
فلاحیان – ابراهیم (معاونت اقتصادی- از مدیران ستادی وزارت اطلاعات –
فلاحیان – حسین -برادر علی فلاحیان از معاونین سابق وزارت.
فلاحیان – قاسم (دفتر دار وزارتی)- از مدیران ستادی وزارت اطلاعات –
فیروزآبادی – از معاونین و مشاورین وزارت اطلاعات دوران محسنی اژه ای که برکنار گردید.
قنبری تهرانی – خسرو – از مدیران اطلاعات در دهه شصت که اصلاح طلب شده است!.
کاظمی – سید کاظم– از مدیران اطلاعات در گروههای چپ و اطلاعات سپاه که در جنگ کشته شد.
کاظمی – مصطفی – معروف به موسوی معاون امنیت دوران دری نجف آبادی و از عوامل قتل های سیاسی خواهر زاده مهدی پرورده.
کامیار – مدیر پدیده های التقاط. عضو باند ترورهای داخلی و خارجی.
کریمی (اطلاعات مردمی – از مدیران ستادی وزارت اطلاعات –
کریمی – مدیر کل دفتر وزارت اطلاعات دوره محسنی اژه ای.
کلانتری از معاونان اطلاعات مستقر در نیروی انتظامی، سردار سپاه.
لاهوتی – کاظم – با نام مستعار احمد کارگر مدیر کل عملیاتی حوزه اروپای مرکزی عضو باند ترورهای داخلی و خارجی.
محسنی – احمد – ضد جاسوسی – از مدیران ستادی وزارت اطلاعات –
محسنی – محمد – از مدیران کل وزارت اطلاعات.
محمدی – حسن – مدير کل وزارت اطلاعات در زمان فلاحيان.
محمدی گلپایگانی،غلامحسین ، با نام علوی -رییس حفاظت بیت رهبری ، از حکام شرع، معاون وزارت اطلاعات.
معصومی – علی – شوهر خواهر علی فلاحیان از بخش اقتصادی وزارت.
معین – رییس حفاظت اطلاعات وزارت اطلاعات دوران محسنی اژه ای که برکنار گردید.
منصوری زاده نام مستعار کریمی – معاون پارلمانی وزارت اطلاعات –
موسی خانی – از مدیران وزارت اطلاعات.
مهدوی – جواد – اطلاعات خارجی – از مدیران ستادی وزارت اطلاعات –
میرابوطالبی – مهدی – سفیر ایران در فرانسه وابسته اطلاعات.
میردامادی – محسن – عضو واحد امنیت معاونت اطلاعات و تحقیقات سپاه پاسداران در دهه شصت اصلاح طلب شده است!.
میرزایی – معاونت پشتیبانی – از مدیران ستادی وزارت اطلاعات –
ناصح – اطلاعات خارجی – از مدیران ستادی وزارت اطلاعات –
ناصریان – هاشم – از نیروهای رده بالای وزارت اطلاعات.
نریمان – محسن – از نیروهای وزارت اطلاعات- مدیر کل.
نیاز – مدیر کل اطلاعات استان مازندران.
وحیدی – احمد – وزیر دفاع فعلی از عوامل دخیل در ترورهای خارج از کشور.
هدایت – اطلاعات خارجی – از مدیران ستادی وزارت اطلاعات

۱۳۹۲ آذر ۷, پنجشنبه

تعطیلی 15 آرایشگاه و 3 شرکت و بازداشت 25 نفر، به اتهام تبلیغ محصول در رسانه های خارجی

رئیس پلیس امنیت ناجا از تعطیلی 15 آرایشگاه و 3 شرکت تبلیغاتی و بازداشت 25 نفر در تهران و تعدادی از شهرستان ها، به دلیل تبلیغات در رسانه های خارج از ایران، خبر داد.

سرهنگ محمدمسعود زاهدیان،با اشاره به اینکه تبلیغات در رسانه‌های بیگانه، ممنوع است،گفت: “براساس قوانین جمهوری اسلامی ایران، هر فرد در شبکه‌های ماهواره‌ای که از خارج کشور حمایت می شوند، اقدام به پخش تبلیغات کند، تحت پیگرد قانونی قرار گرفته و آگهی های آنان قطع می شود.”

رئیس پلیس ناجا در خصوص تعطیلی آرایشگاهها و شرکت های تبلیغاتی و بازداشتهای اخیر ، در گفتگو با تسنیم گفت: ” با شبکه ای از آرایشگران که محصولات خود را در یکی از شبکه‌های خارجی تبلیغ می کردند، برخورد و همزمان چندین آرایشگاه زنانه که اقدام به آگهی و پخش برنامه های آموزشی در شبکه های ماهواره ای کرده بودند، در تهران و تعدادی از شهرستان ها تعطیل شدند و جواز کسب این افراد لغو شد و به مراکز ذی ربط نیز، معرفی شدند.
فعالان در تبعید
Freedom Messenger - Ghasedane Azadi

نوری همدانی: مستکبران مقابل ایران زانو زدند

حسین نوری همدانی٬ یکی از مراجع تقلید در قم گفت: «قدرت کشور مستکبران را به پای میز مذاکره کشاند و در مقابل ایران زانو زدند و موافقت‌نامه انرژی هسته‌ای را صادر کردند و اکنون با افتخار نام ملت ایران را می‌برند.»

وکیل زندانی:استفاده از دین و اعتقادات مذهبی ابزاری بعنوان نهادینه کردن !

عبدالفتاح سلطانى که از سوی مرکز بین المللی حقوق بشر کانادا بعنوان برنده جایزه سال ٢٠١٣ معرفى شده است در پیامی خطاب به مرکز بین المللی حقوق بشر کانادا گفته است:
خانمها و آقایان،
مسئولین محترم مرکز بین المللی حقوق بشر در کانادا و برگزار کنندگان محترم این برنامه، سلام و درود خود را از پشت دیوارهای بلند زندان اوین تقدیم شما نموده و از توجهتان به موضوع حقوق بشر و نقض آن در ایران تشکر می کنم. آن زمان که ایران به جمع کشورهای پذیرنده اعلامیه جهانی حقوق بشر پیوست و نیز هنگامی که دو کنوانسیون بین المللی حقوق مدنی و سیاسی و نیز حقوق اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی امضا و در مجلس قانون گذاری ایران به تصویب رسید، جرقه امیدی براى رفع هرگونه ظلم و بی عدالتی حداقل درکشور ایران، در دلهای فعالین و مدافعان حقوق بشر زده شد و چه بسا به مخیله هیچکس خطور نمی کرد که روزی مدافعان حقوق بشر و وکلای دادگستری به دلیل دفاع از حقوق متهمان سیاسی و عقیدتی و به عبارت روشن تر به دلیل دفاع از حقوق بشر به پای میز محاکمه کشانده شده و به مجازاتهای سنگین حبس و تبعید محکوم شوند.
افسوس که باید بگویم امروز ایران در مجامع بین المللی حقوق بشری نه به عنوان کشوری دمکرات و آزاد بلکه به عنوان یکی از کشورهای ناقض حقوق بشر معرفی شده و در صدر این لیست قرار گرفته است. چرا که در ایران امروز از دین و اعتقادات مذهبی حاکم بر ایران به عنوان ابزاری برای نهادینه کردن انواع تبعیضات جنسیتی، قومیتی، مذهبی و اعتقادی استفاده می شود.
امنیت کشور تعریف مشخصی ندارد، هیچ راهی برای نقد و اعتراض وجود ندارد، هر گونه انتقاد یا اعتراض به عملکرد هریک از مسئولان مملکتی، مخالف امنیت کشور تلقی می شود، احزاب و گروههای سیاسی فعالیت آزادانه نداشته و گروه های بزرگی از مردم محروم از حق مشارکت سیاسی هستند.
انتخابات، آزاد نیست، قوانین جزائی به وسیله ای برای سرکوب منتقدان و معترضان تبدیل شده است. وکلا و مدافعان حقوق بشر به ممنوعیت خروج از کشور، محرومیت از عضویت در هیأت مدیره کانونهای وکلای دادگستری، محرومیت از وکالت، ممنوعیت در اشتغال به تدریس در دانشگاهها، بازداشت غیر قانونی، تحمل انفرادی ، حبس و زندان تا ١٣ سال و به تبعید در مناطق بد آب و هوا، به خروج و تبعیداجباری از کشور، مصادره اموال و... محکوم شده و می شوند و حتی خانواده های آنان نیز از فشار نهادهای امنیتی در امان نبوده اند.
قضات وابسته به قدرت و مرعوب نهادهای امنیتی بی هیچ واهمه ای اتهامات ساخته و پرداخته ذهن مأموران امنیتی را فارغ از اینکه منطبق با قانون جزا هست یا نه، عینن در دادسراها و در دادگاههای انقلاب علیه وکلا و مدافعان حقوق بشر مطرح و بر همان مبنا آنها را به مجازاتهای غیر قانونی محکوم می كنند. توجه شما را به این حقیقت جلب می كنم که یکی از اتهامات مطرح شده علیه من و سایر مؤسسان کانون مدافعان حقوق بشر این بوده است که در پروسه تأسیس این کانون مشارکت داشته ایم! و لازم است بگویم که ١٠ سال از ١٣سال حکم محکومیت من به زندان بابت مشارکت در تأسیس این کانون صادر شده است .
کانونی که عضو فدراسیون بین المللی مدافعان حقوق بشر است و ریاست آن را سرکار خانم شیرین عبادی برنده جایزه صلح نوبل به عهده دارد و هدفی جز مراقبت از حقوق بشر و ارتقای آن در ایران ندارد. می دانم که باور کردن این حقیقت برای شما فعالین و مدافعان حقوق بشر بسیار سخت است که بدانید دو سال دیگر از محکومیتهای من به خاطر دریافت جایزه حقوق بشری شهر نورمبرگ آلمان صادر شده است! و این امر به روشنی و صراحت در رأی صادر شده آمده است. و یک سال آنهم برای انتقاد ازنقض گسترده حقوق بشر و روند غیر قانونی پرونده های موکلان در دادگاههای انقلاب است! غرض از اشاره به مواردی از اتهامات مطرح شده علیه خودم، بیان واقعیت استفاده ابزاری از قوه قضائیه و قانون برای سرکوب مدافعان حقوق بشر، مخالفان و منتقدان است.
من نزدیک به ٢٥ سال است که به شغل وکالت اشتغال دارم و در این مدت دفاع از حقوق بسیاری از فعالان سیاسی، عقیدتی، وکلا و مدافعان حقوق بشر را به عهده داشته ام . تجربیاتی را که از پروسه تشکیل پرونده، تحقیقات، محاکمات و اجرای احکام علیه متهمان سیاسی و امنیتی به دست آورده ام، بیانگر این واقعیت تلخ است که با گذشت بیش از ٤٥ سال از پذیرش و تعهد به موازین بین المللی حقوق بشر توسط ایران، هیچ اعتقادی به کرامت ذاتی انسانها و حقوق بشر در میان مجریان و نگاهبانان این قوانین دیده نمی شود و می بینیم که به راحتی کلیه موازین بین المللی حقوق بشر در دادسراها و دادگاههای ایران و بویژه در دادگاههای انقلاب نادیده گرفته می شوند. البته نقض حقوق بشر صرفن ناظر بر محاکمات و احکام صادره علیه فعالان سیاسی و مدنی نیست و این روند تأسف بار در همه عرصه های اجتماعی، فرهنگی، اقتصادی، محیط زیست و... ادامه دارد. خانمها و آقایان محترم، بر خود لازم می دانم که یادآوری کنم علیرغم همه فشارها، کنترلهای امنیتی و مانع تراشیهای غیرقانونی علیه جامعه وکلا، بسیاری از وکلا در برابر این فشارها تسلیم نشده و به سوگندی که برای پاسداری از حقوق مردم یاد کرده اند متعهد و ملتزم هستند.
همین امروز که با شما عزیزان سخن می گویم همکار دیگرم محمد سیف زاده از مؤسسان کانون مدافعان حقوق بشر بعد از گذراندن دو سال حبس در زندانهای اوین و رجائی شهر، صرفن به دلیل اینکه تسلیم شرایط زندان نشده و در مقابل موارد نقض حقوق بشر در زندانها سکوت نکرده است، در ادامه[محكوميتهاى پيشين] به ٦ سال دیگر تحمل زندان محکوم شده است . او در حالی که ازبیماری قلبی در رنج و زندگی او در خطر است، مجبور به تحمل این دوران در زندان رجايی شهر شده است، بدون اینکه از حق مرخصی درمانی مندرج در قانون استفاده كند. می خواهم از این فرصت استفاده کرده و در جمع شما عزیزان از دیگر زندانیان سیاسی یاد کنم که به دلیل عدم رسیدگی پزشکی در زندان، سلامتی آنان در وضعیت بسیار اسف بار و خطرناکی قرار گرفته است .
برخی از این بیماران مبتلا به سرطان و نیازمند مداوای سریع و جدی در خارج از زندان هستند. برخی دچار عفونت حاد در لگن و استخوان هستند که باید هر چه سریعتر مورد عمل جراحی قرار گیرند. تعداد زیادی نیز از بیماریهای قلبی، ریوی و گوارشی در رنجند که امکانات بهداری داخل زندان پاسخگوی مناسبی برای درمان آنان نیست. متأسفانه باید بگویم حقوق انسانی زندانیان درموارد عدیده ای نادیده گرفته شده و این روند به قدری زیاد است که به رویه ای عادی و معمول در زندانها تبدیل شده است به نحوی که بسیاری از زندانیان عادی آن را امری طبیعی و بخشی از مجازات خود می پندارند. مشاهده درد و رنج زندانیان بیمار در شرایط نامطلوب زندان و دیدن مرگ مظلومانه خاموش و تدریجی آنان روح و جان انسان را می فرساید.
طبیعی است برای یک وکیل دادگستری و مدافع حقوق بشر مشاهده هر روزه موارد نقض حقوق زندانیان و قرار دادن آنان در وضعیت خلاف موازین انسانی، امری است تحمل ناپذیر و بدیهی است که همه راههای قانونی را برای رفع این وضعیت طی می کند اگر چه که خود زندانی ظلم و بی عدالتی باشد. و آن گاه که همه راههای رفته قانونی و نامه نگاریهای اداری بی پاسخ بماند تنها یک راه برای فریاد و بیان این دردها باقی می ماند و آن گذشتن از سلامتی و جان است که با اعتصاب غذا شروع می شود. علیرغم اینکه اعتقادی به انتخاب اعتصاب غذا برای بیان خواسته ها و مبارزه با بی عدالتی و ظلم ندارم، ناگزیر شدم تا با اعتصاب غذای خود صدای خاموش زندانیان بیمار، بویژه زندانیان شناخته نشده و کمتر شناخته شده باشم.
البته نتایجی داشته است اما لازم است به طور مداوم پیگیر وضعیت زندانیان بیمار باشیم تا دیگر شاهد زندانیان بیماری نباشیم که رسیدگی به وضعیت سلامت او به فراموشی سپرده شده باشد. من از همین فرصت استفاده می کنم و به ناقضان حقوق بشر در سراسر جهان و بویژه در ایران اعلام می کنم با زندان، زنجیر و شکنجه می توان جسم انسان را ناتوان و در بند کرد اما روح او را و اندیشه اش را هرگز نمی توان تضعیف یا در بند کرد. مدافعان حقوق بشر درهرکجا که باشند احترام به کرامت ذاتی انسانها و دفاع از حقوق آنان جزئی از زندگی و حیاتشان است. مایلم بار دیگر تشکر خود را ازمسئولان، داوران و برگزارکنندگان این برنامه اعلام کنم. برایتان آرزوی پیروزی و استقامت دارم.
زندان اوين
.

عبدالفتاح سلطانی- وكيل دادگسترى

هجوم ماموران امنیتی به یکی از کلاس‌های دانشگاه بهاییان



ماموران امنیتی به کلاس درس دانشجویان بهایی محروم از تحصیل در کرج حمله کرده و از دانشجویان تعهد گرفتند دیگر در کلاس‌ها شرکت نکنند.

بعد از ظهر روز گذشته چهارشنبه ۶ آذر ماه ماموران امنیتی به منزل یک شهروند بهایی در مهرشهر کرج به‌نام «شمیم شبرو» که در آن برای دانشجویان محروم از تحصیل بهایی کلاس درس برگزار می‌شد حمله کردند.

دانشجویان حاضر در کلاس که همگی بدلیل اعتقاد به دیانت بهایی از تحصیل محروم شده‌اند برای دوره کاردانی سال ۹۲ بصورت مخفیانه مشغول به تحصیل بودند.

یک منبع مطلع گفت: «کلاس ما از ساعت ۱۲ ظهر تا ۳ بعد از ظهر بود و معین آبادی قرار بود برای ما تدریس کند. ماموران کمی پس از شروع کلاس با حکم قضایی بصورت وحشیانه‌ای وارد منزل شدند و پس از تفتیش بدنی تمام موبایل‌ها را ضبط نمودند.»

وی در ادامه گفت: «از ابتدا مامورین در حال فیلم برداری بودند و از همه دانشجویان عکس تکی و مشخصات گرفتند. مامورین همچنین از برخی تعهد گرفتند که دیگر در کلاس‌های مجازی شرکت نکنند. مامورین همچنین به ما گفتند که روز شنبه برای احضار به دادگاه با شما تماس خواهیم گرفت.»

این منبع در جواب این سئوال که هم‌اکنون چند دانشجوی محروم از تحصیل بهایی در ایران وجود دارد گفت: «این رقم را نمی‌توان به سادگی بیان کرد، ولی چیزی بیش از ۱۵۰۰ دانشجویی محروم از تحصیل بهایی در کشور وجود دارد و علی‌رغم سخنان آقای روحانی مبنی بر نبود دانشجوی محروم از تحصیل متاسفانه در کنکور سال جاری نیز بهاییان از شرکت در دانشگاه محروم شدند.»
هرانا

۱۳۹۲ آذر ۶, چهارشنبه

اولین کشوری که اسلام و مسلمانی را ممنوع اعلام کرد

این کشور بعنوان اولین کشور ضمن اعلام ممنوعیت اسلام و مسلمانی در اولین قدم نسبت به نابودی مساجد این کشور اقدام کرده است.
به گزارش « محبت نیوز»، شفقنا به نقل از  پایگاه خبری آن اسلام اعلام کرد: « برای اولین بار در تاریخ کشور آنگولا با ممنوع اعلام کردن دین اسلام به خراب کردن مساجد روی آورده است.»
براساس اعلام چندین روزنامه آنگولایی ، این کشور بعنوان اولین کشور ضمن اعلام ممنوعیت اسلام و مسلمانی در اولین قدم نسبت به نابودی مساجد این کشور اقدام کرده است.
روزا کروز اِ سیلوا وزیر فرهنگ آنگولا اعلام کرده است که روند قانونی اعلام کردن دین اسلام توسط وزارت دادگستری و حقوق بشر آنگولا تائید نشده است و مساجد آنها تا اطلاع ثانوی تعطیل خواهد بود.
خانم سیلوا اعلام کرد: این تصمیم در راستای مشخص کردن فرقه های مذهبی غیرقانونی است که در تعارض با فرهنگ بومی آنگولا است.
وی به کامرون نیوز گفته است: مراکز هر دینی که در لیست انتشار یافته توسط سازمان حقوق بشر و وزارت دادگستری آنگولا نیست بسته خواهد شد.


آن اسلام در ادامه می گوید: این اولین مورد از سیاست های ضد اسلامی دولت آنگولا نیست. رئیس جمهور این کشور نیز قبلن گفته بوده که این آخرین روزهای تاثیرگذاری اسلام بر روی آنگولا است. اکتبر گذشته نیز مسجد محلی زانگو در حومه پایتخت تخریب شد.

درخواست پاپ از کشورهای اسلامی

پاپ فرانسیس اول از کشورهای مسلمان جهان خواست تا  آزادی مسیحیان جهان را افزایش دهند.

به گزارش « محبت نیوز»، خبرآنلاین به نقل از خبرگزاری فرانسه نوشت،  پاپ از کشورهای اسلامی جهان خواست تا آزادی مذهبی مسیحیان را رعایت کنند و آزادی که پیروان اسلام در کشورهای غربی از آن بهره مند هستند، به مسیحیان اعطا کنند.
پاپ فرانسیس اول همچنین نگرانی خود را از چیزی که با عنوان دوره های افراط گرایی خشن یاد کرد ابراز داشت و گفت ذات اسلام با هرگونه خشونت مخالف است.
گفتنی است چندی پیش گزارشی كه توسط یک جامعه شناس ایتالیایی منتشر شده نشان می دهد که در هر پنج دقیقه یک مسیحی در جهان بخاطر ایمانش جان خود را از دست می دهد؛ بحران قضیه وقتی معلوم می شودکه بدانیم اطلاعات ثبت شده در این گزارش ، تنها آنهایی هستند که در جهان شناخته شده اند.
در این گزارش که توسط " ماسیمو اینترووین " از نمایندگان سازمان همکاری و امنیت اروپا منتشر شده ، آمده است که قریب به 105 هزار مسیحی در هر سال کشته می شوند. این آمار شامل کشتگان جنگی مسیحی نمی شود بلکه شامل آنهایی ست که بخاطر ایمانشان جانشان را از دست می دهند.
به نقل از ارگان خبری تییزر، "مایکل هوروویتز" فعال یهودی آمریکایی که درباره جفا بر مسیحیان نوشته می گوید: مسیحیت مطمئنن آیینی است که بیشتر از همه ادیان در جهان مورد جفا قرار گرفته است و مسیحیان نسبت به سایر ادیان در بیشتر کشور های جهان مورد آزار قرار می گیرند.
به گزارش خبرگزاری آلمان،  وضعیت مسیحیان در کشورهای غیرمسیحی بدتر شده است. آنها در بیش از ۵۰ کشور جهان از تبعیض دولتی رنج می‌برند و پیوسته بر اثر تجاوز و قتل و غارت تحت فشار روحی و روانی هستند.
در فهرست سالانه سازمان دیدبان جهانی‌ که توسط گروه پژوهشی سازمان بین المللی "در‌های باز " انجام می‌‌شود. در این لیست سازمان دیدبان جهانی‌ آمده که خطرناک‌ترین کشور‌ها برای مسیحیان ، کشورهای اسلامی هستند.
برای سالهای متمادی از ۱۰ کشور اول  سازمان دیدبان جهانی‌، ۸ کشور دارای اکثریت مسلمان هستند که جفا بر کلیسا در ۷ کشور‌ از این لیست روند رو به رشدی داشته است. "جمهوری اسلامی ایران" از آن دست كشورهایی است که سرکوب بسیاری را در مورد جنبش رو به رشد کلیساهای خانگی روا داشته است.

توافق هسته ایی؛ فرصتی که برای آزادی کشیش زندانی از دست رفت

همسر سعید عابدینی کشیش ایرانی−آمریکایی، گفته است که دولت آمریکا با توافق با ایران بر سر برنامه‌های هسته‌ای این کشور‌، فرصتی را که می‌توانسته منجر به آزادی همسرش از زندان شود، از دست داده است.


به گزارش « محبت نیوز» به نقل از خبرگزاری آلمان، نغمه عابدینی، همسر سعید عابدینی، کشیش ایرانی−آمریکایی زندانی در ایران، به‌خاطر این‌که دولت آمریکا موفق به گنجاندن شرط آزادی همسرش در توافق هسته‌ای با ایران نشده، نسبت به امنیت جانی وی ابراز نگرانی کرده است.
به گفته خانم عابدینی دو فرزند وی "هر روز گریه می‌کنند و می‌گویند لطفن بابا را زنده نگه دارید." خبرگزاری رویترز به نقل از وی می‌نویسد: «دولت من یک فرصت مهم برای بازگرداندن همسرم به خانه را از دست داد. احساس می‌کنم که به من خیانت شده است.»
به نقل از رادیو اروپای آزاد، همسر این کشیش مسیحی در گفت‌وگویی با رادیو فاکس نیوز که روز دوشنبه، چهارم آذر سالجاری پخش شد، اظهار داشت: «ایران هیچ انگیزه‌ای برای آزادی او [سعید عابدینی] ندارد. به نظرم دیگر اهرم فشاری در دست نداریم.»
وی افزود: «حالا ما مجبوریم راه‌های دیگری را در نظر بگیریم و از کشورهای دیگری بخواهیم اعلام موضع کنند چرا که کشور ما زمانی که می‌توانستیم از این اهرم فشار استفاده کنیم، ترجیح داد ساکت بماند.»
این ماجرا انتقاد مرکز آمریکایی قانون و عدالت که نمایندگی خانواده سعید عابدینی را برعهده دارد را نیز در پی داشته است.
این نهاد در نامه‌ای به جان کری، وزیر امور خارجه آمریکا از او خواست که آزادی عابدینی را یکی از شروط هر گونه توافقی با جمهوری اسلامی در رابطه با برنامه اتمی آن قرار دهد.
حال نغمه عابدینی می‌گوید که این ماجرا برای او و فرزندان سعید عابدینی بسیار ناراحت‌کننده بوده و تحمل این مسئله سخت است که تصور کنند قرار است یک عید کریسمس دیگر را بدون او بگذرانند.
اظهارات نغمه عابدینی، همسر کشیش عابدینی، در پی آن بیان شده است که ایران به تازگی در مذاکرات با کشورهای ۱+۵ با محدود کردن برنامه‌های هسته‌ای خود در ازای کاهش بخشی از تحریم‌‌های اعمال شده از سوی غرب موافقت کرد.
خانم عابدینی گفته است که وضعیت سلامتی همسرش به سرعت رو به وخامت بوده و به داروهایی که برای درمان وی نیاز است، دسترسی ندارد. او اضافه کرده است که کشیش عابدینی ابتدای ماه جاری میلادی به زندان دیگری منتقل شده که محل نگهداری مجرمان سابقه‌دار است.
سعید عابدینی، نوکیش مسیحی، شهروند آمریکاست که مهرماه ۱۳۹۱ در ایران به ۸ سال حبس تعزیری محکوم شد. اتهام وی "تشکیل کلیساهای خانگی به قصد برهم زدن امنیت ملی" عنوان شده است.
شهریور امسال نیز یک دادگاه تجدیدنظر در تهران بی‌توجه به درخواست‌های متعدد برای بازنگری در حکم صادر شده٬ هشت سال حبس برای کشیش عابدینی را تایید کرد. دولت آمریکا رسمن به این حکم اعتراض کرده است.

دستکم 45 کاربر فیس بوک در تهران بازداشت شدند

دستکم 45 نفر از کاربران فیس بوک در تهران، توسط نیروی انتظامی بازداشت شده اند.

در پی فراخوانی در فیس بوک برای تجمع در حوالی ولنجک، 45 نفر شامل 24 زن و 21 مرد، توسط نیروی انتظامی تهران، بازداشت شدند.

تارنمای دولتی دانا، با اعلام این خبر نوشت: ”این تجمع غیر قانونی و با هدف دوست یابی و تشکیل گروه های دوستی پایه ریزی شده بود و اعمال خلاف شرع و زننده در آن مشهود بود.”

در اتفاقی مشابه در تیرماه سال جاری، و در پی فراخوان های متعدد شبکه های اجتماعی در فضای مجازی از قبیل “فیس بوک”، حدود 50 جوان شرکت کننده در یک کارنوال آب ریزان؛ در پارک ایران زمین عظیمیه در شهر کرج، توسط نیروی انتظامی شهر کرج بازداشت شده بودند.
فعالان در تبعید
Freedom Messenger - Ghasedane Azadi

۱۳۹۲ آذر ۵, سه‌شنبه

اعدام جمعی ۱۱ زندانی در قزلحصار کرج پس از قرارداد ذلت بار اتمی

رژيم ضد بشری آخوندی در يک اعدام جمعی، 11زندانی را در زندان قزلحصار کرج بدار آويخت. اين اولين اعدام جمعی پس از قرارداد ذلت بار اتمي توسط رژيم آخوندی است. روز گذشته و قبل از اعدام جنايتکارانه 11زندانی، بيش از ۱۰۰۰ تن از زندانيان در اعتراض به اين حکم جنايتکارانه اعتصاب غذا کردند. پس از اين اقدام ، نيروهای گارد ويژه به سلولهای زندانيان قزلحصار يورش بردند و وسايل شخصی زندانيان را تخريب و يا با خود بردند. هم چنين از غروب روز گذشته، نيروهای گارد ويژه در برجکهای زندان با تک تيرانداز و تيربار مستقر شدند و تعدادی نيروی کمکی نيز به زندان گسيل کردند.

از طرف ديگر خانواده های زندانيان تمام روز در مقابل زندان قزل حصار کرج تجمع کرده بودند و خواستار متوقف کردن اعدام اين ۱۱ نفر و ساير زندانيان محکوم به اعدام شدند. حکم اکثر اين زندانيان توسط آخوند دژخيم محمد مقيسه رئيس شعبه ۲۸ دادگاه ارتجاع تهران صادر شده است. روز چهارشنبه ۲۹ آبانماه يکی از دژخيمان به نام عموزاده به يکی از زندانيانی که امروز اعدام شد گفته بود: بعد از مذاکرات گروه ۵+۱ همه شما را اعدام خواهيم کرد.

ماجرای "هستی " دختر 8 ساله ایرانی در کمپ پناهندگان در اندونزی

عصر ایران می نویسد : هستی 8 ساله پس از مرگ مادرش به دنبال غرق شدن کشتی پناهجویان در مسیر استرالیا، هم اکنون در کنار یک خانواده ایرانی در کمپ پناهندگان در اندونزی به سر می برد و تلاش های خانواده او در ایران برای بازگرداندش به کشور موفقیت آمیز نبوده است.

اوایل مرداد ماه گذشته بود که خبر غرق شدن کشتی پناهجویان ایرانی در سواحل اندونزی نقل محافل شد. آن روزها رسانه ها از نجات بانویی 32 ساله به همراه کودکش خبر دادند که با خوش شانسی از این حادثه جان سالم به در برده بود اما مادر که مدت‌ها از بیماری دیابت رنج می‌برد بر اثر هیجانات و استرس‌های این سفر وحشتناک در یکی از بیمارستان‌های اندونزی بستری می‌شود و پس از سه روز بر اثر افزایش قند خون و کمای دیابتی فوت می‌کند.

"هستی" ماند و آرزوهای کودکی بر باد رفته ... دخترک هشت ساله هم اکنون در کنار یک خانواده پناهجوی ایرانی به سر می برد. اعضای این خانواده هم در سفر به استرالیا ناکام مانده بودند و هم اکنون در کمپی در جاکارتای اندونزی جای گرفته اند.

هستی به امید دیدار دوباره مادر و آغوش پرمهر او که هنوز گمان می‌برد زنده است روز و شب می‌گذراند و در اوهام کودکانه خویش در کمپ پناهجویان، غرق است ...
 یک عکاس خبرنگار استرالیایی که شاهد ماجراهای ایرانیان پناهجو در اندونزی بوده این صحنه‌ها را ثبت کرده و در روزنامه‌های استرالیا منتشر کرده است. گفته می‌شود با توجه به حساس شدن موضوع "هستی" و تقاضاهایی از سوی شهروندان دیگر کشورها، سازمان بین‌المللی مهاجرت IOM بررسی این موضوع را در دستور کار خود قرار داده، در حالی که خانواده "هستی" در تدارک بازگرداندن او به وطن هستند اما به نظر می‌رسد دست‌هایی در کار است تا نگذارند این فرشته کوچک به آغوش خانواده‌اش در آبادان بازگردد.

اکنون که بیش از 100 روز از آن ماجرای دلخراش می گذرد علیرغم بازگشت پیکر مادر هستی به ایران و دفن آن در آبادان، این فرشته کوچک در سرزمین غریب همچنان چشم انتظار بازگشت دوباره به ایران است.

متاسفانه به علت سهل انگاری های به وجود آمده جهت بازگشت این تبعه ایرانی به وطن، تماس های زیادی به منظور نگهداری و سرپرسی او در خارج از کشور و سپردن سرپرستی وی به یک خانواده غیر ایرانی در جریان است که جا دارد وزارت امور خارجه کشورمان و نیز سفارت ایران در اندونزی با حساسیت ویژه ای این موضوع را پیگیری و دنبال کنندIranian UK

روحانی: اولین مشکلم این بود که فهمیدم کشور فقط سه روز گندم دارد

حسن روحانی، رئیس جمهور ایران در یک برنامه تلویزیونی درباره صد روز اول ریاست دوره جمهوری‌اش در حال گزارش‌دهی به شهروندان ایران است.

حسن روحانی گفته در دوره ریاست جمهوری اش با اولین مشکلی که رو به رو شده، وضع تامین کالاهای اساسی از جمله گندم بوده است.

آقای روحانی گفته گزارشی که در هفته اول ریاست جمهوری به او رسید، بسیار نگرانش کرده بود. او از قول مقام های دولت پیشین که هنوز زمام امور وزارتخانه ها را به عهده داشتند، نقل کرده که گفته بودند در سیلوهای کشور فقط برای سه روز دیگر گندم وجود داشته است.

او در بخشی از گزارش خود گفت که یکی از دلایل تورم شدید و نقدینگی بالا در ایران، استقراض کلان دولت پیشین از بانک مرکزی در رابطه با مسکن مهر بوده است.

به گفته آقای روحانی او در حالی این گزارش را دریافت کرد که هنوز مراسم تنفیذ و تحلیف به جا نیاورده بود.
حسن روحانی رئیس جمهوری ایران، سه‌شنبه شب، با شرکت در یک گفت‌وگوی تلویزیونی گزارشی از ۱۰۰ روز عملکرد دولت ارائه می‌کند.

 در این گفت‌وگو که در دفتر کار رئیس جمهور صورت گرفته، وی گفت همچنان که وعده داده بود، گزارشی از ۱۰۰ روز عملکرد دولت ارائه می‌دهد.

 حسن روحانی می‌گوید که گزارش مکتوبی هم ارائه خواهد کرد. رئیس جمهور اظهار داشت که این گزارش‌ها ادامه خواهد داشت.

 یکی از  یه مجری برنامه می‌گوید که  حسن روحانی در طول این ۱۰۰ روز بیشتر سکوت کرده بود.

پیشتر  سایت‌ آینده  نوشته بود، که صدا و سیما، به شدت تلاش کرده که حسن روحانی از ارائه  گزارش  وضعیتی که از دولت پیشین برایش به میراث مانده، سخن کمتر بگوید.

روحانی می‌گوید به ویژه در مورد کالاهای اساسی کشور به شدت مشکل داشت و حتی یکی از استان‌ها تنها برای سه روز گندم داشت.

 روحانی  موجودی خزانه را  هنگام شروع کار ۱۲۸۰ میلیارد تومان اعلام کرد که به گفته او مستلزم استقراض بود.

  رئیس دولت اظهار داشت که بودجه‌ای که دولت پیشین تهیه کرده بود، غیرواقعی بود و دولت مجبور شد آن را به مجلس بفرستد تا آن را اصلاح کند.

 وی تاکید کرد که  دولت اقتصاد را درحالی تحویل گرفت که  اقتصاد دچار رکود تورمی بوده است.

 وی گفت که کشور پیش از این برای نمونه در دوره جنگ دچار رکود بوده اما همزمان تورم بالا نبوده است.

 به گفته او  این رکود و این تورم در تاریخ ۵۰ سال گذشته بی‌سابقه است.

 رئیس دولت می‌افزاید که در این مدت دولت موفق شده از  تورم نقطه به نقطه ۴۳ درصدی به تورم ۳۶ درصد برسد.

حسن روحانی  گفت که دولت نهم و دهم  پول‌دارترین دولت ایران بوده ودر در طول  هشت سال ۶۰۰ میلیار دلار تنها درآمد نفتی داشته است  و در مجموع ۷۵۰ میلیارد دلار درآمد داشت.

 روحانی گفت اما همین دولت بدهکارترین دولت تاریخ بوده است.

 رئیس دولت گفت ۲۱۱ هزار میلیارد تومان احمدی‌نژاد در سفرهای استانی تعهد ایجاد کرده است که ۷۰ درصد آن عملی نشده است. روحانی می‌گوید ۱۶ سال نیاز است که به این تعهدات عمل شود.


 نقدینگی در جامعه به گفته روحانی در دولت احمدی‌نژاد هفت برابر شد و برای مسکن مهر ۴۳ هزار میلیارد تومان از بانک مرکزی استقراض شده است.

روحانی می‌گوید مسکن مهر پول ملی را تضعیف کرد و بخشی مهمی از تورم به خاطر مسکن مهر است.

روحانی می‌گوید تورم مالیات فقراست چراکه پول مردم بی‌ارزش‌تر می‌شود. وی گفت   تلاش دولت کنترل نقدینگی و مهار تورم است.

 وی می‌گوید دولت برای یارانه‌ نقدی هر ماه ۳۵۰۰ میلیارد تومان پرداخت کند و از منابع حامل‌های انرژی تقریبا نصفی از آن تامین می‌شود و ماهانه  دولت کسری دارد.

 روحانی تصریح کرد دولت تا پایان سال همین رویه را  برای پرداخت یارانه ادامه می‌دهد اما پس از آن تغییراتی صورت خواهد گرفت که یکی از آنها ارائه بسته کالایی به اقضار کم‌درآمد است.

 روحانی می‌گوید دولت قصد دارد توزیع شیر رایگان را در مدارس آغاز کند که به عبارتی پرداخت یارانه در قالب بسته کالایی است.

 روحانی ۳۵ تصمیم در دولت در مسائل اقتصاد مصوب، ابلاغ و عملیاتی شد.

کشاورزی و  بخش دارو دو محور دیگر سخنان حسن روحانی بود. روحانی گفت تقریبا کمبود دارو در کشور مرتفع شده است و وضع از این بهتر خواهد شد.

منفی ۵.۸ دهم رشد اقتصادی ایران در سال ۹۱ بوده که روحانی گفت سال ۹۳ باید به مثبت ۳ برسد.

 مجری می‌گوید چطور دولت با توپ سیاست خارجی گل اقتصادی زده است. نوک حمله هم ظریف بود.

 رئیس دولت می‌گوید ایرانیان خارج کشور نقش بسیار عمده‌ای دارند و از کمک‌های آنها استقبال کرد.

روحانی می‌گوید   بیشتر بی‌تدبیری بر روی اقتصاد تاثیر گذاشته تا تحریم. وی تصریح کرد در حالی که قطعنامه‌ها را احمدی‌نژاد کاغذ پاره می‌دانست وابستگی به خارجی‌ها یا همان واردات را بیشتر کرد.

رئیس دولت گفت که دولت احمدی‌نژاد به جای ایرانی‌ها برای چینی‌ها و کره‌ای‌ها اشتغال ایجاد می‌کرد.

 در مورد سیاست خارجی روحانی می‌گوید از همان آغاز مراسم تحلیف، این دولت توانست گام‌های مهمی بردارد.

 روحانی می‌گوید بعضی‌ها در داخل از شعله اختلاف در لذت می‌برند و از آنها خواست که برای پیشرفت کشور از این اقدامات دست بردارند.

وی پشتوانه خود و دولت را مردم دانست و گفت اولین قفل تا اینجای کار باز شد و سازمان تحریم‌ها سست شده است. به گفته او پایه تحریم‌ها لرزیده است.

رئیس جمهور ایران گفت به گفته سفیر ایتالیا در نیویورک برای دیدار با رئیس جمهور ایران رقابت شکل گرفته بود که به پشتوانه مردم بود.


 روحانی گفت که ایران حق هسته‌ای خود را با شفافیت اجرایی خواهد کرد و غنی سازی هم بخشی از آن است. وی گفت اینها که تفاسیری می‌کنند از ان پی تی حقوقدان هم نیستند بلکه این حرف‌ها از سرهنگ برمی‌آید.

  رئیس جمهوری ایران تصریح کرد که هدف ما شکستن تحریم‌هاست.

 روحانی گفت که پیش‌نویس حقوق شهروندی در وب‌سایت ریاست جمهوری گذاشته شده است که این قدمی برای انسجام ملی است.

رئیس دولت می‌گوید فضای امنیتی در فضای فرهنگی کمتر شده و وعده داد این وضع مناسب‌تر شود.

 روحانی گفت که دولت همه اختیارات را ندارد اما وی به عنوان رئیس جمهور بنا دارد به وعده‌هایش عمل کند.

   به گفته رئیس جمهور در این دوره آرامشی هم میان قوا ایجاد شده و این درحالی است که پیشتر تا مرز شکایت از هم پیش رفته بودند.

وی از نقش رهبر جمهوری اسلامی هم  در ایجاد آرامش قدردانی کرد.

 حسن روحانی کنایه‌ای به صدا و سیما زد و گفت این رسانه به دولت کنونی مانند ماه‌های آخر دولت‌ها برخورد می‌کند و از آن به شدت انتقاد می‌کند. وی با این حال گفت باید آستانه تحمل را بالا برد.

 رئیس جمهوری ایران گفت توافق ژنو به ضرر هیچیک از کشورهای همسایه نیست.

۱۳۹۲ آذر ۴, دوشنبه

روز جهانی مبارزه با خشونت علیه زنان

۲۵ نوامبر هر سال، جهان در تقبیح اعمال خشونت علیه زنان، یک صدا می‌شود و در بزرگداشت یاد خواهران میرابال، این گونه رفتارهای بربرمنشانه را نکوهش می‌کند.
خواهران میرابال، از مخالفان رافائل لئونیدس تروخییو، دیکتاتور جمهوری دومینیکن بودند که در سال ۱۹۶۰ از سوی مأموران امنیتی این کشور ماه‌ها مورد شکنجه و تجاوز قرار گرفتند. این زنان جسور، سرانجام در پی این خشونت‌های وحشیانه، در ۲۵ نوامبر این سال به قتل رسیدند.
حدود ۲۳ سال بعد، یعنی در ۲۰ دسامبر ۱۹۹۳، موضوع منع خشونت علیه زنان در کمیته‌ای که زیر نظر کمیسیون حقوق بشر سازمان ملل متحد فعالیت می‌کرد، مطرح شد و سرانجام به صورت بیانیه‌ای جهانی به تصویب رسید. تعریف خشونت علیه زنان در این بیانیه، ساده، کوتاه و روشن است؛ هرگونه رفتاری که "به آسیب بدنی، جنسی یا روانی زنان منجر ‌شود.
هر سال، با فرا رسیدن روز ۲۵ نوامبر و در هم‌صدایی با فراخوان بین‌المللی، ده‌ها تشکل، بنیاد، کانون و کمیته‌ی مدنی و حقوق بشری در جهان، برنامه‌های گوناگونی تدارک می‌بینند و به اجرا درمی‌آورند.
انتخاب روز۲۵ نوامبر به يادبود قتل سه خواهر اهل جمهوری دومينيکن، يعنی خواهران ميرابال، انجام شد.