۱۳۹۲ مهر ۱۰, چهارشنبه

بهتر بود روحانی با اوباما گفتگو نمی‌کرد



حسین سلامی٬ جانشین فرمانده کل سپاه گفته امتناع حسن روحانی از دیدار با باراک اوباما٬ واشینگتن را «تحقیر» کرد و بهتر بود وی با رئیس جمهوری آمریکا گفتگو هم نمی‌کرد تا «اقتدار» ایران «دست نخورده» می‌ماند.

به گزارش خبرگزاری فارس٬ آقای سلامی روز چهارشنبه (۱۰ مهر) در مراسم تودیع و معارفه فرمانده سپاه آذربایجان‌ شرقی اظهار کرده که «درخواست ملاقات آمریکا با روحانی نشان دهنده اوج اقتدار نظام» بود.

وی ادعا کرده است: «همه مردم جهان زانو زدن نظام سیاسی آمریکا در مقابل ایران در سرزمین مادری‌اش را به خوبی دیدند و به همین دلیل مقامات آمریکا برای مذاکره با ایران دست و پا می‌زدند.»

سلامی اضافه کرده که «آمریکایی‌ها می‌خواستند این تحقیر را با یک مکالمه تلفنی جبران کنند که اگر این تماس انجام نمی‌شد بعد اقتدار ایران در سازمان ملل دست نخورده باقی می‌ماند.»

گفتگوی تلفنی حسن روحانی با باراک اوباما با خشم و انتقاد فرماندهان سپاه و گروهی از محافظه‌کاران تندرو در ایران مواجه شده است.

چند روز پیش نیز محمدعلی جعفری٬ فرمانده کل سپاه گفته بود حسن روحانی برای جبران «اشتباه تاکتیکی» گفتگو با اوباما همچنان فرصت دارد.

محافظه‌کاران تندرو از سخنرانی‌ها و مواضع روحانی در نیویورک و مقر سازمان ملل استقبال کرده‌اند٬ اما معتقدند روحانی نباید به رئیس جمهوری آمریکا وارد گفتگو می‌شد.

آقای روحانی نیز در واکنش به این انتقاد‌ها و اعتراض‌های داخلی و خارجی به طور تلویحی گفته به منظور جلوگیری از «تحقیر» بیشتر اوباما و آمریکا تن به چنین گفتگویی داده است.

رئیس جمهوری ایران افزوده که طرف‌های آمریکایی پنج‌بار درخواست ملاقات کرده بودند٬ اما او حاضر به ملاقات با آن‌ها نشد.
دیگربان

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر