۱۳۹۲ آبان ۳, جمعه

براي نجات جان زانيار و لقمان مرادي و حبيب گلپري پور به پا خيزيم!


با هر اعتراض دسته جمعي٬ توانستيم جان تعدادي را نجات دهيم.

اين بار حکومت اسلامي قصد اعدام سه فعال سياسي از کردستان را دارد!

طبق خبري که به دست ما رسيده است ساعت ۷ صبح امروز جمعه، سوم آبان‌ماه، حبیب الله گلپری‌پور، زندانی سیاسی محبوس در زندان مرکزی ارومیه به محلی نامعلوم منتقل شده است.حبيب گلپري پور فعال سياسي از کردستان است که به اتهام محاربه به اعدام محکوم شده است. پدرش در اعتراض به حکم اعدام وي گفته بود٬ او کتاب در دست داشت که دستگير شد و نه اسلحه . جمهوري اسلامي ايران تا کنون چند بار سعي کرده که حبيب را اعدام کند٬ بارها به اين حکم وحشيانه اعتراض شده و مردم با تجمع در مقابل در زندان و فعالين عليه اعدام در دنيا با سازمان دادن اعتراضات و تظاهراتهاي بين المللي جلوي اجراي اين حکم وحشيانه را گرفته اند.

زانيار و لقمان مرادي در خطر اجراي حکم اعدام هستند. طبق تماسي که امروز جمعه ٣ آبان ماه با مطلعين در مريوان و همچنين با خانواده هاي اين دو محکوم به اعدام داشتيم٬ اخبار حاکي از اينست که مسئولين حکومت اسلامي در مريوان و کردستان٬ در صدد هستند که حکم اعدام زانيار و لقمان هر چه سريعتر اجرا شود. اين خبر روز پنجشنبه از سوي کمپين بين المللي حقوق بشر در ايران اعلام شده بود که ما اين خبر را تاييد ميکنيم.

زانيار و لقمان مرادي اکنون چهر ه هاي بسيار آشنايي براي بسياري از فعالين و نهادهاي عليه اعدام در دنيا هستند. کميته بين المللي عليه اعدام به همراه نهادهاي متعدد ديگري دو بار براي نجات جان اين دو جوان از اعدام کمپين جهاني سازمان داده و در آخرين مورد٬ مردم مريوان را نيز به يک اعتصاب عمومي دعوت کرديم که در اعتراض به اين حکم مغازه ها در مريوان ساعاتي از روز بسته ماند و در شهرهاي اروپا٬ کانادا و امريکا و در کردستان عراق و يا ترکيه و در افغانستان به اين حکم اعتراض شد. موجي از اعتراضات بين المللي باعث شد کاترين اشتون و مقامات اتحاديه اروپا در اين مورد ابراز نظر کرده و از رژيم اسلامي بخواهند جلوي اجراي حکم را بگيرد. در مريوان و در کردستان مردم به حکومت اسلامي اعلام کردند که اگر دست به اين دو جوان بزند٬ با مردم معترض مريوان و کردستان و ايران مواجه خواهد شد.

کميته بين المللي عليه اعدام يکبار ديگر به حکومت اسلامي ايران٬ وزارت اطلاعات اين حکومت و سران جنايت پيشه رژيم اسلامي در کردستان و در ايران و به روحاني و خامنه اي و همه اراذل و اوباش اين حکومت هشدار ميدهد که اگر دست به زانيار و لقمان مرادي بزند با مردم معترض و منزجر از حکومت مواجه خواهد شد که مصمم هستند نگذارند بيش از اينها فرزندان آنها را بکشند. ما در سطح بين المللي در اروپا و کانادا و امريکا و همچنين از فعالين عليه اعدام و مردم در کردستان عرا ق در ترکيه و افغانستان از همه نهادها و سازمانهايي که در کمپين قبلي همراه ما بودند دعوت ميکنيم که اين بار متحدانه تر و قويتر به ميدان آمده و مانع اجراي حکم اعدام حبيب و زانيار و لقمان شوند.

کميته بين المللي عليه اعدام
جمعه ۲۵ اکتبر ۲۰۱٣

Mina Ahadi
0049 (0) 1775692413
minnaahadi@gmail.com
minaahadi-iran.blogspot.co.uk
stopstonningnow.com
notonemoreexecution.org
ex-muslime.de

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر