۱۳۹۲ مهر ۲۳, سه‌شنبه

ویروس جدید اینترنتی که فایل های شما را گروگان می گیرد



یک ویروس اینترنتی جدید حمله خود را به کامپیوترهای جهان آغاز کرده است. این ویروس فایل های کامپیوتر مورد حمله را طوری کد گذاری می کند که کسی تا به حال نتوانسته این کد را رمز گشایی کند. برای بازگشایی این رمز دزدان اینترنتی از مالک کامپیوتر تقاضای باج می کنند. کسی هنوز موفق نشده بدون پرداخت باج به فایل های خود دسترسی پیدا کند.

اسم این ویروس CryptoLocker است. این ویروس یا از طریق ضمیمه های ایمیل و یا از طریق ورود به سایت های آلوده، کامپیوتر را هدف گرفته و مورد حمله قرار می دهد. نکته قابل تامل این است که بدون اطلاع صاحب کامپیوتر این ویروس وارد کامپیوتر میشود، فایل ها را کد گذاری می کند و برای صاحب آن غیر قابل رویت و استفاده می شوند.

این ویروس کدگذاری بسیار قوی دارد که رمزگشایی آن تا به حال میسر نشده است. برای رمزگشایی دوباره ، دزدان اینترنتی درخواست مبالغی بین 100 تا 300 دلار باج می کنند.

این ویروس از نوع مشابهش به نام "ویروس پلیس" که سال گذشته کامپیوترها را آلوده کرد بسیار قوی تر است.

به توصیه کارشناسان، کاربران باید از فایل های خود نسخه برداری کنند تا در صورت حمله بتوانند از آن استفاده کنند. همچنین به کسانی که مورد حمله این ویروس قرار می گیرند توصیه میشود تا به جنایت کاران اینترنتی باج ندهند تا این تبهکاران متوقف شوند.
 
Freedom Messenger - Ghasedane Azadi

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر