۱۳۹۲ آبان ۸, چهارشنبه

اوضاع خطرناک است٬ بايد کاري کرد!

زندگي ما در دستهاي شما است. توقف اعدامها کار شما مردم و معترضين به اعدام است!

زانيار و لقمان مرادي از سلول مرگ حکومت اسلامي ٬ پيام داده و خواهان اقدامات فوري و بين المللي براي نجات جان خود شدند!
زانيار و لقمان مرادي در حاليکه از شنيدن خبر سفر امام جمعه به تهران و زد و بند مقامات رژيم با او براي اجراي حکم اعدام٬ بسيار مضطرب و نگران هستند٬ در يک پيام کوتاه از رجايي شهر خواهان اقدامات گسترده عليه اعدامها شدند.

حکومت اسلامي ايران در روز ۲۶ اکتبر ٬ ۱۸ فعال سياسي را در يک روز اعدام کرد٬ نگراني اين دو جوان از اجراي فوري حکم اعدام خودشان صد چندان شده است. زانيار با صدايي گرفته و مضطرب پيام داد و گفت: بايد فورا کاري کرد٬ هر کس در هر جاي جهان که ميتواند اعتراض کند٬ نگذاريد با آرزوهايمان به زير خاک برويم.

فوريت موضوع بايد باعث شود که همه نهادها و کسانيکه تا کنون ما را زنده نگھ داشته اند٬ کمک کنند حکومت از اعدام زندانيان سياسي و همه محکومين به اعدام دست بردارد. توقف اعدامها کار شما مردم و معترضين به اعدام است!

خبر سفر امام جمعه مريوان به تهران و درخواست اجراي حکم اعدام زانيار و لقمان مرادي٬ در سلول هاي رجايي شهر با سرعت منتشر شده و اين دو جوان را در چند قدمي اجراي حکم اعدام قرار گرفته اند.

آخرين خبر از مريوان اينست که امام جمعه به تهران رفته و سپس به مريوان بازگشته است.

پدر لقمان مرادي و چند نفر از مردم مريوان به ديدن او رفته و خواهان گرفتن خبر شده اند٬ طبق خبري که به کميته بين المللي عليه اعدام رسيده است٬ رفتار امام جمعه با اين هيئت و با پدر لقمان نامحترمانه بوده و امام جمعه به آنها گفته است که به تهران نرفته و فقط در سنندج در مورد موضوع اعدام زانيار و لقمان با مقامات حکومت اسلامي مذاکره است.

پخش خبر احتمال اعدام فوري زانيار ولقمان در دنيا با موجي از اعتراض روبرو شده است. سازمان عفو بين الملل با صدور بيانيه اي در روز دوشنبه خواهان توقف اين حکم شد.

http://www.amnesty.org/en/news/iran-lives-two-kurdish-death-row-inmates-risk-amid-surge-executions-2013-10-28

حسيبه حاج صحراوي معاون مدير بخش خاورميانه و شمال افريقاي سازمان عفو بين الملل در بيانيه اي رسمي در روز دوشنبه ۲۸ اکتبر هشدار داد که زانيار و لقمان مرادي در خطر اجراي فوري حکم اعدام هستند٬ اين سازمان از جمهوري اسلامي ا يران خواست که حکم اعدام زانيار و لقمان مرادي را فورا متوقف کند. .

اعتراضات به حکم اعدام زانيار و لقمان مرادي

با پخش خبر احتمال اجراي حکم زانيار و لقمان مرادي موجي از اعتراضات در خارج کشور و همچنين کردستان عراق شروع شده است. پدر زانيار در مصاحبه هاي متعددي با رسانه ها از مردم درخواست ميکند که کمک کنند فرزند دلبندشان و هم پرونده اي او لقمان مرادي اعدام نشوند.

طبق اخباري که به کميته بين الملي عليه اعدام رسيده است در حلبچه و پنجوين در روز سه شنبه ميتينگ هاي اعتراضي عليه حکم اعدام زانيار و لقمان برپا شده است. در سليمانيه امروز چهار شنبه ٣۰ اکتبر ۲۰۱٣ قرار است در ميدان رزگاري يک ميتينگ اعتراضي به دعوت تشکلهايي از جوانان اين شهر برگزار شود. همچنين خبر از برگزاري ميتينگ اعتراضي در اربيل به دست ما رسيده است. ميتينگهاي اعتراضي نيز در شهرهاي کردستان ترکيه فراخوان داده شده است.

در خارج کشور نهادها و سازمانهاي متعدد عليه اعدام فراخوان به برگزاري ميتينگ اعتراضي عليه موج گسترده اعدامها داده اند.

در کانادا و فرانسه و اسکانديناوي و آلمان و دانمارک فراخوانهايي به برگزاري اعتراضات عليه اعدام داده شده است.

مريوان بايد به احکام اعدام زانيار و لقمان مرادي اعتراض کند!

زانيار و لقمان مرادي هر دو خواهان اعتراض يکپارچه مردم مريوان و بويژه جوانان اين شهر به اين حکم ظالمانه هستند. آنها ميگويند هر حرکت اعتراضي در مريوان ميتواند تاثير بسزايي در نجات جان ما داشته باشد.

خبر از مريوان ميرسد که مردم در صدد تجمع کردن در مقابل خانه امام جمعه هستند و بررسي هايي براي اعتراضي همگاني و بستن مغازه ها و اعتصاب در اعتراض به زمينه سازي رژيم براي اجراي حکم اعدام زانيار و لقمان مرادي در اين شهر در جريان است .

کميته بين المللي عليه اعدام از همگان دعوت ميکند که فورا و متحدانه به احکام اعدام زانيار و لقمان اعتراض کنند. ما نبايد بگذاريم حکومت جنايتکار اسلامي اين دو جوان و جوانان بيشتري را قرباني کند. ما خواهان آزادي فوري زانيار ولقمان مرادي هستيم.

کميته بين المللي عليه اعدام از همگان دعوت ميکند بهر طريق ممکن به کمپين نجات زانيار و لقمان مرادي کمک کنند. نگذاريد اين دو جوان با آرزوهايشان به زير خاک بروند. اين وظيفه تک تک ما است که به احکام ظالمانه اعدام اعتراض کنيم!

کميته بين المللي عليه اعدام
٣۰ اکتبر ۲۰۱٣

Mina Ahadi
0049 (0) 1775692413
minnaahadi@gmail.com
minaahadi-iran.blogspot.co.uk

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر