۱۳۹۲ مهر ۲۱, یکشنبه

آغاز جریان بررسی قضایی برای باز داشت شدگان به جرم انجیل خوانی

روند باز جویی و بررسی پرونده جنائی سه تن که به جرم خواندن انجیل در مقابل اداره راهنمایی و رانندگی کالیفرنیا (DMV) دستگیر شده بودند، آغاز گردید.(ویدیوی مربوط به بازداشت کشیش مبشر)
به گزارش بخش ترجمه "محبت نیوز" به نقل از کریسشین نیوز، این رویداد در ماه فوریه سال 2011 اتفاق افتاد، زمانیکه کشیش"برت کورونادو" ، "مارک مک - کی" و " ادوارد فلورنتس جرارد" صبح زود به مقابل درب این سازمان رفتند تا به افرادی که منتظر شروع به کار این اداره هستند بشارت داده و انجیل قرائت کنند. وقتی ایشان در محل مستقر شدند ،"مک – کی" شروع به خواندن کتاب مقدس کرد که سریعن با اعتراض مامور حراست اداره مواجه شد که به ایشان اخطار داد که آنجا را ترک کنند. در قبال این برخورد ایشان اظهار داشتند که آنان نیز همانند سایر افراد حق و اجازه دارند در پیاده رو که محلی عمومی است بایستند و کسی حق ندارد مانع آنها شود . لذا "مک – کی" شروع به ادامه خواندن انجیل کرد که حدود 10 دقیقه بعد افسری از اداره پلیس کالیفرنیا در محل حاضر شده و انجیل وی را گرفته و به او دستبند زده است. فرد مذکور به آنان گفته است شما حق موعظه اجباری به افراد را ندارید. که "مک – کی" با دستان بسته پاسخ داده است :" و این است مشکلی که بر سر آمریکا می آید". افسر پلیس در جواب افزوده است : شما میتوانید در مکان های مربوط به خودتان موعظه کنید.
در این حین "کورونادو" و "فلورنتس" سوال کردند که به چه جرمی دوستمان را دستگیر می کنید؟ افسر به جای پاسخ ، از آنان پرسید که آیا شما هم موعظه میکردید؟
با بالا گرفتن مشاجرات بین این افراد ، مامور پلیس دیگری وارد صحنه شده و آن دو تن دیگر را نیز بازداشت کرد.
در قوانین ایالات متحده آمریکا آمده است: "هر شخصی که به صورت آگاهانه اقدام به اختلال در کارایی کارکنان سازمان های عمومی بشود به طوری که مانع از فعالیت آنان و مشتریان این سازمانها بشود مرتکب جرم جنایی شده است و جزای آن تحمل تا 90 روز حبس ، یا پرداخت جریمه نقدی تا 400 دلار و یا هردو میباشد."
دادستان "دان کوناوی" به گزارشگران گفت: این افراد اقدام به موعظه اجباری به افرادی کرده اند که فقط در انتظار تعویض گواهینامه خویش بوده اند. ایشان حق ندارند به افرادی که به دنبال کارهای روزمره خویش هستند درس مذهبی داده و مجبورشان کنند تا به حرفهایشان گوش دهند.
در مقابل موافقان ایمان و آزادی عقاید، که در واقع سازمان قانونی مسیحی است و این سه فرد مبشر را به مکانهای مختلف ارسال کرده بود ، اظهار داشت که اداره راهنمایی کالیفرنیا در آن ساعت صبح بسته بوده و همچنین قوانین ایالتی کالیفرنیا ،موعظه به افرادی که در یکجا جمع هستند را منع نکرده است.
وکیل مدافع این افراد "روبرت تایلار" می افزاید:" این مسیحیان عملی بسیار معمولی و بدون ضرر مذهبی را انجام داده اند و ایشان در حال استفاده از حق اولیه خویش که آزادی بیان است ، بوده اند. ایشان فقط میخواستند عقاید خود را با دیگران در میان بگذارند و ما تلاش خواهیم کرد که آنان بتوانند این حق خویش را به دست آورند".
این سازمان به زودی طرح شکایت خویش را علیه اداره پلیس بزرگراه کالیفرنیا و دادستان بخش "ریورساید" ،"پایول زلارباخ"، مبنی بر بازداشت غیر موجه و بدون حکم جلب آماده و به دادگاه ارایه خواهد داد.
پیش بینی میشود به زودی روند دادگاه برای این پرونده آغاز خواهد گردید.
در این مورد لازم به یادآوری بخشی از انجیل "متی" بخش 28 است که عیسی مسیح در آن میگوید ، بروید و قوم ها را بشارت داده و ایشان را در نام پدر ، پسر و روح القدس تعمید دهید.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر