۱۳۹۲ مهر ۱۴, یکشنبه

لوس آنجلس تایمز: فقط کنگره می تواند تحریمها علیه ایران را لغو کند

روزنامه آمریکایی "لوس آنجلس تایمز" در شماره روز یکشنبه 6-10-2013 خود ضمن اشاره به موضوع گفت وگوی دولت روحانی با باراک اوباما نوشت:" تنها کنگره آمریکا می تواند مذاکره با ایران را عملی و امکان پذیر سازد".

این روزنامه درگزارش خود افزود:" عدم اعتماد کنگره آمریکا نسبت به سخنان مقامات تهران، سد راه مذاکرات دولت باراک اوباما با رژیم تهران خواهد بود.

لوس آنجلس تایمز از وجود اختلاف عمیق میان مقامات آمریکایی در قبال مذاکرات این کشور با رژیم ایران خبر داده شده و آمده است که باراک اوباما برای پیشبرد مذاکرات هسته ای با تهران باید در دو جبهه تلاش کند یکی بر سر میز مذاکره با رژیم ایران و دیگری با اعضای کنگره این کشور برای راضی کردن آنها برای لغو تحریم ها در صورت دستیابی به توافق.


در این گزارش آمده است از آنجائیکه فقط کنگره آمریکا قادر است تحریم ها را لغو کند لذا رای ندادن اعضای کنگره به لغو تحریم ها می تواند هرگونه توافق دولت آمریکا با رژیم ایران را در زمینه هسته ای از بین ببرد.


برخی کارشناسان معتقدند که موضع تهاجمی و تند کنگره در قبال رژیم ایران می تواند اهرم فشاری از سوی مقامات آمریکایی باشد که از طریق آن بتوانند در مذاکرات به تهران فشار بیاورند.


"مارک دوبویتز" یک کارشناس تحریم در این خصوص می گوید: مقامات آمریکایی می توانند در جریان مذاکره به رژیم ایران بگویند اگر از برنامه هسته ای خودتان دست برندارید ، برخی افراد در کنگره آمریکا می توانند هر کاری را انجام دهند.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر