۱۳۹۲ شهریور ۱۵, جمعه

وزیر امور خارجه ایران: کشتار یهودیان به دست نازی‌ها محکوم است

محمدجواد ظریف٬ وزیرامور خارجه ایران با تائید تلویحی هولوکاست٬ در اقدامی کم‌سابقه «کشتار یهودیان به دست نازی‌ها» را محکوم کرد.

«محبت نیوز» - آقای ظریف روز پنجشنبه (۱۴ شهریور) به خبرگزاری «تسنیم» گفته است: «کشتار یهودیان به دست نازی‌ها و کشتار و سرکوب فلسطینی‌ها توسط صهیونیست‌ها را محکوم می‌کنیم.»
وی افزود که « ما نباید اجازه دهیم تا چهره‌ای دروغین از ایران ساخته شود» و «ایران همواره هر نوع کشتار انسان‌ها را محکوم می‌کند و در این راستا کشتار یهودی‌ها توسط نازی‌ها را هم محکوم کرده است.»
وزیر امور خارجه اضافه کرده که «جنایت هولوکاست به ابزاری تبدیل شد که صهیونیست‌ها ۶۰ سال پیش از آن استفاده کردند و نباید این سناریو برای آن‌ها مجددن زنده می‌شد و نباید اجازه داده می‌شد تا این ابزار برای آن‌ها احیا گردد.»
به گزارش دیگربان، محمدجواد ظریف این مطالب را در پاسخ به چرایی تبریک سال نو یهودی در توئیتر منسوب به خود بیان کرده است.
در این توئیت آقای ظریف همچنین نوشته که «ایران هیچگاه هولوکاست را انکار نکرده است، مردی {محمود احمدی‌نژاد} که تصور می‌شد این کار را (انکار هولوکاست) کرده است، دیگر رفته است. سال نو مبارک.»
این اظهارات وزیر امور خارجه انتقاد روشنی از مواضع هشت سال اخیر محمود احمدی‌نژاد در نفی هولوکاست است که هزینه‌ها و عواقب زیادی برای جمهوری اسلامی به همراه داشت.
به نظر می‌رسد این اظهارات بالا‌ترین مقام وزارت امور خارجه تلاش دیگری از سوی مقام‌های جمهوری اسلامی برای ترمیم موقعیت و وجهه جهانی خود باشد.
جمهوری اسلامی در هشت سال گذشته در جریان پرونده هسته‌ای٬ هولوکاست و اعتراض‌ها به نتیجه انتخابات ریاست جمهوری سال ۸۸ متحمل هزینه‌های فراوانی شده است.
دولت حسن روحانی در تلاش است با چنین موضع‌گیری‌هایی این هزینه‌ها را تا حدودی کاهش داده و موقعیت ایران در جهان را تا اندازه‌ای بهبود بخشد.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر