۱۳۹۲ شهریور ۳۱, یکشنبه

عملیات انتحاری روز یکشنبه مرگبارترین حمله علیه مسیحیان پاکستان !+ عکس

صدها نفر پس از دعا و نیایش صبحگاهی در حال خروج از کلیسای مرکز پیشاور بودند که دو مهاجم انتحاری بمب هایشان را در میان آنان منفجر کردند.
« محبت نیوز» - به گزارش رسانه های خبری، انفجار انتحاری در کلیسایی در شمال غرب پاکستان دست کم 75 کشته و بیش از 100 مجروح برجای گذاشت. این مرگبارترین حمله علیه اقلیت مسیحی پاکستان به شمار می رود.
به نقل از خبر صدای امریکا، پلیس پاکستان می گوید صدها نفر پس از دعا و نیایش صبحگاهی در حال خروج از کلیسای مرکز پیشاور بودند که دو مهاجم انتحاری، یکی پس از دیگری بمب های همراهشان را در میان آنان منفجر کردند. گزارشها می‌گویند که پلیس جلیقه انفجاری را در محل حادثه پیدا کرده است.
گفته می شود که انفجارها بلافاصله افراد فراوانی را به کشتن داد. شاهدان عینی می گویند بقایای اجساد افراد همه جای کلیسا به چشم می خورد.همین گزارشها حاکیست که تعدادی زن و کودک در بین قربانیان این حادثه هستند.
جمعیتی حدود ۵۰۰ نفر به هنگام حادثه در کلیسا حضور داشتند.
خبرگزاری بی بی سی نیز با درج این خبر حادثه روز یکشنه را بدترین حادثه از این نوع علیه مسیحیان پاکستان خواند.
بازماندگان مقامات را مسئول می دانند و می گویند اقدامات امنیتی کافی به کلیسا ارائه ندادند. یکی از بازماندگان به خبرنگاران گفت که مسیحیان پاکستان به کسی آسیب نمی زنند و جامعه ای صلح طلب هستند با این حال هدف خشونت قرار می گیرند.
در سالهای اخیر و با افزایش فعالیت گروه‌های اسلام‌گرا در پاکستان، و افزایش فشار این گروه‌ها بر جمعیت غیر مسلمان این کشور، مسیحیان تلاش می‌کنند تا کمتر فعالیتهای آشکار اجتماعی داشته باشند.
مسیحیان پاکستان حدود ۴ درصد از جمعیت ۱۸۰ میلیونی این کشور را تشکیل می‌دهند. برخی از آمارها این تعداد را به مراتب کمتر و در حدود ۲ در صد تخمین می‌زنند.
دولت محلی پیشاور سه روز اعزای عمومی اعلام کرده و نواز شریف نخست وزیر هم با محکوم کردن این حمله، آن را برخلاف اصول اسلام خوانده است !
.
.
.
.


 .

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر