۱۳۹۲ مهر ۸, دوشنبه

باراک اوباما: گزینه نظامی کماکان روی میز است

Freedom Messenger - Ghasedane Azadi
به گزارش خبرگزاری فرانسه از واشنگتن، رئیس جمهور آمریکا امروز گفت، برای مقابله با برنامه هسته ای رژیم تهران گزینه نظامی کماکان روی میز است.

باراک اوباما که در دیدار با نخست وزیر اسرائیل در کاخ سفید سخن می گفت، افزود، اظهارات مقامات رژیم تهران کافی نیست و آنها باید با اقداماتی قابل تائید اعتماد سازی کنند.

باراک اوباما به بنیامین نتانیاهو اطمینان داد که در مذاکرات خود با رژیم تهران با هوشیاری عمل خواهد کرد و گفت، باید در این زمینه به دیپلماسی فرصت داد ولی ما با چشمانی باز این پرونده را دنبال می کنیم.

رئیس جمهور آمریکا تاکید کرد که از دستیابی رژیم تهران به سلاح هسته‌ای جلوگیری خواهد کرد و و هیچ گزینه‌ای از جمله گزینه نظامی را از روی میز برنداشته‌ است.

نخست وزیر اسرائیل نیز گفت، رژیم تهران به نابودی اسرائیل پایبند است و باید این رژیم را مجبور کرد که برنامه هسته ای خود را به طور کامل متوقف کند.


انتقاد شدید واشنگتن پست از اوباما

یکی نماینده یک دموکراسی آزاد است و دیگری نماینده یک دیکتاتوری

سایت فرارو: پس از بازگشت حسن روحانی به تهران مخالفان در فرودگاه مهرآباد حاضر شدند و به روحانی اعتراض کردند. مخالفان در تندرویی آشکار به سوی رییس جمهور کفش پرتاب کردند.

اما در آمریکا به سوی اوباما کفشی پرتاب نشد، منتقدان دیدگاه های خود را در روزنامه و رسانه ها مطرح کردند. یکی از تندترین انتقادات از سوی روزنامه واشنگتن پست بود، که در شماره امروز منتشر شد.

این روزنامه گفت و گوی اوباما با روحانی را در شان رییس جمهور آمریکا ندانست و نوشت: «از دید افراد با تجربه تمام محتوای این تماس تلفنی مشکل ساز است.»

براین اساس یکی از مقامات سابق آمریکا به واشنگتن پست گفت: «آنها با هم برابر نیستند، اوباما کسی است که در انتخاباتی آزاد به ریاست جمهوری رسید و رئیس کشور و دولت محسوب می شود اما روحانی هیچ یک از اینها نیست.»

این روزنامه آمریکایی در ادامه آورده است: «محتوای این تماس که چندی بعد از سوی رئیس جمهور عنوان شد بسیار نگران کننده است. هربار که اوباما عنوان می کند که مشکل اصلی «عدم اعتماد» میان طرفین است- یکی که یک دموکراسی آزاد است و دیگری یک دیکتاتوری - مشکل پیش می آید. رئیس جمهوری آمریکا این تبلیغات رژیم ایران را تقویت می کند که ما مسئولیت برابری در برابر این «عدم اعتماد» داریم.»

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر