۱۳۹۲ شهریور ۲۶, سه‌شنبه

آموزش نیرو برای سوریه در اردوگاه "امیرالمومنین" سپاه

Freedom Messenger - Ghasedane Azadi‎‏

"وال استریت ژورنال" در گزارشی خبر داد که ایران در پایگاهی نظامی در نزدیکی تهران به آموزش جنگجویانی از سراسر جهان عرب به منظور فعالیت در سوریه می پردازد.

بنا بر این گزارش، در هفته‌های اخیر گروه‌های متعددی از شبه نظامیان عراقی، سوری و سایر کشورهای عربی به منظور شرکت در دوره‌های آموزشی جنگ خیابانی و بهره مندی از دروس روحانیان ایران به این پایگاه می روند.

"وال استریت ژورنال" هدف جنگویان شیعه‌ که در ایران آموزش می بینند را "تقویت رژیم بشار اسد بر برابر تهدید شورشیان سنی، آمریکا و اسرائیل" می خواند. در حالی که نقش گسترده ایران در سوریه سبب شد تا رژیم اسد توان خود را باز یابد، تاکنون در رسانه‌های خبری نقش پایگاه آموزشی نظامی ایران برای شبه نظامیان شیعه منطقه در درگیری‌های سوریه فاش نشده بود.

البته در ویدئوهای اخیری که مخالفان اسد در اختیار شبکه "من و تو" قرار داده اند، یکی از فرماندهان سپاه با صراخت اعلام می کند که گروه های دفاع وطنی طرفدار بشار اسد در سوریه برای آموزش به ایران می روند.

بنا بر این گزارش و به گفته یکی از ماموران نظامی ایرانی مستقر در اردوگاه "امیرالمومنین" در نزدیکی تهران به شبه نظامیان شیعه عرب که به این پایگاه می آیند اینگونه القا می شود که جنگ در سوریه مشابه حادثه کربلا و جنگ علیه شیعیان در صدر اسلام بوده و این افراد در صورت کشته شدن "شهید" محسوب می شوند.

بنا بر این گزارش، اقدام ایران مبنی بر ایجاد این اردوگاه نظامی به منظور آموزش هزاران شبه نظامی شیعه پس از آن صورت گرفت که حکومت تهران سال گذشته تصمیم گرفت تا رژیم اسد را در برابر مخالفان تقویت کند.

این گزارش در ادامه ضمن اشاره به تصاویر ویدئویی اخیری که از شبکه‌های تلویزیونی در ارتباط با حضور فرمانده‌های نظامی ایرانی در خاک سوریه پخش شد، می نویسد که ایران در حال گسترش نفوذ خود در سوریه به منظور تاثیرگزاری در تحولات این کشور است.

اردوگاه "امیرالمومنین" متعلق به سپاه پاسداران است و موشک‌های بالستیک و تاسیسات نظامی مهمی را در خود جای داده است. بنا بر گفته برخی مقامات این اردوگاه، گروه‌های شیعه شبه نظامی که در این اردوگاه مستقرند ضمن شرکت در کلاس‌های مذهبی در زمینه جنگ‌های نامنظم، کاربرد سلاح‌های سنگین آموزش می بینند.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر