۱۳۹۳ فروردین ۲۷, چهارشنبه

خانواده مقتول و موقعيت دردناک و پيچيده آنها: يک نوشته در ابراز همدردي با خانواده مقتول!

تصور کنيد يک خانواده را که يک نفر از اعضاي خود را از دست ميدهند و در عين حال يک اتهام بزرگ " تجاوز" به يک دختر جوان در مورد اين فرد به قتل رسيده، براي همسر و فرزندان اين فرد نيز بالاي سر اين خانواده باقي ميماند.

اولين و مهمترين خواست اين خانواده ، همسر و فرزندان بازمانده اين فرد به قتل رسيده اينست که دادگاه روشن کند موضوع چه بود، چه شد، چرا او به قتل رسيد و آيا همسر و پدر ما يک تجاوزگر به يک دختر جوان بود، اين حق اوليه و انساني اين افراد است.

تصور کنيد خانواده اي را که هنوز بعد از هفت سال " رسيدگي" مثلا سيستم قضايي حکومت اسلامي به اين واقعه و به اين جنايت، هيچ چيز از پرونده روشن نشده و هنوز تکليف آثار جرم و اسناد و مدارکي که در محل وقوع جرم بوده و غيره و غيره روشن نشده، يک دختر جوان را محکوم به اعدام ميکند. همه فشار را روي اين دختر گذاشته و چون حکومتي است که براي پاک کردن آثار جنايات خود به راحتي آب خوردن حکم اعدام صادر ميکند و ميکشد تا بماند، در اين مورد حکم اعدام صادر ميکند و از خانواده مقتول ميخواهد طناب دار را به گردن يک دختر بياندازند که "شيطان" اين ماجرا است!!!

تصور کنيد که بعد از اعلام حکم اعدام در اين پرونده معين، يک اعتراض وسيع به اين حکم اعدام به راه مي افتد، و حکومت جا خالي داده و همه چيز را به عهده خانواده " مقتول" ميگذارد، حکومت حتي اعلام ميکند اگر عليه قتل عمد دولتي و عليه اعدام حرف بزنيد خانواده مقتول رنجيده خاطر ميشوند و در مجموع کل ماجرا و کل سوالات و کل اعتراضات را بسوي خانواده مقتول جهت ميدهد.

تصور کنيد صدها نفر بسوي اين خانواده روانه هستند، صدها تلفن ،دادخواست و درخواست التماس و ناله و دعا و در نهايت خشم و نفرت و حتي تهديد، چرا که اکنون کليد قتل و يا آزادي ريحانه جوان در دستهاي آنها است. البته در مدياي اجتماعي و در رسانه ها ۹۹ در صد مردم ابراز همدردي ميکنند و محترمانه از اين خانواده درخواست دارند که مانع اجراي حکم اعدام ريحانه شوند.

در اين ميان مخالفين کمپين و مخالفين اعتراض به اعدام و مخالفين فشار آوردن به حکومت اسلامي از اين موضوع، بهانه ساخته و مي فرمايند تيغ به صورت خانواده مقتول نکشيد و حرف نزنيد و شلوغ نکنيد و ... ، اما نکته محوري بر سر جاي خود باقي است خانواده مقتول قربانيان اين واقعه هستند و اکنون اينها را رژيم سپر بلاي خود کرده و با برگ آنها بازي ميکند و اين فشار مضاعفي بر اين خانواده است.

ما قبلا هم گفته ايم در ايران بجاي رسيدگي روحي و فکري و روانشناسي به خانواده هاي دردمند، بجاي روشن کردن حقايق يک جنايت و يا قتل، رژيم فورا سر و ته قضايا را با يک حکم اعدام سر مي آورد و سپس طناب داري به خانواده مقتول هديه ميدهد که يک نفر ديگر را بکشند و بعد آنها را بحال خود با يک عذاب وجدان بزرگ رها ميکند. اين سيستم و اين حکومت، از خانواده دردمند، قاتل ميسازد و ولشان ميکند.
پرونده ريحانه و پرونده قتل، آنگونه که از اسناد و همچنين حرفهاي وکلاي اين پرونده مطرح ميشود، يک پرونده سياسي – جنايي است.

بهمين دليل جعبه سياه قتل را نابود کرده اند، بهمين دليل حساسيت زيادي روي اين موضوع دارند و بهمين دليل وقتي ما پايمان را لاي در گذاشته و اعتراض ميکنيم و نورافکن ها در سراسر جهان روي سيستم قضايي حکومت اسلامي روي اين دادگاه کذايي روي جعبه سياه و نقش رژيم در از بين بردن اسناد، مي افتد، سران جنايت پيشه حکومت اسلامي کلافه ميشوندو فشار بر خانواده هاي مقتول و متهم به قتل را زياد تر ميکنند.

دوستان گرامي!
بايد توجه کنيد اين دو خانواده اکنون گروگان حکومت اسلامي ايران هستند.
روي خانواده ريحانه فشار گذاشته ميشود که حرف نزنند، مصاحبه نکنند، افشاگري نکنند و ... روي خانواده مقتول فشار گذاشته اند که نقش نيابتي حکومت اسلامي را در پس راندن اعتراضات و دفاع از حق اعدام ريحانه بازي کنند تا جايي که بالاخره دو سوي ماجرا يعني مردم و حکومت اسلامي ايران، در اين زور آزمايي و نبرد بزرگ و انساني براي نجات ريحانه ، تکليف اشان به نوعي يکسره شود.
براي نجات دادن ريحانه و پس زدن اين فشارها از روي خانواده مقتول بايد انگشت اتهام بسوي رژيم باشد و همه فشارها روي اين رژيم متمرکز شود

ما خواهان لغو حکم اعدام ريحانه و رسيدگي درست به واقعه قتل يک عضو خانواده سربندي هستيم. ما اينرا البته در صلاحيت رژيم اسلامي نميدانيم و حاضريم يک هيئت بيطرف به ايران اعزام کنيم براي رسيدگي به اين پرونده و اينرا از احمد شهيد و اتحاديه اروپا و نهادهاي بين المللي درخواست ميکنيم.
اين تنها راه رسيدن به عدالت در اين ماجرا است. خانواده مقتول حق دارند حقايق را بدانند و خانواده ريحانه حق دارند از جان و زندگي فرزندي دفاع کنند که رژيم همه کاسه کوزه ها را سر او شکسته است. قاتلين اصلي سربندي ظاهرا دارند راحت زندگي ميکنند و اين دو خانواده اسير و گروگان حکومت اسلامي شده اند. اين واقعيت ماجرا است.

به همه کاسه داغ تر از آش هايي که اصل ماجرا را نمي بينند و جنبش اعتراضي بين المللي عليه حکم اعدام ريحانه را با گفتن اينکه " به خانواده مقتول توهين نکنيد" تخطئه ميکنند ، بايد بگويم دوستان کنار برويد تا جنبش اعتراضي گسترده تر شود. اين تنها راه نجات دو خانواده و تنها راه نجات ريحانه جباري است.

مينا احدي
۱۵ آوريل ۲۰۱۴

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر