۱۳۹۳ اردیبهشت ۱۰, چهارشنبه

بریدن سر دو نوکیش مسیحی در برابر دیدگان فرزندان

سعدیه مادر دو دختر 8 و 15 ساله و پسر عموی او عثمان از نوکیشان مسیحی در ملاء عام و در برابر دیدگان فرزندانش  توسط اسلامگرایان اعدام شدند.
به گزارش «محبت نیوز»، در کشور سومالی بعد از آنکه اسلامگرایان افراطی الشباب متوجه تغییر دین دادن و گرویدن سعدیه و پسر عموی او به مسیحیت شده بودند ,آنها را در ملاء عام سر بریدند.
به نقل از خبرگزاری "مورنینگ استار نیوز" ، سعدیه 41 ساله و عثمان 35 ساله در منطقه براوا واقع در جنوب منطقه شبله، محکوم به اعدام شدند. طی این ماجرا اسلامگرایان الشباب از اهالی و ساکنین منطقه دعوت کرده بود تا در صحنه مجازات حاضر شده و شاهد ماجرا باشند.
فرزندان 8 و 15 ساله ی سعدیه نیز در جمع شاهدین ماجرا حضور داشتند و شاهد این صحنه وحشتناک مجازات بودند و این در حالی بود که دختر 8 ساله سعدیه هنگام مجازات مادرش گریه کنان از حاضرین برای نجات جان او تقاضای کمک می کرد.
این دختران پدرشان را بر اثر بیماری از دست داده بودند و به شدت نگران آینده و امنیت خود بودند.بعد از این حادثه دوست خانوادگی آنها این دو را کمک کرده و آنها را به نقطه ی دیگری انتقال داد,یکی از ساکنان آنجا به "مورنینگ استار نیوز" گفت که گروه الشباب قبل از کشتن آنها اعلام کرد که:"ما می دانیم این دوکه اخیرن از کنیا برگشته اند مسیحی هستند و هدف ما این است که تمام فعالیت های زیر زمینی مسیحیان را در منطقه مجاهد نشین از میان برداریم و ریشه کن کنیم."
اسلامگرایان الشباب که در کل کشور سومالی دارای افراد نفوذی و جاسوسی است دلیل مشکوکیت خود به سعدیه و عثمان را حضور نامنظم این دو در مراسم نماز جمعه اعلام کرده بود و چون آنها در منطقه ی مسیحی نشین کنیا اقامت داشتند سوءظن مسیحی شدن آنها را بیشتر کرده بود.
سعدیه و عثمان که به او در مراقبت فرزندانش کمک می کرد بعد از مدت 7 سال اقامت در حومه های نایروبی واقع در منطقه Eastleigh در ژوئن ماه 2013 به اتفاق هم به سومالی بازگشتند.
کنیا یک قدرت مسلح پیشرو در جهت بیرون راندن الشباب از سومالی بوده است و مجاهدین الشباب در قبال این حرکت کنیا دست به حملات گسترده و مرگباری در خاک این کشور زده اند بویژه محاصره در مرکز خرید westgata در سال 2013 که منجر به کشته شدن ده ها هزار نفر از مسلمانان منطقه شد .
نیروهای الشباب علیرغم بیرون رانده شدن از قسمت های مختلف و پر جمعیت سومالی تلاش دارند که همچنان به فعالیت های خود ادامه دهند و یک قدرت اسلامی رادیکال در شرق منطقه آفریقا به وجود بیاورند و آنها سعی بر این دارند که در منطقه های مرکزی و جنوبی قوانین شدید شرعی از جمله سنگسار,قطع عضو و شلاق را اجراء کنند.و تا کنون آنها حملات مرگباری را بر علیه دولت و اهداف نظامی حاکم انجام داده اند.
این گروه بویژه رفتاری خصمانه و بی رحم نسبت به مسیحیت دارد و سعی بر این دارد که کوچکترین فعالیتهای مسیحی را در کشور سومالی از بین ببرد و الشباب ده ها تن از مسیحیان را تا کنون از سال 2008 به قتل رسانده است.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر