۱۳۹۲ مهر ۸, دوشنبه

مذاکره با آمریکا؛ خامنه ای به احمدی نژاد اعتماد نداشت

Freedom Messenger - Ghasedane Azadi
علی مطهری، عضو فراکسیون رهروان ولایت در گفتگو با مهر، در پاسخ به این سئوال که چرا در دولت های گذشته اجازه مذاکره با مقامات آمریکایی داده نشده است و چه شرایطی ایجاد شده که بعد از 35 سالدر دولت جدید این اقدام انجام می شود، گفت: دولت قبلی در اواخر دوره خود چنین رویکردی را داشت اما به دلیل اینکه اعتماد کافی به تیم دولت و اطرافیان رئیس جمهور و کسانی که به نیویورک می رفتند وجود نداشت، این راه باز نشد.

علی جنتی٬ وزیر ارشاد: اولویت رسانه‌ها مقابله با رسانه‌های بیگانه باشد

Freedom Messenger - Ghasedane Azadi

علی جنتی٬ وزیر ارشاد از رسانه‌های داخلی خواست مهم‌ترین اولویت خود را مقابله با «هجوم» رسانه‌های «بیگانه» قرار دهند.
آقای جنتی این خواسته را روز یک‌شنبه (هفتم مهر) طی سخنانی در مراسم تودیع و معارفه مدیر عامل خبرگزاری ایرنا مطرح کرده و گفته که «شبکه‌های ماهواره‌ای به طور دائم بمباران خبری می‌کنند.»
وی افزوده این شبکه‌ها «تلاش می‌کنند چهره شفاف و روشن جمهوری اسلامی ایران را دگرگون جلوه دهند.»
وزیر ارشاد همچنین اضافه کرده است: «ما باید خود را مجهز به آموزش‌های حرفه‌ای کنیم تا بتوانیم در حوزه هتای داخلی و خارجی تأثیر گذار باشیم.»
اظهارات این مقام وزارت ارشاد در شرایطی بیان می‌شود که میدان عمل رسانه‌های داخلی نسبت به چند ماه گذشته در بیان و انتشار برخی اخبار و گزارش‌ها وسیع‌تر شده است.
رسانه‌های وابسته به جریان اصلاحات از مهم‌ترین این رسانه‌ها محسوب می‌شوند که در دو ماه گذشته مطالب و گزارش‌هایی منتشر می‌کنند که پیش‌تر انتشار آن‌ها ممنوع بود.
مقام‌های جمهوری اسلامی به خصوص دولت حسن روحانی امیدوارند با معتدل کردن فضای سیاسی رسانه‌های داخلی فعالیت آزادانه‌ای نسبت به دولت محمود احمدی‌نژاد داشته باشند.
آن‌ها همچنین امیدوارند با اعمال این سیاست٬ رسانه‌های داخلی را به رقیب جدی رسانه‌ها و شبکه‌های ماهواره‌ای فارسی زبان تبدیل کرده و مرجعیت خبری درباره ایران را به داخل هدایت کنند.
در چهار سال گذشته و در پی امنیتی‌تر شدن فضای سیاسی٬ فرهنگی و رسانه‌ای در ایران٬ ده‌ها سایت خبری و ماهواره‌ای خارج از ایران وظیفه پوشش اخبار حوزه‌های مختلف را بر عهده گرفته‌اند.
قدرت تاثیر‌گذاری این رسانه‌ها به خصوص شبکه تلویزیونی بی‌بی‌سی با خشم گسترده روحانیون و نظامیان حاکم بر ایران مواجه شده و آن‌ها تمام تلاش خود برای مقابله با این شبکه را به کار بسته‌اند.

رسایی: روحانی برند مقاومت ۳۴ ساله را شکست

Freedom Messenger - Ghasedane Azadi
حمید رسایی٬ نماینده مجلس از آنچه «تن دادن» حسن روحانی به «مذاکره» تلفنی با باراک اوباما نامیده انتقاد کرده است.
وی گفته است: «اکنون روحانی باید به صراحت پاسخ دهد که با شکستن برند مقاومت ۳۴ ساله ایران در نه به آمریکا چه چیزی به دست آورد و در برابر آب‌نبات مکالمه‌ای اوباما و خداحافظ گفتن دست و پا شکسته عروسک صهیونیست‌ها چه قهرمانی آفریده شد.»
رسایی خطاب به روحانی افزوده که «جنابعالی بازی برد- باخت این سفر را در لحظات آخر به بازی برد- برد برای آمریکایی‌ها و برای ایران تبدیل کردید. مذاکره تلفنی با اوباما حتی با فرض درخواست آن‌ها کاری پرهزینه بود.»

''کمیته صیانت از منافع ایران'' مسئولیت حمله به خودروی روحانی را بر عهده گرفت

Freedom Messenger - Ghasedane Azadi
هنگام بازگشت رئيس جمهوری اسلامی از نیویورک به تهران

گروهی با نام ''کمیته صیانت از منافع ایران'' مسئولیت برگزاری تجمع اعتراضی و حمله به خودروی حسن روحانی رئیس جمهوری ایران هنگام بازگشتش از نیویورک را بر عهده گرفت.
به گزارش خبرگزاری ''ایسنا'' وحید اشتری سخنگوی ''کمیته صیانت از منافع ایران'' گفته است که اعتراض های هنگام بازگشت روحانی از نیویورک ''یک هشدار جدی به رئیس‌جمهوری بود."

اشتری همچنین پرتاب کفش به سوی حسن روحانی را که تصاویری از آن پخش شده است، تکذیب کرد.

او در این باره گفت: ''در حین برگزاری نماز ماشین رئیس‌جمهور وارد تجمع‌کنندگان شد، بنابراین نمازگزاران برای اینکه زیر ماشین‌های تیم همراه رئیس‌جمهور نروند پا برهنه فرار کردند .''

اشتری تاکید کرده است که تیم حفاظت رئیس‌ جمهور کفش‌های تجمع‌کنندگان را به اطراف پرتاب کرد، اما در این بین عکس‌هایی گرفته شد که در آن تجمع‌کنندگان کفش‌ها را در دست دارند و اینگونه القا شد که آنها به سمت رئیس‌جمهور کفش پرتاب کردند.

سخنگوی کمیته صیانت از منافع ایران افزوده است : "مهم‌ترین پرسش معترضان این بود که با چه تحلیلی رئیس‌جمهور با اوباما مذاکره تلفنی داشته و این مذاکره چه دستاوردی برای کشور داشته است.''

او تاکید کرد: ''ما از دولت می‌خواهیم که فایل صوتی این گفت‌وگو را در اختیار مردم قرار دهد."

جمعه ۲۷-۹-۲۰۱۳ باراک اوباما با حسن روحانی تلفنی تماس گرفت و با او گفت و گو کرد. این تماس هنگامی صورت گرفت که روحانی محل اقامت خود در نیویورک را ترک و به فرودگاه می رفت. روحانی برای حضور در شصت و هشتمین مجمع عمومی سازمان ملل متحد، به آمریکا رفته بود.

العربیه

ترور مسئول اطلاعات یکی از نواحی سپاه کرج

Freedom Messenger - Ghasedane Azadi
ترور مسئول اطلاعات یکی از نواحی سپاه کرج

به گزارش خبرگزاری تسنیم، صبح امروز «م.الف» مسئول اطلاعات یکی از نواحی سپاه شهرستان کرج توسط فرد یا افرادی که به وی حمله کرده بودند و به وسیله سلاح گرم به شهادت رسید.

مسئولان امنیتی و انتظامی شهرستان کرج از صبح امروز مشغول جمع‌آوری اطلاعاتی درباره انگیزه و عامل یا عاملان این حادثه شدند و تاکنون هیچ اطلاعاتی از منابع و مراجع رسمی در این خصوص اعلام نشده است.

کانادا خواستار ادامه اعمال تحریم‌های "سخت" علیه ایران است

وزیر امور خارجه کانادا می‌گوید تا زمانی که ایران نشانه‌های روشنی در مورد تغییر در برنامه هسته‌ای نشان نداده، تحریم‌های "سخت" علیه این کشور بایستی حفظ شوند. جان برد خواستار رویکردی محتاطانه نسبت به سخنان حسن روحانی شد.
وزیر امور خارجه کانادا روز دوشنبه (۳۰ سپتامبر/۸ مهر) در جریان سخنرانی در مجمع عمومی سازمان ملل گفت که جامعه جهانی بایستی در برابر اظهارات حسن‌روحانی، رئیس‌جمهوری ایران، در مورد توافق هسته‌ای محتاط بماند. به گفته جان برد "کلمات محبت‌آمیز، یک لبخند و رفتار فریبنده جایگزینی برای عملکرد واقعی به شمار نمی‌روند."

آقای برد اضافه کرد: «هیچ چیز به اندازه مشاهده تغییر در برنامه‌های جاه‌طلبانه هسته‌ای ایران، تغییر در سوابق وحشتناک در زمینه حقوق بشر و پایان دادن به حمایت‌های مادی ایران از تروریسم موجب خوشحالی کانادا نخواهد شد.»

وزیر امور خارجه کانادا تأکید کرد که هم اکنون زمان آن است تا جامعه جهانی تحریم‌های "سخت" علیه ایران را به منظور وادار کردن این کشور برای گزینش راهی دیگر در برنامه هسته‌ای خود حفظ کند.

حسن روحانی، رئیس‌جمهوری ایران، در جریان سفر خود به نیویورک و حضور در مجمع عمومی سازمان ملل در مصاحبه‌ها و سخنرانی‌های خود بر آمادگی ایران برای پایان دادن به مناقشه هسته‌ای تأکید کرد. روحانی در گفت‌وگوی تلفنی خود با باراک اوباما، رئیس‌جمهوری آمریکا، که در آستانه بازگشت به تهران انجام گرفت، اظهار داشته بود که با عزم سیاسی می‌توان به سرعت به اختلافات بر سر برنامه اتمی ایران پایان داد.

بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل، در واکنش به این سخنان، اظهارات رئیس‌جمهوری ایران را "رفتاری فریبنده" برای تحت تأثیر قرار دادن دیگران دانست و گفت که در دیدار با باراک اوباما، در واشنگتن قصد دارد تا "حقیقت" را در مورد برنامه هسته‌ای ایران بگوید.

نتانیاهو پیش از پرواز به مقصد آمریکا در گفت‌وگو با یک شبکه رادیویی در اسرائیل عنوان کرده بود: «گفتن حقیقت در این شرایط امری حیاتی برای صلح و امنیت جهانی و البته برای امنیت اسرائیل است.»

اسرائیل در نظر دارد تا همچنان به تلاش‌ها برای عملی ساختن تحریم‌های شدیدتر علیه ایران ادامه دهد.

دولت کانادا خردادماه امسال تمامی روابط تجاری خود را به دلیل "نگرانی جدی" در مورد برنامه‌های هسته‌ای، با ایران قطع کرد. قطع مراودات تجاری کانادا با ایران ۹ ماه پس از قطع روابط دیپلماتیک اتاوا و تهران صورت گرفت.

دویچه وله

باراک اوباما: گزینه نظامی کماکان روی میز است

Freedom Messenger - Ghasedane Azadi
به گزارش خبرگزاری فرانسه از واشنگتن، رئیس جمهور آمریکا امروز گفت، برای مقابله با برنامه هسته ای رژیم تهران گزینه نظامی کماکان روی میز است.

باراک اوباما که در دیدار با نخست وزیر اسرائیل در کاخ سفید سخن می گفت، افزود، اظهارات مقامات رژیم تهران کافی نیست و آنها باید با اقداماتی قابل تائید اعتماد سازی کنند.

باراک اوباما به بنیامین نتانیاهو اطمینان داد که در مذاکرات خود با رژیم تهران با هوشیاری عمل خواهد کرد و گفت، باید در این زمینه به دیپلماسی فرصت داد ولی ما با چشمانی باز این پرونده را دنبال می کنیم.

رئیس جمهور آمریکا تاکید کرد که از دستیابی رژیم تهران به سلاح هسته‌ای جلوگیری خواهد کرد و و هیچ گزینه‌ای از جمله گزینه نظامی را از روی میز برنداشته‌ است.

نخست وزیر اسرائیل نیز گفت، رژیم تهران به نابودی اسرائیل پایبند است و باید این رژیم را مجبور کرد که برنامه هسته ای خود را به طور کامل متوقف کند.


انتقاد شدید واشنگتن پست از اوباما

یکی نماینده یک دموکراسی آزاد است و دیگری نماینده یک دیکتاتوری

سایت فرارو: پس از بازگشت حسن روحانی به تهران مخالفان در فرودگاه مهرآباد حاضر شدند و به روحانی اعتراض کردند. مخالفان در تندرویی آشکار به سوی رییس جمهور کفش پرتاب کردند.

اما در آمریکا به سوی اوباما کفشی پرتاب نشد، منتقدان دیدگاه های خود را در روزنامه و رسانه ها مطرح کردند. یکی از تندترین انتقادات از سوی روزنامه واشنگتن پست بود، که در شماره امروز منتشر شد.

این روزنامه گفت و گوی اوباما با روحانی را در شان رییس جمهور آمریکا ندانست و نوشت: «از دید افراد با تجربه تمام محتوای این تماس تلفنی مشکل ساز است.»

براین اساس یکی از مقامات سابق آمریکا به واشنگتن پست گفت: «آنها با هم برابر نیستند، اوباما کسی است که در انتخاباتی آزاد به ریاست جمهوری رسید و رئیس کشور و دولت محسوب می شود اما روحانی هیچ یک از اینها نیست.»

این روزنامه آمریکایی در ادامه آورده است: «محتوای این تماس که چندی بعد از سوی رئیس جمهور عنوان شد بسیار نگران کننده است. هربار که اوباما عنوان می کند که مشکل اصلی «عدم اعتماد» میان طرفین است- یکی که یک دموکراسی آزاد است و دیگری یک دیکتاتوری - مشکل پیش می آید. رئیس جمهوری آمریکا این تبلیغات رژیم ایران را تقویت می کند که ما مسئولیت برابری در برابر این «عدم اعتماد» داریم.»

۱۳۹۲ مهر ۷, یکشنبه

ضرب و شتم و آزار و اذیت دو تن از زندانیان عقیدتی اهل سنت و استفاده از شوکر برقی

Freedom Messenger - Ghasedane Azadi
حامد احمدی در سلول انفرادی زندان قزل‌حصار با شوکر برقی مورد آزار و اذیت و کمال ملایی نیز مورد ضرب و شتم شدید قرار گرفت.

طی روز جاری حامد احمدی که از تاریخ چهارشنبه ۳ مهر ماه در انفرادی زندان قزل‌حصار بسر می‌برد، با شوکر برقی مورد آزار و اذیت قرار گرفت.

همچنین کمال ملایی که پس از این جریان تقاضای ملاقات با حامد احمدی را مطرح نمود از سوی زندان‌بانان مورد ضرب و شتم قرار گرفت و یکی از دندان‌های وی شکست.

حامد احمدی روز چهارشنبه ۳ مهر ماه به همراه صدیق محمدی به بهانهٔ ابلاغیه به نگهبانی فراخوانده شدند ولی به سلول‌های انفرادی زندان قزل‌حصار منتقل گردیدند.

از آن رو که این دو زندانی با حکم اعدام روبرو هستند، انتقال ایشان به سلول انفرادی نگرانی محافل حقوق بشری را از بابت اجرای حکم ایشان برانگیخته است.

گفتنی است، حامد احمدی، صدیق محمدی، کمال ملایی، جمشید دهقانی، جهانگیر دهقانی و سید هادی حسینی که همگی در زیر حکم اعدام بسر می‌برند از تاریخ ۳ مهر ماه در اعتصاب غذا بسر می‌برند.

هرانا

شاهرخ زمانی به ۶ ماه حبس محکوم شد

Freedom Messenger - Ghasedane Azadi
در پی محاکمه‌ی مجدد شاهرخ زمانی وی به تحمل ۶ ماه حبس تعزیری محکوم شد.
روز شنبه ۱۷ شهریور ۱۳۹۲ شاهرخ زمانی فعال کارگری، عضو هیئت بازگشایی سندیکای کارگران نقاش و تزئینات ساختمان و عضو شورای نمایندگان کمیته‌ی پیگیری ایجاد تشکل‌های کارگری که به اتهام تشکیل گروه سوسیالیستی و تبلیغ علیه نظام در حال گذراندن ۱۱ سال حبس در تبعیدگاه رجایی شهر است برای محاکمه مجدد به اتهام توهین به رهبری به شعبه ۲ دادگاه انقلاب تبریز برده شد.
این دادگاه که بر مبنای گزارش ۲ تن از زندانیان عادی تشکیل شده بود، در نهایت با استناد به سخنان آن‌ها نیز رای خود را صادر کرده است.
این دو تن که بنا به گفته‌ی زندانیان در تبریز از بدنام‌ترین زندانیان هستند، مدعی شده‌اند که شاهرخ زمانی در صحبت‌هایش به علی خامنه‌ای توهین کرده است.
یکی از این دو تن علی ابراهیمی معروف به علی بسیجی است این بسیجی به جرم اختلاس از بیمارستان 29 بهمن تبریز زندانی شده است به دلیل خوش‌خدمتی‌های خود برای مسولان زندان، از رای باز بهره‌مند بوده و مدتهاست زندان خود را در منزل می‌گذارند همچنین او را مسئول خرید برای زندان گذاشته اند . نفر دوم نیز فردی است به نام امید روشنی که چندین بار همسر خود را به قصد کشت به باد کتک گرفته و به دلیل علاقه‌ی فراوان‌اش به آزار و اذیت دیگران (سادیسم) مورد توجه مسولان زندان تبریز است.
نامبردگان در جلسه‌ی دادگاه، در حضور شاهرخ زمانی قادر به تکرار ادعاهای خود نبوده و از شرم سر به زیر انداخته بودند.
در نهایت شعبه‌ی دوم دادگاه انقلاب تبریز شاهرخ زمانی را به تحمل ۶ ماه حبس تعزیری محکوم کرده و این رای دیروز ۴ مهر ماه در زندان رجایی‌شهر کرج به وی ابلاغ شد.
بنابراین این حکم ۶ ماه نیز همانند حکم پیشین صادره برای شاهرخ زمانی بدون هرگونه دلیل و مدرک و تنها برای انتقام‌گیری از وی به دلیل افشاگری‌هایش از درون زندان است.
این در حالی است که ماموران وزارت اطلاعات طی چند روز گذشته با حضور در زندان رجایی‌شهر کرج اقدام به تهدید شاهرخ زمانی، صالح کهندل، سعید ماسوری، خالد حردانی و فرزاد مددزاده کرده‌اند، که در صورت رها نکردن فعالیت‌های سیاسی خود با حکم اعدام روبه‌رو خواهند شد.
دوستان،
در شرایطی که جمهوری اسلامی به سوی سازش با طرف‌های غربی خیز برداشته و در همین راستا نیز عده‌ای از زندانیان اصلاح‌طلب را مورد عفو قرار داده است، خطر تکرار دوباره‌ی فاجعه‌‌ای هم‌چون قتل‌عام ۶۷ هر لحظه بیش‌تر می‌شود. همه‌ی شواهد نشان از پیروی نظام از همان الگوی ضدبشری برای حل معضلات‌اش است.
با اعتراضات و اقدامات متحدانه از وقوع خطر های احتمالی جلوگیری کرده و آزادی زندانیان سیاسی را از حکومت بستانیم.
کمیته‌ی حمایت از شاهرخ زمانی تمامی احزاب، سازمان‌ها، کارگران، زنان و جوانان انقلابی را فرا می‌خواند با اقدامات عملی و متحدانه در مقابل فریب‌کاری جمهوری اسلامی و سرکوب بیش‌تر زندانیان انقلابی بایستند.


پیش بسوی اتحاد بیشتر، برای فشار بیشتر!!!
پیش بسوی اعتراضات گسترده و متحدانه با شعار :
کارگر زندانی ، زندانی سیاسی آزاد باید گردد.


کمیته حمایت از شاهرخ زمانی
۵/۷/۱۳۹۲
www.chzamani.blogspot.com

مقاومت ٢ زندانی اهل سنت رجایی‌شهر از انتقال به زندان قزلحصار

Freedom Messenger - Ghasedane Azadi
آژانس کُردپا: ٢٦ تن از زندانیان اهل سنت محکوم بە اعدام، از انتقال بە زندان قزل‌حصار امتناع کردند.

بنابه گزارش رسیده بە آژانس خبررسانی کُردپا، ساعت ١١ صبح امروز مسئولین زندان رجایی شهر کرج بە منظور انتقال دو تن از زندانیان سلفی بە نام‌های کاوە ویسی و مختار رحیمی بە سالن ١٠ این زندان مراجعە کردەاند کە با امتناع این دو زندانی مواجه شدەاند.

مسئولین زندان از این دو زندانی اهل سنت محکوم بە اعدام خواستەاند کە کلیە وسایل خود را جمع‌آوری و آمادە انتقال بە زندان قزل‌حصار باشند.

یک منع مطلع در زندان رجایی‌شهر بە آژانس کُردپا گفت: پس از مقاومت این دو تن از انتقال بە زندان قزل‌حصار، ساعت ١ بعدظهر بار دیگر ماموران زندان وارد بند شدند و اعلام کردەاند؛ دستور انتقال ٢٦ تن از زندانیان این بند از سوی قاضی مُقیسە صادر شدە است.

همان منبع افزود، مأمورین اعلام کردەاند در صورت امتناع از دستور قاضی مقیسە، متوسل به زور خواهند شد.

کاوه ویسی، طالب ملکی، بهروز شاه‌نظری، مختار رحیمی، محمدیاور رحیمی، بهمن رحیمی، شهرام احمدی، محمد غریبی، پوریا محمدی، عالم برماشتی، آرش شریفی، عبدالرحمان سنگانی، فرزاد شاه‌نظری، وریا قادری‌فرد و امید پیوند اسامی تعدادی از کسانی می‌باشند کە به منظور انتقال بە زندان قزل‌حصار فراخواندە شدەاند.

خبرگزاری فرانسه به نقل از ديپلوماتهای غربی:يک توافق نيازمند دادن امتيازات بزرگ از جانب ايران بايد باشد

Freedom Messenger - Ghasedane Azadi

خبرگزاری فرانسه گزارش کرد، روز شنبه با رسيدن روحانی به کشور، در يک استقبال دوگانه از وی، به ستون خودروهای او کفش پرتاب شد.
مکالمه 15دقيقه ای وی با رهبر کشوری که مدتها به عنوان ”شيطان بزرگ“ مورد تمسخر قرار می گرفت، برای برخی از تندروها بسيار سنگين بود.
کفش در زمانی که روحانی از سقف خودروی خود برای جواب به جمعيت خارج شده بود بسوی وی پرتاب شد.
خبرگزاری فرانسه در ادامه گزارش، می نويسد: علی اکبر هاشمی رفسنجانی رئيس جمهور سابق که وسيعاً وی را حامی روحانی می دانند، گفت وی با تماس با اوباما و نه ملاقات با او، موفق به يک کودتای ديپلوماتيک شد.
به گزارش خبرگزاری فرانسه فرمانده نيروی قدس سپاه پاسداران نيز گفت: توجه بسياری که در نيويورک نثار روحانی شد دليلی بر سياست قوی دفاعی ايران بود.
نيروی قدس در مرکز اتهامات آمريکا عليه ايران به عنوان کشور حامی تروريزم می باشد، که يکی از موضوعات سخت علاوه بر برنامه جنجالی اتمی ايران می باشد که روحانی قرار است درهر برقراری رابطه به آن بپردازد.
ديپلوماتهای غربی روشن کردند که يک توافق نيازمند امتيازات بزرگ از جانب ايران بايد باشد.
آنها تعليق غنی سازی اورانيوم فراتر از سطح سوخت مورد نياز برای نيروگاههای برقی و بستن تأسيسات غنی سازی نزديک شهر مرکزی قم را خواستار شده اند.
خبرگزاری فرانسه در پايان اين چنين نتيجه گيری می کند: اکنون در بازگشت از هياهوی بين المللی روحانی اکنون بايد منتقدين درون رژيم را قانع سازد که دادن اين امتيازات ارزش آن را دارد.

یک ایرانی عضو سپاه قدس در اسرائیل به اتهام جاسوسی دستگیر شد

Freedom Messenger - Ghasedane Azadi
توسط سازمان ''شاباک'' در فرودگاه بین الملی تل آویو

سازمان اطلاعات و امنیت داخلی اسرائیل، ''شاباک'' یکشنبه ۲۹-۹-۲۰۱۳ اعلام کرد که در روز یازدهم سپتامبر گذشته یک ایرانی را به اتهام جاسوسی در فرودگاه بن گوریون تل‌آویو بازداشت کرده است.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، بر اساس بیانیه‌ای که این سازمان منتشر کرده، ایرانی بازداشت شده علی منصوری نام دارد که با خود عکس‌هایی از سفارت آمریکا در تل‌آویو همراه داشت.

همچنین سازمان اطلاعات و امنیت داخلی اسرائیل اضافه کرده که این ایرانی دارای یک پاسپورت بلژیکی بوده و از سوی نیروی قدس سپاه پاسدارن که چندین عملیات‌ تروریستی در نقاط محتلف جهان انجام داده، به اسرائیل فرستاده شده است.

این ایرانی بازداشت شده که ۵۸ سال دارد، با هویت جعلی و اسم مستعار خارجی الکس مانس، وارد اسرائیل شده و خود را یک تاجر معرفی کرده بود تا شرکت‌هایی در اسرائیل تأسیس کند.

سازمان اطلاعات و امنیت داخلی اسرائیل اضافه کرده که دستمزدی که به وی وعده داده شده بود حدود یک میلیون دلار بوده است.

حسین شریعتمداری٬ مدیرمسئول روزنامه «کیهان»: گفتگوی تلفنی روحانی با اوباما تاسف‌بار بود

Freedom Messenger - Ghasedane Azadi

روزنامه «کیهان» در اظهاراتی کنایه‌آمیز از حسن روحانی و هیات همراه وی که «دانستن را حق مردم» می‌دانند٬ خواسته توضیح دهند «در سفر نیویورک و در تعامل با آمریکا و متحدانش چه داده‌اند و چه گرفته‌اند؟»
حسین شریعتمداری٬ نماینده علی خامنه‌ای در موسسه «کیهان» در سرمقاله روز یکشنبه (هفتم مهرماه) با عنوان «چه دادیم و چه گرفتیم» این درخواست را مطرح کرده است.

وی با انتقاد از «نرمش» آقای روحانی در مقابل «حریف» از اظهارات وی درباره هولوکاست انتقاد کرده و نوشته است: «جناب روحانی می‌توانست با استفاده از این پاس {در پاسخ به این پرسش} به قول والیبالیست‌ها آبشار محکمی بر زمین حریف بکوبد و... توپ هولوکاست را در میدان حریف بیندازد.»
حسن روحانی در پاسخ به خبرنگار سی‌ان‌ان که نظر وی را درباره «هولوکاست» پرسیده بود، گفت: «من دیپلمات هستم و نه مورخ و مورخان باید درباره هولوکاست نظر بدهند.»
شماری از نمایندگان مجلس نیز ادعا کرده‌اند که سی‌ان‌ان اظهارات روحانی درباره هولوکاست را «تحریف» کرده است.

روزنامه «کیهان» همچنین از اینکه رئیس جمهوری ایران پیشنهاد داد اسرائیل نیز به معاهده NPT بپیوندد٬ انتقاد کرده و آن را به رسمیت شناختن موجودیت اسرائیل دانسته است.
شریعتمداری افزوده مقامات آمریکایی «نه فقط در مقابل نرمش‌ها و امتیازات ارائه شده از سوی رئیس‌جمهور محترم کشورمان هیچ امتیازی - تاکید می‌شود که هیچ امتیازی - نداده است، بلکه این نرمش و تسامح را به حساب نیاز جمهوری اسلامی نوشته» است.

وی از روحانی و هیات همراه وی در سفر به نیویورک پرسیده «آیا می‌توانند فقط به یک نمونه از واکنش مثبت و حاکی از امتیاز مقامات رسمی حریف که در پاسخ به نرمش جناب روحانی ارائه شده باشد اشاره کنند؟ اگر پاسخ منفی است - که منفی است - دستاورد سفر چیست؟»

حسین شریعتمداری در بخش دیگری از این سرمقاله درباره اظهارات سوزان رایس٬ مشاور امنیت ملی آمریکا مبنی بر اینکه طرف ایرانی از مسئولان آمریکایی خواسته بود که اوباما با روحانی تماس تلفنی بگیرد نیز واکنش نشان داده است.
وی پرسیده است: «اگر درخواست مکالمه از سوی آقای روحانی بوده است، آیا نسبت دادن آن به آمریکایی‌ها با شعار دولت راستگویان در تناقض نیست؟»
شریعتمداری این مکالکه تلفنی را «تأسف‌بار‌ترین پرده و بزرگ‌ترین امتیازی» دانسته که حسن روحانی به ایالات متحده داده است.
مدیرمسئول این روزنامه تندرو در پایان نتیجه‌گیری کرده است که «انتظار گشایش اقتصادی از مذاکره و رابطه با آمریکا ‌‌نهایت ساده‌لوحی است.»
دیگربان

۱۳۹۲ مهر ۶, شنبه

ناموس جمهوری اسلامی بر باد رفت!

Freedom Messenger - Ghasedane Azadi

علارغم ایجاد صداهای تبلیغاتی بسیار در خصوص سفر حسن روحانی به نیویورک، سیاستمداران کشورهای غربی و تحلیلگران معتقدند که در ملاقات جواد ظريف و وزيران خارجه پنج به علاوه يک، «هيچ چيز ملموسی حاصل نشده است»

جان کری، وزیر امور خارجه آمریکا، طی مصاحبه ی مطبوعاتی خویش پس از این دیدار اظهار کرد: اگر چه شاهد «لحن و چشم اندازهای جدیدی» هستیم، اما «تغییر لحن پاسخ سوالات ما را نمی دهد» و کارهای بسیار بیشتری نیاز است تا در خصوص برنامه اتمی جمهوری اسلامی صورت پذیرد. «همه ما امیدواریم که به نتایج مستحکمی برسیم که پاسخ سوالات باقی مانده برنامه ]اتمی[ را روشن کند.» وی افزود «ما خرسندیم که وزیر امور خارجه امروز آمد و شانس هایی را روی میز گذاشت. اکنون نوبت طرفها است که با کار سخت آنها را بررسی کنند تا ببینیم چگونه می توان از این شانس ها برای انجام کاری استفاده کرد.»

جان کری همچنین طی مصاحبه ای با یک برنامه ی خبری در شبکه ی CBS در خصوص وضعیت تحریم های اعمال شده بر روی جمهوری اسلامی اظهار کرد تا زمانی که مسئله ی برنامه ی اتمی رژیم ایران کاملا شفاف نشود و ما به راه حل کاملا قابل قبول و واضحی نرسیم، تحریم ها از روی جمهوری اسلامی برداشته نخواهند شد.

در همین رابطه گيدو وستروله - وزیر امور خارجه ی آلمان- نیز با بیان اینکه حرفهای رژيم ايران بايد با عمل همراه شود، گفت: «حرف کافی نيست، آنچه به حساب می آيد اعمال و نتايج ملموس است. مهم این است که خيلی زود، مذاکراتی دارای محتوا و جدی داشته باشيم.»

به نظر می رسد همانگونه که پیش بینی می شد این بار گذاشتن کلاه بر سر طرفهای غربی کار چندان ساده ای نباشد و شواهد نشان می دهد غرب به خوبی از نقشه ی فریب حسن روحانی با اطلاع است و تا تضمین های لازم را بدست نیاورد نه خبری از کاهش تحریمها است و نه اجازه وقت کشی به وی را خواهد داد. دیدار جان کری با ظریف و تماس تلفنی اوباما با حسن روحانی را نیز در همین چهارچوب می توان ارزیابی کرد، با این دیدار و تماس تلفنی توپ در زمین جمهوری اسلامی است و امکان وقت کشی های بیشتر از بین رفته است.

اکنون ناموس جمهوری اسلامی که همانا مذاکره با شیطان بزرگ آمریکا بوده است بر باد رفته و نتیجه ملموسی هم برای جمهوری اسلامی بدست نیامده است.

به عبارت ساده تر نتایج سفر روحانی به نیویورک علاوه بر آنکه امکان وقت کشی را از رژیم ولایت فقیه سلب نمود ولایت را در مقابل یک انتخاب فوری بین دو راه حل قرار داده است. ولایت یا باید جام های زهر پیاپی را سر بکشد و یا به مقابله جویی با غرب برخیزد که انتهای هر دو مسیر گورستان تاریخ است.
-----

منبع: وبلاگ نتک
http://noteak.blogspot.com/2013/09/blog-post_28.html

خشم و یاس فعالان سایبری حزب‌الله از گفتگوی روحانی و اوباما

Freedom Messenger - Ghasedane Azadi
گفتگوی تلفنی حسن روحانی و باراک اوباما با خشم٬ حیرت٬ ناراحتی و یاس گروهی از فعالان سایبری حزب‌الله مواجه شده است.
آقای روحانی در ساعات پایانی سفر خود به آمریکا٬ در گفتگویی تلفنی با باراک اوباما درباره پرونده هسته‌ای ایران و برخی مسائل کلی منطقه‌ای تبادل نظر کرد.
این گفتگو تنها ساعتی پس از تعریف و تمجید گسترده امامان جمعه از مواضع و سخنرانی حسن روحانی در مقر سازمان ملل و برخی برنامه‌های دیگر صورت گرفته است.
در ۴۸ ساعت گذشته نیز بسیاری از محافظه‌کاران و فرماندهان سپاه به تمجید و تعریف از مواضع روحانی پرداخته بودند.
سایت محافظه‌کار «رجا‌نیوز» در واکنش به گفتگوی تلفنی روحانی و اوباما نوشته که حسن روحانی دست به اقدامی «عجیب» و «بی‌فایده» زده است.
این سایت افزوده است: «اما صرف نظر از خطای گفتمانی رئیس جمهور٬ این اقدام از نظر حساب و کتاب مادی و عقلایی نیز دستاوردی برای ایران نداشته است.»
«رجا نیوز» ادامه داده که روحانی به محض بازگشت به ایران «بدون هر گونه درنگ باید پاسخگوی اقدامی باشد که در چارچوب انقلاب و محاسبات حداقلی منافع ملی نبوده است.»
این سایت در عین حال نوشته که «دقایقی پس از انتشار این خبر، موجی از عصبانیت و ابهام همراه با تعجب در میان جریان انقلابی به راه افتاده است.»
بخش‌هایی از نظرات نیرو‌های حزب‌الله فعال در شبکه‌های اجتماعی:
● فقط کافیه بعد این دم تکون دادن‌ها آمریکا حرف تهدیدآمیزی بزنه تا خراب کاری کنم به کل هیکل سازشکارها.
● حسن امت و جواد امت؟ گند زدین اساسی! چه قدر دلم می‌خواد این جواد ظریف رو تیکه تیکه کنم!
● مزخرف‌ترین جمعه عمرم را تجربه کردم؛ والله آمریکا دشمن ماست و هیچ نیت مثبتی ندارد - عزت را فدای مصلحت نکنیم ... یک نان را ۳۵ میلیون نفر می‌خوریم آقا ...
● آمریکا٬ آمریکا٬ ننگ به نیرنگ تو٬ خون جوانان ما٬ می چکد از چنگ تو
● هر گونه تجمع و تظاهرات، اعم از خودجوش و غیر خودجوش، در مخالفت با اقدامات دولت روحانی، بای نحو کان حماقت محض است.
● انقلابی که نبودید، حداقل دیپلمات باشید...معامله با برند انقلابی ایران بدون هیچ آورده عینی
● حسن ریسک بزرگی کرده است؛ تا اینجا که خوب عمل کرده بود ولی این گفتگوی تلفنی؛ ضرورتی نداشت.
● امام، شهدا، خانم سیده زهرا حسینی و دا، اقا سید ناصر حسینی و پایت که جاماند، سید نورالدین عافی پسر ایران، رفقای کوچه نقاش‌ها، حاج حسین‌ها، همت، باکری، حاج احمد کاظمی، شهید شوشتری، احمدی روشن، تهرانی مقدم، ارمیتا رضایی روشن شرمنده‌ایم٬ شرمنده‌ایم که از ذوق گفتگوی حسنین در دل بعضی‌ها قند آب می‌کنند.
● فرزندان انقلابیم! می‌دانم بر شماسخت می‌گذرد، ولی مگر بر این خادمتان سخت نمی‌گذرد؟ فرزندانم! خشم و غرور انقلابی‌تان را در سینه‌ها نگاه دارید و با خشم بر دشمنانتان بنگرید...
● الحمدلله رئیس جمهور محبوب و مردمی چنان پیش رفته است که نه فقط رفاقت، بلکه هم مسلک بودن هم به هم خورده است. روحانی در عمق جبهه‌ ما می‌جنگد. ما هنوز حرف نزدیم داریم از برادران خودمان فحش می‌خوریم. مرزهای ما معلوم نیست کجاست؟ اصول و مبانی داریم یا نه؟ کسی به روحانی انتقاد دارد یا نه؟ نظر رهبری در این موضوع چیست؟ چه باید کرد؟
● اوباما هفته دفاع مقدس را به روحانی تبريك گفت!
مبارک باشد بر همه خستگان جنگ نرم. شنوندگان عزيز توجه فرماييد! شما هم مثل ٢٥ سال پيش رفوزه شديد. برگرديد بر سر خانه و زندگی‌تان. كلی در مذمت جام زهر گفتيم اما خودمان هم هيچ غلطی نتوانستيم بكنيم. خدا به دادمان برسد.
● کاش آقا همین الان یک دیدار داشت... کمی سخن می‌گفت و آراممان می‌کرد...این لحظه‌ها خیلی سخت دارد می‌گذرد!
● روحانی قمار بدی كرد. از الان نميشه تا يه سال ديگه رو پيش بينی كرد. اگر به هر دليلی مثل اتفاقات منطقه‌ای يا اسرائيل يا ... رابطه برقرار نشه، عمر سياسی روحاني تمام ميشه. با همون فرمون كه داشت می‌رفت، با سرعت كم، بهتر و قابل كنترل‌تر بود.
دیگربان

پرتاب کفش به سمت روحانی در فرودگاه مهرآباد تهران

Freedom Messenger - Ghasedane Azadi
خبرگزاری مهر: حسن روحانی امروز پس از گذشتن از حلقه هوارادان در حالی که مخالفان وی در حال اقامه نماز بودند قصد عبور از مسیر کنار آنان را داشت که ناگهان مخالفان با ایستادن جلوی ماشین رئیس جمهور مانع از حرکت شدند و شعار مرگ بر آمریکا سر دادند.

در این هنگام یکی از مخالفان کفش خود را به سمت خودرو روحانی پرتاب کرد که به کسی اصابت نکرد.

بر اساس این گزارش در حالی که مخالفان مانع عبور ماشین رئیس جمهور شدند نیروی انتظامی تلاش کرد راه را برای عبور رئیس جمهور باز کند و در این میان چندین نفر جلوی ماشین به زمین خوردند.

در پایان ماشین رئیس جمهور به همراه تیم همراهان و حراست از فرودگاه خارج شدند.

اولین تجمع کفن پوشان و سردادن شعار علیه روحانی

Freedom Messenger - Ghasedane Azadi
به گزارش مهر، همزمان با ورود رئیس جمهور به کشور پس از سفر 6 روزه به نیویورک و اعلام مواضع جمهوری اسلامی ایران در سازمان ملل تجمعاتی از سوی مخالفان مذاکره با آمریکا در فرودگاه مهرآباد شکل گرفت.

"نرمش قهرمانانه به معنای عبور از خط قرمز نیست"، "از چه زمانی دیگر خون جوانان ما از دستان ننگین آمریکا نمی چکد"، "هدف از مذاکره با آمریکا یک کار تبلیغاتی است" و "نتیجه مذاکره با جان کری تحریم ها لغو نمی شود" از شعارهای نوشته شده از سوی مخالفان مذاکره با آمریکا بود.

مخالفان که عموماً از دانشجویان بسیجی دانشگاه های تهران بودند و تعدادشان به حدود 100 نفر می رسید با شعارهایی همچون "دانشجو بیدار است از آمریکا بیزار است" و "هیهات من الذله"، "مذاکره با شیطان امید و تدبیر نیست" مخالفت خود را اعلام کردند و با ایجاد حلقه و در دست داشتن بنرهایی مخالفت خود را اعلام کردند.

محمدرضا صادق مشاور رسانه های رئیس جمهور در هنگام ورود به پاویون ریاست جمهوری در گفتگو با خبرنگار مهر در خصوص تجمع مخالفان در فرودگاه گفت: این خوب است و نشان دهنده آزادی است.

تکميلی : پرتاب کفش به روحانی و تجمع اعتراضی باندهای رقيب عليه او هنگام بازگشت وی به تهران

Freedom Messenger - Ghasedane Azadi


هنگام بازگشت آخوند روحانی به تهران با پرتاب کفش بسوی خودروی وی از او استقبال شد. خبرگزاری فرانسه ضمن مخابره اين خبر افزود: در حالی که ستون خودروهای حسن روحانی از فرودگاه مهرآباد تهران خارج می شد، شعار ”مرگ بر آمريکا و مرگ بر اسراييل“ عليه او سر داده شد.
گزارشگر تلويزيون الجزيره انگليسی به نقل از شاهدان عينی گزارش داد تجمع كنندگان به سمت خودرو روحانی تخم و مرغ پرتاپ كردند

به گزارش رسانه های حکومتی علاوه بر استقبال از روحانی با پرتاب کفش، باندهای رقيب تجمع اعتراضی عليه او برپا کردند.

خبرگزاری حکومتی مهر نوشت:
«همزمان با ورود روحانی به کشور تجمعاتی از سوی مخالفان مذاکره با آمريکا در فرودگاه مهرآباد شکل گرفت».
به گزارش رسانه های حکومتی تجمع کنندگان شعار می دادند: «مذاکره با شيطان اميد و تدبير نيست» و روی پلاکاردهايی که حمل می کردند نوشته بود: «نرمش قهرمانانه به معنای عبور از خط قرمز نيست»، «از چه زمانی ديگر خون جوانان ما از دستان ننگين آمريکا نمی چکد»، «هدف از مذاکره با آمريکا يک کار تبليغاتی است».

شورای امنیت قطعنامه نابودی سلاح‌ شیمیایی سوریه را تصویب کرد

Freedom Messenger - Ghasedane Azadi
با موافقت 15 عضو این شورا

شورای امنیت سازمان ملل متحد در جلسه‌ای بامداد روز شنبه 28-9-2013 به اتفاق أرا ، قطعنامه‌ پیشنهادی آمریکا و روسیه برای از بین بردن سلاح‌های شیمیایی سوریه را تصویب کرد.

به گزارش العربیه قطعنامه 2118 درباره سلاح شیمیایی سوریه با رأی مثبت 15 عضو شورای امنیت به تصویب رسید.

بان کی مون دبیر کل سازمان ملل بر ضرورت حمایت همه طرف ها از قطعنامه شورای امنیت تاکید کرد . وی نیز از دولت سوریه خواست قطعنامه تصویب شده شورای امنیت را صادقانه و بدون تاخیر به اجرا گذارد.

بر اساس قطعنامه جدید شواری امنیت، در صورت عدم همکاری رژیم سوریه با بازرسان بین‌المللی، جهت بکارگیری نیروی نظامی علیه دمشق اعضای این شورا به تصویب یک قطعنامه دیگر بر مبنای بند 7 نیاز دارند.

هیثم المالح عضو هیئت اجرایی ائتلاف مخالفان رژیم سوریه در گفت و گو با تلویزیون العربیه اعلام کرد که قطعنامه شورای امنیت ، حد اقل درخواست های مردم سوریه را برآورده نمی کند.

وی در این زمینه افزود:" مردم سوریه برای از بین بردن سلاح شیمیایی رژیم اسد انقلاب نکرده اند. به گفته المالح بیش از 125 هزار نفر از مردم سوریه کشته شده اند که از این میان تنها 1500 نفر از آنها بوسیله سلاح شیمیایی جان خود را از دست داده اند و بقیه قربانیان با دیگر سلاح های این رژیم کشته شده اند. "

این در حالی است که جان کری وزیر خارجه آمریکا اعلام کرد که هدف از تصویب قطعنامه 2118 شورای امنیت ، مجازات بشار اسد برای بکار گیری شیمیایی در 21 اگوست در حومه دمشق است."

وی در عین حال بر ضرورت یافتن راه حل سیاسی برای بحران سوریه از طریق برگزاری کنفرانس ژنو2 تاکید کرد.

از سوی دیگر سرگی لاوروف وزیر خارجه روسیه آمادگی کشورش را برای حمایت از اجرای كامل قطعنامه شورای امنیت جهت از میان بردن سلاح شیمیایی سوریه ، اعلام کرد.