۱۳۹۲ شهریور ۲, شنبه

میراث مسیحی خاورمیانه در خطر نابودی است !

ما در حال حاضر شاهد نابودی کامل چیزهایی هستیم که مسیحیان توانستند در ۱۴۰۰ سال گذشته بسازند.
« محبت نیوز» - بشارة الراعی، سراسقف کلیسای مارونی لبنان معتقد است که رویدادهای کنونی در مصر و سوریه و دیگر کشورهای خاورمیانه، میراث مسیحی این منطقه را در معرض زوال کامل قرار داده است.
به گزارش دویچه وله، بشارة الراعی، سراسقف مارونی لبنان، روز جمعه (۲۳ اوت/۱ شهریور) در گفت‌وگویی با رادیو واتیکان گفت که رویدادهای کنونی در مصر و سوریه و دیگر کشورهای منطقه خاورمیانه به معنای زوال قطعی میراث مسیحی منطقه است.
به گفته الراعی: «ما در حال حاضر شاهد نابودی کامل چیزهایی هستیم که مسیحیان توانستند در ۱۴۰۰ سال گذشته بسازند».
اسقف الراعی همزمان اتهامات سنگینی را متوجه غرب کرد. به گفته او در حال حاضر در خاورمیانه "یک پروژه ویرانی جهان عرب به دلیل منافع اقتصادی و اراده‌ای برای دامن زدن هر چه بیشتر به منازعات میان شیعیان و سنیان قابل مشاهده است".
الراعی خاطر نشان ساخت که اخوان‌المسلمین ۲ میلیارد دلار از غرب دریافت کرده‌اند.
این اسقف مارونی در سخنان خود افزود که نمونه‌های مصر و سوریه و عراق می‌آموزد که هر جا هرج و مرج در یک کشور خاورمیانه حاکم بوده است، بی‌دلیل به مسیحیان حمله شده است. به گفته او در حال حاضر در مصر مسیحیان قبطی قربانی منازعه میان مسلمانان میانه‌رو و بنیادگرا و میان شیعیان و سنیان هستند.
بشارة الراعی که ۷۳ سال سن دارد، سراسقف کلیسای مارونی در لبنان است که با واتیکان در رم پیوند دارد. مارونی‌ها بزرگ‌ترین جامعه مسیحی لبنان هستند.
پس از توافق بر سر استقلال لبنان در سال ۱۹۴۳ رئیس جمهوری این کشور همواره از میان مارونی‌ها برگزیده شده است. به دلیل پیوند تنگاتنگی که میان دین و سیاست در لبنان وجود دارد، پست سراسقفی مسیحیان مارونی از اهمیت سیاسی زیادی نیز برخوردار است.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر