۱۳۹۲ شهریور ۶, چهارشنبه

روزشمار اعتصاب پنج شنبه 7 شهریور 1392 :
دهمین روز اعتصاب غذای مادرمان زلیخا موسوی ؛
بیست و یکمین روز اعتصاب غذای حسین رونقی ملکی ؛

حسین رونقی ملکی امروز در پی خونریزی شدید معده و سیستم گوارشی به بیمارستان مدرس تهران منتقل شد اما وی از وصل کردن و تزریق سرم جلوگیری کرد و در نهایت بر خلاف نظر پزشکان و با دستور دادستانی به زندان بازگردانده شد .

حسین رونقی به پدر و مادر خود گفته به هیچ عنوان از اعتصاب غذا دست نخواهد کشید چرا که نمی خواهد در مقابل بی توجهی و ستم مسئولان به خود و دیگر زندانیان سیاسی و خانواده هایشان بی تفاوت باشد و از حق خود بگذرد و شاهد این همه ظلم باشد .

به گفته پزشکان متخصص در پی خونریزی معده و دستگاه گوارش وی نیاز بوده که معده و دستگاه گوارش حسین رونقی شستشو داده شود و برای درمان بستری شود . پزشکان اوضاع جسمی وی را در بیستمین روز اعتصاب غذا و شدت گرفتن خونریزی کلیوی و گوارشی وخیم گزارش کرده اند .

وی طی روزهای اخیر بشدت لاغر شده و کاهش وزن پیدا کرده و همچنین بدلیل اختلال سیستم عصبی دچار مشکلاتی همچون سرگیجه ، کم شنوایی ، اختلال در دید و عدم تعادل شده است .

روز گذشته متخصصان پزشکی قانونی نظر خود را در مورد وضعیت جسمی حسین رونقی به دادستانی اعلام کرده و گفته اند وی هر چه سریعتر باید در محیطی بیرون از زندان تحت درمان و مراقبت قرار بگیرد اما دادستانی تهران با استناد به مخالفت اطلاعات سپاه همچنان بر نگهداری حسین رونقی در زندان اصرار می ورزد .

گزارش ها حکایت از آن دارد که حال جسمی زلیخا موسوی در نهمین روز اعتصاب غذا نامساعد بوده و روز به روز نامساعدتر می شود .

عکس متلق به سه شنبه 6 شهریور بیمارستان مدرس می باشد .

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر