۱۳۹۲ مرداد ۲۱, دوشنبه

محدودیت و ممنوعیت ورود پناهجویان حتا به کلیساها

مقامات برخی از شهرهای سوییس در نظر دارند تا حقوق پناهجویان را محدود کنند، اقدامی که موجب خشم و بهت گروههای حقوق بشری شده است.
به گزارش « محبت نیوز» به نقل از یورونیوز، مقامات برخی از شهرهای سوییس در نظر دارند تا حقوق پناهجویان را محدود کنند. از این جمله می توان به اقدام یکی از شهرهای نزدیک به زوریخ اشاره کرد که در آن مقامات شهر ورود پناهجویان مقیم در اردوگاه پناهندگی را به برخی مکان های عمومی از جمله مدارس، استخرها، کتابخانه ها و حتا کلیسا ممنوع کرده اند.
اقدامی که موجب خشم و بهت گروههای حقوق بشری شده است.
در مقابل شهردار این شهر برای توجیه تصمیم خود می گوید: «این اقدام جهت جلوگیری از تنش با ساکنان، بویژه دانشجویان انجام شده. این برای امنیت خود آنهاست، می خواهیم مطمئن باشیم که مورد مزاحمت قرار نمی گیرند.»
سخنگوی کمیساریای عالی سازمان ملل برای پناهندگان نیز ضمن انتقاد از این اقدام تاکید کرد که پناهندگان باید در رفت و آمد مانند سایر شهروندان آزاد باشند.
سیلویا شنکر، نماینده پارلمان سوییس می گوید: «این کار مرا یاد آپارتاید می اندازد: دو طبقه اجتماعی، یکی می تواند هرجایی بخواهد برود و دیگری که تنها به دلیل نوع اقامتش نمی تواند.»
در برنامه تلویزیونی مشهور اپرا نیز، یکی از مصاحبه شوندگان ادعا کرد هنگامی که قصد خرید کیف از یک فروشگاه لوکس در سوییس داشته، فروشنده با گفتن این جمله که این کیف «برای او خیلی گران است» از ارایه کالا به او خودداری کرده است

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر