۱۳۹۲ مرداد ۱۹, شنبه

نباید از لباس روحانیت در فیلم ها و سریال ها استفاده کرد

نماینده ولی فقیه در کاشان تأکید کرد: هنرپیشه ای که از الفاظ سبک و رفتاری که در شأن روحانیت نیست استفاده می کند نباید از لباس روحانیت در فیلم ها و سریال ها استفاده کند.
- پرویز پرستویی در فیلم سینمایی« مارمولک»
 «محبت نیوز» -   آیت الله عبدالنبی نمازی، نماینده ولی فقیه در کاشان، در خطبه های روز نماز عید سعید فطر که در  این شهرستان برگزار شد، از برنامه های  صدا و سیمای جمهوری اسلامی در ماه  رمضان قدردانی کرد.
به نقل از سایت رسا،  وی با درخواست از مسؤولان صدا و سیما برای ادامه این رویه و روال فعالیت های هنری و معرفت شناسی برای هدایت نسل جوان در تمامی ماه های سال، استفاده از لباس به گفته  وی مقدس روحانیت در فیلم و سریال های رسانه ملی را خطرناک خواند و یاد آور شد: رژیم گذشته با وجود این که مخالف اسلام و روحانیت بود، اما یک بار جرأت نکرد، از لباس  روحانیت به عنوان سوژه در سریال ها و فیلم ها استفاده کند.
عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، لباس روحانیت را یادگار پیامبر اسلام در تاریخ اسلام و تشیع دانست و با اشاره به این که عمامه و عبا، لباس اختصاصی پیامبر بوده است، گفت: عمامه و عبا تاج فرشتگان آسمان ها است، هر چند که برخی در این لباس قدر و قداست آن را نمی دانند.
به اعتقاد بسیاری از کارشناسان لباس عبا و عمامه که شکل تغییر یافته آن بر تن روحانیون مسلمان شیعه ایران هست ارتباطی با لباس پیامبر مسلمانان نداشته و نوع پوشش مردم عربستان در گذشته و اکنون فقط به دلیل شرایط آب و هوایی آن خطه می باشد . به گفته آقای نمازی اگر این پوشش فعلی روحانیون تشیع پوشش پیامبر اسلام بود چرا اکنون در عربستان کاربردی ندارد و یا روحانیون مسلمان اهل تسنن از آن استفاده نمی کنند !
 نمازی، همچنین تأکید کرد: هنرپیشه ای که از الفاظ سبک و رفتاری که در شأن روحانیت نیست استفاده می کند نباید از لباس روحانیت در فیلم ها و سریال ها استفاده کند.


وی با اشاره به این که، پیش از این نیز در رابطه با برخی از مسائل همچون حجاب و عفاف و اختلاط زن و مرد نامحرم در صدا و سیما تذکراتی داده شده اما رعایت نشده است، اظهار امیدواری کرد رسانه ملی در این زمینه توجه بیشتری داشته باشد.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر