۱۳۹۲ مرداد ۱۹, شنبه

بازداشت چند تن از نوکیشان مسیحی در تبریز

رهسا نیوز: تعدادی از نوکیشان مسیحی شهر تبریز ۲۰ تیرماه ۱۳۹۲ بازداشت شدند. به گزارش رهسا نیوز، در ادامه فشارها به اقلیت های دینی و به ویژه نوکیشان مسیحی در چند سال اخیر، ماموران امنیتی با یورش به منزل تعدادی از آنان در شهر تبریز،...
فرشید مدرس اول-محمدرضا پیری- یاشار فرزین نو
رهسا نیوز: تعدادی از نوکیشان مسیحی شهر تبریز ۲۰ تیرماه ۱۳۹۲ بازداشت شدند.
به گزارش رهسا نیوز، در ادامه فشارها به اقلیت های دینی و به ویژه نوکیشان مسیحی در چند سال اخیر، ماموران امنیتی با یورش به منزل تعدادی از آنان در شهر تبریز، پس از تفتیش منزل و وسایل شخصی شان، آنان را بازداشت و به مقرر وزارت اطلاعات مستقر در زندان مرکزی تبریز انتقال داده اند.
بنا به گفته یک منبع آگاه، ماموران امنیتی ساعت ۵ بعد از ظهر ۲۰ تیرماه، به منزل یاشار فرزین نو، یورش برده و بعد از تفتیش منزل وی، اقدام به بازداشت این نوکیش مسیحی کرده اند.
مریم  اکبری،همسر یاشار فرزین نو نیز بعد از دستگیری همسرش از سوی نیروهای امنیتی چندین بار برای بازجوئی احضار شده است.
یاشار فرزین نو دو سال قبل نیز از سوی وزارت اطلاعات تبریز چندین بار احضار و مورد بازجوئی قرارگرفته بود.
گفتنی است در دور تازه این دستگیریها، ماموران امنیتی به منزل دیگر نوکیشان مسیحی رفته و نسبت به دستگیری آنان اقدام کرده اند.
یاشار فرزین نو، محمدرضا پیری، فرشید مدرس اول، صمد کاظمی و حمید … از جمله کسانی هستندکه در این دور از دستگیریها، بازداشت شدند. بنا به گفته یک منبع محلی، علاوه بر این چند تن، تعداد دیگری نیز به علت حضور در منزل این نوکیشان بازداشت شده اند که از مشخصات و اسامی آنها اطلاع دقیقی در دست نیست.
لازم به ذکر است که محمدرضا پیری به علت شکنجه و ضرب و شتم و آسیب دیدگی شدید توسط ماموران امنیتی در طول دوران بازجویی، به مدت چهار روز در بیمارستان زندان مرکزی تبریز بستری بوده است.
در حال حاضر از اتهامات و دلیل بازداشت این نوکیشان مسیحی اطلاعی در دست نیست. و پیگیری خانواده های این بازداشت شدگان  از دلیل بازداشت آنها، بی نتیحه بوده است و مسئولین حاضر به جوابگوئی در مقابل این خانواده ها نیستند.
همچنین این نوکیشان مسیحی و بخصوص یاشار فرزین پور و همسرش بارها برای انکار ایمان خود و بازگشت به اسلام شدیدا تحت فشار و ارعاب و تهدید قرار گرفته اند که این خواست ماموران از سوی آنان رد شده است.
 گفتنی است که از میان بازداشت شدگان فوق، صمد کاظمی بعد از چند  روز به صورت موقت از زندان تبریز آزاد شده است.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر