۱۳۹۲ شهریور ۸, جمعه

«افزایش» گشت ارشاد و «تشدید» برخورد با افراد «بدحجاب» در تهران

Iranian UK


خبرگزاری دانشجویان ایران، ایسنا، از «تشدید برخورد با بدپوششان» در تهران طی روزهای گذشته خبر داده است.

این خبرگزاری با انتشار عکس‌هایی از ماموران زن و مرد نیروی انتظامی که مشغول بازداشت یا تذکر به دختران و پسران جوان هستند، روز جمعه، هشت شهریور، نوشته است که «حضور گشت‌ ارشاد در پایتخت طی روزهای گذشته به میزان قابل توجهی افزایش یافته و برخورد با بدپوششان تشدید شده است.»

این گزارش می‌افزاید که «حضور نیروهای پلیس پایتخت در این مدت در میادین و اطراف مراکز بزرگ خرید به میزان قابل توجهی افزایش یافته» و  «اخبار دریافتی در عین حال از حضور پررنگ ماموران گشت ارشاد در مناطق تفرجی و تفریحی پایتخت همچون فرحزاد، دربند، درکه، لواسان و توچال و برخورد با بدپوششان حکایت دارد».

ایسنا همچنین گزارش داده است که عصر پنج‌شنبه، هفتم شهریور، ماموران پلیس «با حضور گسترده» در برج میلاد که محل برگزاری «یکی از کنسرت‌های پرمخاطب» بود، با «جلوگیری از ورود افراد بدپوشش به کنسرت، تعدادی از افراد بدحجاب را نیز دستگیر کردند».

گزارش‌ها از تهران و دیگر شهرهای ایران حاکی از آن است که در چند ماه منتهی به انتخابات اخیر ریاست جمهوری و پس از آن، از حضور گشت‌های ارشاد در سطح شهرها تا حدود زیادی کاسته شده بود.

در جریان انتخابات دوره یازدهم ریاست جمهوری، بسیاری از نامزدهایی که برای شرکت در انتخابات ثبت نام کرده بودند، به نوعی مخالفت خود با گشت ارشاد و برخورد خشن با جوانان توسط نیروهای پلیس را ابراز کردند.


نیروهای گشت ارشاد در حال تذکر به دو جوان

حسن روحانی، رئیس جمهور منتخب، نیز در جریان تبلیغات انتخاباتی خود گفته بود که «نمی‌شود با نیروی پلیس مشکلات فرهنگی را حل کرد» و وعده داده بود کاری می‌کند که «دختران احساس امنیت کنند».

او گفته بود که «نخواهم گذاشت ماموری بی نام و نشان از کسی سوال کند. دختران جامعه خود حافظ حجاب و عفاف هستند.»

اسماعیل احمدی‌مقدم، فرمانده نیروی انتظامی کل کشور، دوشنبه ۲۳ اردیبهشت سال جاری، با اشاره به وعده برخی از نامزدهای انتخابات در مورد جمع کردن گشت ارشاد گفته بود اگر «ما را از این نوع برخورد با مردم معاف کنند تشکر هم می‌کنیم».

او گفته بود: «گشت ارشاد برای ما هم مطلوب نیست»، اما افزوده بود: «ما از دستگاه‌هایی که بتوانند این مسئولیت را از لحاظ فرهنگی برعهده بگیرند و ما را از این نوع برخورد با مردم معاف کنند تشکر هم می‌کنیم، اما کاندیداها باید بدانند که این مسئله مخالف‌ها و موافق‌هایی دارد.»

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر