۱۳۹۲ شهریور ۹, شنبه

تصمیم"تری جونز" برای به آتش کشیدن 2998 قرآن در آستانه یازده سپتامبر

" تری جونز" اعلام كرده است كه قصد دارد، در سالروز حادثه يازدهم سپتامبر، تعداد 2998 قرآن را به تعداد كشته‌شدگان اين حادثه، اين‌بار در شهر «مالبری» به آتش بكشد.
« محبت نیوز» - كنگره جهانی مسلمانان واقع در شهر «دالاس» آمريكا در اعتراض به اقدامات " تری جونز"  اهل فلوريدا، گردهمايی صلح‌آميز برپا می‌كند.
به گزارش پایگاه بین المللی همکاری های خبری شیعه ، به نقل از ايكنا، تری جونز، اعلام كرده است كه قصد دارد، در سالروز حادثه يازدهم سپتامبر، تعداد 2998 قرآن را به تعداد كشته‌شدگان اين حادثه، اين‌بار در شهر «مالبری» به آتش بكشد.
كنگره جهانی مسلمانان دالاس به دنبال انتشار اين خبر، از برگزاری گردهمايی صلح‌آميز مسلمانان در همان روز در شهر مالبری در اعتراض به اهانت‌های جونز به  قرآن ، خبر داد.
در حالی که خانوادههای قربانبان و دولت و ملت امریکا در یاد از دست دادن عزیزانشان در سوگ و غم بسر می برند «مايك گوس» (Mike Ghouse)، رئيس كنگره جهانی مسلمانان دالاس، اعلام كرد که در اين مراسم كه از زمان حملات 11 سپتامبر سال 2001 هر سال در دالاس برگزار می‌شود، اتحاد ميان پيروان اديان مختلف را جشن می‌گيريم.
گوس اعلام كرد كه هفته آينده به مالبری خواهد رفت تا يك مكان مناسب برای برپايی اين گردهمايی سالانه انتخاب كند.
تری جونز که رهبر یك گروه کوچک مذهبی در امریكا است تاکنون به قولهایی که داده بود وفا کرد و در سالهای گذشته نیز نسخه هایی از قرآن را به همراه تصاویری از " محمد" پیامبر مسلمانان به آتش کشید.
در سال گذشته نیز تری جونز در اقدامی دادگاهی بصورت زنده برگزار کرد و در آن " محمد " پیامبر مسلمانان را در 11 سپتامبر به میز محاکمه کشید.
لازم به ذکر است  اینگونه اقدامات متعصبانه "تری جونز" 63 ساله كه قطعن مورد تائید مسیحیان راستین و كلیسا ها نیز نخواهد بود علاوه بر تنش هایی که می تواند ایجاد كند فرصت مناسبی در اختیار کشورهای مذهبی  و برخی از  سازمان های تندرو و بنیادگرایان اسلامی می دهد.


گفتنی است پیش از این نیز حسین ابراهیمی، از اعضای کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس ایران نیز در روز دوشنبه، 11 اردیبهشت ماه 1391 ، با بیان این که "هیچ یک از ادیان الهی مقدسات آیین دیگر را زیر سوال نمی‌برد"، خواهان اعدام "تری جونز" شده بود.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر