۱۳۹۳ اردیبهشت ۱۴, یکشنبه

هر 10 دقیقه 5 طلاق در کشورمان به ثبت می رسد

در سالی که هموطنان با تورم و مشکلات اقتصادی روبرو بودند بر تعداد مجرمان کشور افزوده شد و این در حالیست: این دست جرایم در جامعه رو به افزایش است.

به گزارش «محبت نیوز» ، در حالی آمارها از افزایش وقوع نزاع و جرایم خشن در جامعه حکایت دارد که کارشناسان معتقدند افزایش فقر و بیکاری و تورم از جمله عوامل مهم در رشد جرایم و نزاع طی سال های اخیر در کشور بوده است.
به گزارش خبرنگار فردوس خبر، فقر و بیکاری در این سال ها کاهش آمار ازدواج و به طبع آن افزایش آمار طلاق و روند رو به رشد ازدواج موقت در جامعه را افزایش داده است و بتازگی کارشناسان اظهار و بر این باورند در هر 10 دقیقه 5 طلاق در کشورمان واقع شده و به ثبت می رسد.
از طرفی وقوع سرقت هایی که تا کنون در فردوس سابقه نداشته باعث نگرانی بیش از پیش شهروندان شده است. رشد اعتیاد جوانان و گرایش بیش از حد آنان به مواد صنعتی و پرخطر در جامعه بر مشکلات و معضلات و نگرانی های اجتماعی افزوده است.
بتازگی خبرها حکایت از جولان بیش از پیش سارقان حرفه ای در فردوس دارد که به منازل برخی از شهروندان دستبرد زده اند و مقادیری طلا، وجه نقد و اشیا قیمتی با خود برده اند که تحقیقات و سیر مراحل قانونی در این خصوص ادامه دارد.
وقوع افزایش جرایمی نظیر شرب خمر و خرید و فروش نوشابه های الکلی دست ساز و قاچاق در بین جوان بر آمار جرایم افزوده به گونه ای که اخیرأ آمار جرایمی نطیر آدم ربایی و تجاوز به عنف که در چند مورد به قتل دختران و زنان جوان انجامیده در فردوس و در محدوده ی این شهرستان به وقوع پیوسته و دیده و شنیده شده که در نیمه نخست دهه فعلی و سال های دور کم و یا بی سابقه بوده است.
اخیرن مصرف مواد مخدر و مشروبات الکلی نیز نسبت به نیمه دوم سال 92 افزایش داشته و این در حالیست: بتازگی و در 24 ساعت گذشته شرب خمر در بین 5 نفر دانشجوی یکی از دانشکده های فردوس که با گذشت ساعاتی منجر به عمل لواط در بین آنان شده در خوابگاه یکی از دانشکده های فردوس نیز گزارش شده است.
گفتنی است: پس از اینکه مسئول خوابگاه حالت نامساعد یکی از دانشجویان را می بیند و علت و انگیزه را از او می پرسد او به شرب خمر اعتراف می کند و بدنبال آن این دانشجو توسط دوستانش که با او شرب خمر داشته اند مورد تجاوز قرار می گیرد و دانشجویی که مورد اذیت و آزار قرار گرفته شکایت می کند.
صبح امروز و ماجرا و رسیدگی به این رخداد در این دانشکده به نیروی انتظامی فردوس کشیده می شود که بدنبال آن 2 نفر از دانشجویان دستگیر و 2 نفر دیگر مبادرت به فرار می کنند.
بر پایه این گزارش تحقیقات و رسیدگی قانونی در این رابطه توسط نیروی انتظامی فردوس ادامه دارد.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر