۱۳۹۳ خرداد ۸, پنجشنبه

یورش وحشیانه گارد زندان به بند زندانیان بی دفاع در زندان مرکزی زاهدان

بنابه گزارشات رسیده به « فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران » یورش وحشیانه گارد زندان به زندانیان بند ۳ زندان مرکزی زاهدان و مورد اذیت و آزار قراردادن آنها و همچنین تخریب و سرقت حداقل وسایل شخصی آنها.
روز دوشنبه ۵ خرداد ماه حوالی ساعت ۰۹:۳۰ انبوهی از نیروهای گارد زندان مرکزی زاهدان به بند ۳ این زندان یورش برده و زندانیان بی دفاع را با توهین و اذیت و آزار به محوطه زندان بردند و چندین ساعت در زیر تابش شدید آفتاب بدون امکان نوشیدن آب و استفاده از سرویسهای بهداشتی قرار دادند.
سپس گارد زندان به سلولهای زندانیان یورش بردند و وسایل شخصی زندانیان را به درون کریدور بند ریختند و مقدار زیادی از آنها را تخریب نمودند. زندانیان با حداقل امکانات موجود و با صرف زمان طولانی اقدام به درست کردن صنایع دستی می کنند که در این یورش ،نیروهای گارد این وسایل را تخریب و یا به سرقت می برند.

یورش به بند زندانیان سیاسی و عادی به صورت مستمرصورت می گیرد و با اذیت و آزار زندانیان و تخریب وسایل شخصی آنها همراه است.
ازطرفی دیگر بابایی رئیس سازمان زندانهای استان سیستان و بلوچستان همان روز با زور و تهدید سعی کرد زندانیان را وادار به جمع شدن در یک سالن زندان کند تا در مورد ولی فقیه و نظام آن سخنرانی نماید اما زندانیان نسبت به این تهدیدها وشیوه های مختلف ارعاب،مرعوب نشدند و از شرکت در این مراسم خوداری کردند . زندانیان سیاسی این زندان یکدست و قاطع این مراسم را تحریم کردند که باعث خشم بابایی گردید و دستور داد تا تلفنهای تمامی بندها را قطع نمایند تا زندانیان نتوانند با خانواده هایشان ارتباط داشته باشند.
فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران، یورش وحشیانه به زندانیان بی دفاع ، مورد اذیت و آزار قرار دادن آنها و همچنین تخریب و سرقت وسایل شخصی آنها را محکوم می کند و از کمیسر عالی حقوق بشرو سایر مراجع بین المللی خواستار اقدامات عملی برای پایان دادن به نقض شدید حقوق بشر در رژیم ولی فقیه است.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر