۱۳۹۳ اردیبهشت ۲۰, شنبه

حمله مسئولان و ماموران زندان شهر ري به بند ريحانه جباری و تجسس او!

امروز شنبه ۲۰ ارديبهشت ماه برابر با ۱۰ ماه مه ساعت يک ربع به هشت به وقت ايران، پنج مامور به همراه رئيس اندرزگاه و رئيس حفاظت که از مسئولين مهم اين ندامتگاه هستند، به بند زنان ريخته و ريحانه را از خواب بيدار ميکنند.

او با وحشت از خواب بلند شده و فکر ميکند ميخواهند با خشونت او را براي اجراي حکم ببرند. 

اين چند مرد مامور و خشن، همه وسايل ريحانه را ميگردند. 

و به سوال ريحانه که دنبال چه ميگرديد، پاسخي نداده اند. 

تا ساعت نه صبح ظاهرا اين تجسس ادامه داشته است. 

جمهوري ننگین اسلامي ايران، اکنون اسير يک پرونده شده ، پرونده اي که هزاران ابهام روي آن هست و حکومت و عوامل وزارت اطلاعات و سپاه قدس و دفتر رياست جمهوري و دفتر ولايت فقيه اشان همه باهم نميتوانند، اين افتضاح بزرگ سياسي را جمع وجور کنند

يک دختر ۱۹ ساله از بد روزگار وارد تله اي شده که ظاهرا در انتهاي آن قرار بوده کسي و يا کساني کشته شوند

مرتضي سربندي همکار قبلي وزارت اطلاعات که قصد تجاوزجنسی به ريحانه را داشته، در محل به قتل ميرسد. 

سناريو سازان ، وارد تکميل کردن ماجرا ميشوند و با کتک و شلاق و زير پا له کردن يک جوان ۱۹ ساله مغرور که قصد داشته در زندگيش سر به آسمان بزند، ميخواهند که قتل را به عهده بگيرد و اگر به عهده نگيرد، خواهر کوچکترش و کل خانواده اش را به روز سياه مي نشانند

اين کاري است که بارها وبارها با هزاران خانواده انجام داده اند، اين شغل شريف اين جنابان است که زندگي ميليونها نفر در ايران را به خاک سياه نشانده اند.

اين بار وقتي ميخواهند اين دختر اکنون ۲۶ ساله را بعد از هفت سال زندان و شکنجه و خرد کردن روح و روانش، بکشند.

خبر به بيرون ديوارهاي بلند و مخوف زندان ميرسد. خبر علني تر ميشود و جنبشي عليه اين جنايت راه مي افتد.

جنبشي که باعث ميشود پرونده علني تر شود و باعث ميشود که طرفين يعني قاضي و بازپرس و کل حکومتيها در يکطرف و خانواده ريحانه و خودش در طرف ديگر در محضر مردم حرف بزنند.

اين حرفها که اکنون تردست و شاملو و شعباني و خانواده مقتول و خانواده ريحانه ميزنند، در معرض قضاوت ميليونها نفر در ايران و در دنيا است. 

ريحانه دارد به نحو بسيار عالي و قهرمانانه با اين ادعا نامه ها و دلنوشته هايش در محضر ميليونها نفر مردم عادل دنيا از خود دفاع ميکند. 
کمپين نجات ريحانه اکنون متکي است بر بارها و بارها اعتراضات بين المللي و کمپين هاي جهاني عليه احکام اعدام در ايران و افشاگريهاي گسترده عليه اين دستگاه مخوف و اين زندانهاي آدم سوزي حکومت اسلامي ، خبر در خارج از کشور وسيعا منتشر ميشود و تا همين امروز طومار نه به اعدام ريحانه را ۱۷۱هزار نفر امضا کرده اند

اين کمپين متکي است بر دخالت مسئولانه و هميشگي هنرمندان براي جلوگيري از اعدام جوانان و محکومين به اعدام، اين کمپين متکي است به صداي اعتراض وکلايي که حرفشان را در دادگاهها به حساب نياورده و خود اين وکلا را به همراه متهمين زنداني ميکردند. 
اين همه ظلم و سرکوب و تحميل بي حقوقي، قطعا بي پاسخ نمي ماند. هيچگاه در دنيا هيچ ديکتاتوري تا ابد دوام و بقا نداشته است. اينرا بهتر است جنابان حداقل با ديدن دو فيلم تاريخي مرور کنند. 

همين امروز يعني لحظاتي که به ريحانه تعرض کرده و وسايل شخصي او را جستجو ميکنند. از روسيه، سنگاپور، ايالات متحده امريکا و انگلستان چهار نفر طومار را امضا کرده اند و اين امضاها ادامه دارد. 
جمهوري اسلامي ايران به ارتباط ريحانه با بيرون زندان و ارسال نامه ها ويا وصيت نامه اش با صداي خود حساس است. نگاه کنيد که وصيت نامه ريحانه را تا کنون در اينجا بيش از ۲۰ هزار نفر گوش داده اند.

https://www.youtube.com/watch?v=gghb51bhZgM

سوال اينست چرا رژيم حساس است، چرا نميخواهد در وانفساي سيستم قضاوتي که هيچ حقي به قرباني و متهم نميدهد، حداقل خود اين قربانيان از خودشان دفاع کنند.

و سوال بعدي اينست اين همه علاقه و احترام و احساس زيباي دفاع از ريحانه توسط ميليونها نفر را حکومت اسلامي ميخواهد چگونه پاسخ بدهد. به روش هميشگي بگير و ببند و کافه را بهم زدن؟

همين جنابان که امروز ريختند داخل بند ريحانه و وسايل او را بهم زدند، ديده اند که نسيم اين اعتراضات به بند زنان ندامتگاه شهر ري هم رسيده و يکبار دو هفته پيش، وقتي ميخواستند ريحانه را ببرند ۲۰۰ زن در مقابل اينها ايستاده و گفته اند نميگذاريم او را ببريد، چرا که فکر کردند براي اجراي حکم او را ميبرند.

وقتي به اين زنان معترض گفتيد براي ملاقات و حرف زدن ريحانه را ميبريم، گفتند ملاقات کننده را بياريد اينجا!

جمهوري ننگین اسلامي ايران بايد بداند که صداي ريحانه به دنيا رسيد، بايد بداند که تا همين الان با هفت نامه که از سوي ريحانه علني شده، همگان ميتوانند ببينند که در سياهچالهاي اين حکومت چگونه اقرار ميگيرند و چگونه انسان ميکشند.

در همين آخرين نامه ريحانه که امروز علني شد، او از اعدام زناني حرف ميزنند که هيچگاه و هيچکس به دادشان نرسيد، زناني که صدايشان به بيرون اين ديوارهاي قطور و بلند زندان نرسيد، امروز ريحانه صداي فاخته و فاخته ها است، که اعدام شدند و جان باختند.

صداي زني که فرزند شير خوارش را به زور از او جدا کرده و ميخواستند شيرش خشک شود تا زودتر اعدامش کنند،. آيا کسي حاضر است بگويد چرا؟

اينها چه کساني هستند که چنين بيرحم اند؟

اينها از چه دفاع ميکنند که چنين وحشي و ناانسان هستند؟

اين سوالي است که اگر صداي ريحانه را نيز ساکت کنيد، ريحانه هاي ديگر آنرا بلنند اعلام خواهند کرد.

فراموش نکنيد ريحانه در ادامه نازنين فاتحي ها و شهلا جاهدها و کبرا رحمانپور ها است که دارد فرياد ميزند.

کمپين نجات ريحانه يکبار ديگر اعلام ميکند که اين پرونده که امروز اسنادش تا حدودي علني شده است، احتياج به يک بررسي مجدد دارد.

ما خواهان بررسي پرونده ريحانه جباري با حضور قضات و وکلاي بين المللي هستيم.

ما اعلام ميکنيم که کمپين نجات ريحانه را تا آزادي او از زندان ادامه خواهيم داد.

رژيم اسلامي و زندانبانها و همه عوامل و دست اندرکاران اين پرونده بايد بدانند که امروز دنيا به اين صحنه ها نگاه ميکند و ما از ۱۷۱ هزار امضا کننده و همه نهادهاي بين المللي ميخواهيم کمک کنند ريحانه نجات يابد. حکم اعدام ريحانه بايد فورا ملغي شود!

اين پرونده بايد بدون اعمال فشار نهادهاي امنيتي حکومت اسلامي، در يک دادگاه بيطرف بين المللي مجددا بررسي شود.

کمپين نجات ريحانه جباري

۱۰ ماه مه ۲۰۱۴

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر