۱۳۹۲ تیر ۲۱, جمعه

نگرانی از وضعیت سه نوکیش مسیحی بازداشت شده در اصفهان

.با گذشت بیش از یک ماه از بازداشت سه تن از نوکیشان مسیحی در اصفهان، وضعیت آنان همچنان نامعلوم بوده و از سرنوشت آنان خبری در دست نیست.
«محبت نیوز» - منابع کمپین بین المللی حقوق بشر در ایران گزارش داده اند که از زمان دستگیری "محمدرضا فرید، سعید صافی و حمیدرضا قدیری،" در هشتم خرداد ۹۲، مراجعات مختلف خانواده آنان به مراجع قضایی و انتظامی برای پیگیری وضعیت آنان نتیجه ای در بر نداشته و همچنان اطلاعی در خصوص دلیل دستگیری و نیز شرایط نگهداری آنها و اتهامات وارد شده وجود ندارد.
"محمدرضا فرید، سعید صافی و حمیدرضا قدیری،" در جریان یورش ماموران لباس شخصی به منزل فردی به نام حمیدرضا قدیری، در حالیکه گروهی از نوکیشان مسیحی در حال نیایش و مراسم مسیحی بودند، بازداشت و از آن محل منتقل شدند.
بنا به گزارش ها، ماموران برخورد خشونت باری با حاضرین داشته و همزمان با بازداشت فرید، قدیری و صافی، کارتهای شناسایی و هویت تعدادی از دیگر نوکیشان مسیحی حاضر در آن مکان را ضبط کرده و طی هفته های اخیر با تعدادی از آنان تماس برقرار کرده و در مورد سه فرد بازداشت شده از آنان سوالاتی مطرح کرده و آنها را با تهدید به بازداشت، وادار به پاسخگویی کرده اند.
.
طی چند هفته گذشته، پیگیری ها و مراجعات خانواده ها و دوستان این بازداشت شدگان به مراجع قضایی، نهادهای امنیتی و مراکز انتظامی بی نتیجه مانده است. محمدرضا فرید و سعید صافی که از نوکیشان مسیحی افغانستان است، هر دو از گردانندگان وبلاگ «نجات ما» بودند، که توسط «کار گروه تعیین مصادیق محتوای مجرمانه»، مسدود شده است.
فشار بر نوکیشان مسیحی و مسیحیان تبشیری طی ماههای اخیر مجددن افزایش یافته، و علاوه بر بازداشت تعدادی از آنان، کلیساهای پذیرنده فارسی زبانان نیز با فشار وزارت اطلاعات تعطیل شده اند.
جمهوری اسلامی که برای بسط و گسترش "اسلام حکومتی" سالیانه میلیاردها تومان از بودجه کشور را صرف اهداف خود می کند، امروز با پدیده ای روبروست با نام " گسترش مسیحیت" در بین جوانان، که تنها را چاره برای مقابله با آن را به کار گیری نیروهای اطلاعاتی امنیتی می داند که تعطیلی کلیساها و دستگیری و افزایش فشار بر مسیحیان نیز در همین راستا صورت می گیرد.
تعقیب، آزار، ارعاب، بازداشت، صدور احکام قضایی سنگین برای مسیحیان بویژه نوکیشان مسیحی فارسی زبان ایران در نظام جمهوری اسلامی سالیان است که توسط ماموران رسمی و غیر رسمی حاکمیت در حال انجام می باشد و بارها موجب اعتراض نهادهای دینی و حقوق بشری جهان قرار گرفته است.
دگراندیشان مذهبی و عقیدتی در ایران به ویژه نوکیشان مسیحی فارسی زبان به طور فزاینده‌ای زیر فشار و برخوردهای غیرانسانی جمهوری اسلامی قرار دارند، فشارهایی که بخصوص در طی این سه سال گذشته به اوج خود رسید و موج عظیمی از دستگیری‌ها و زندانی شدن مسیحیان را در پی داشت و نتیجه آن برخوردهای امنیتی با کلیساها به ویژه کلیساهای فارسی زبان و کلیساهای خانگی برای مقابله با گسترش مسیحیت در ایران بود.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر