۱۳۹۲ تیر ۲۴, دوشنبه

"حجاب" ، اعتراف امامان جمعه به شکست یک تحمیل 34 ساله

گزارش هایی که از سخنان برخی امام جمعه ها منتشر شده، حاکی از خشم آنان و نیز اعتراف آشکارشان به تحمیل پوشش اسلامی به زنان و دختران شهروند ایران است
« محبت نیوز» - از روز پنج‌شنبه هفته گذشته "هفته عفاف و حجاب" در جمهوری اسلامی ایران با تلاش و هزینه و تبلیغ زیاد شروع شده، اما گزارش هایی که از سخنان برخی امام جمعه ها منتشر شده، حاکی از خشم آنان و نیز اعتراف آشکارشان به تحمیل پوشش اسلامی به زنان و دختران شهروند ایران است.
به گزارش شهرزاد، اسدالله ایمانی، در خطبه‌های نماز جمعه شیراز، به «بی حجابی» و «پخش نشدن اذان صبح»، انتقاد کرد و از جمله در رابطه با «بی حجابی و بد حجابی» اظهار داشت که چرا کسی اعتراض نمی‌کند؟ چرا خانواده‌ها به دختران خود تا این حد بی‌توجه هستند که اجازه می‌دهند با هر پوششی به خیابان بیایند؟
به گزارش «شیرازنا»، امام جمعه شیراز در رابطه با بی‌اعتنایی مردم در خصوص امر به معروف و نهی از منکر، گفت: گاه در مدارس، دختران چادری از سوی هم‌کلاسی‌ها و حتی معلمان تمسخر می‌شوند.
وی در رابطه با پخش نشدن اذان صبح، ضمن بیان اینکه در گذشته صدای اذان در در هر نقطه به گوش می رسد، افزود که امروز اگر صدای اذان صبح از گلدسته‌های مساجد یا پشت‌بام و حیاط خانه‌ای بلند شود،‌ عده‌ای اعتراض می‌کنند، اما همین معترضان در برابر کاروان‌های عروسی اعتراضی نمی‌کنند.
همچنین غلامعلی نعیم آبادی، امام جمعه بندر عباس، تذکر ندادن مردم به زنی که حجاب را رعایت نمی کند نشانه رضایت آنها از این رفتار نیست. وی تصریح کرد که زن و مرد با هم فرق دارند و به همین دلیل است که اسلام حجاب را واجب کرده و این موضوع به مصلحت زن است. 


از سوی دیگر، به گزارش «آینده آنلاین»، احمد علم الهدی، امام جمعه مشهد، روز هفتم تیر ماه گفته بود: این مردم نمی تونن تحمل کنن یه عده دختر و پسر شهوت ران هوس باز بیان به نظام دهن کجی کنن. اینو نمی بینن. مسئله موی پریشان جلوی صورت ریخته ی یک دختر لاابالی ، مسئله ی هوس بازی های شهوت بار یک جوان آلوده به دنبال فحشا رفتن در این کشور و جامعه ی ما ، این دهن کجی به انقلاب است . دهن کجی به شهدا است.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر