۱۳۹۲ تیر ۲۱, جمعه

قتل بی رحمانه دو تن از رهبران کلیسا، یکی با سر بریده و دیگری به ضرب گلوله

.
دو نفر از رهبران کلیساهای کشور تانزانیا در هفته های گذشته در دو حمله جداگانه توسط مسلمانان افراطی به قتل رسیدند.
به گزارش سرویس ترجمه  « محبت نیوز» خبرگزاری "بارناباس فاند " طی گزارشی از وضعیت مسیحیان تانزانیا می نویسد،"در روستای "بوزیرزه" سرِ کشیش 45 ساله "ماتیو کاچیلا" توسط یک گروه از جوانانی که قریب به یقین مسلمان بوده اند ،از تنش جدا شده است.
یکشنبه هفته بعد ازاین واقعه نیز کشیش "اِواریس میوشی" در جزیره نیمه مستقل زنگبار هدف گلوله قرار گرفت و درگذشت.
نگرانی ها در "بوزیرزه از مناطق شهرستان گایتا" رو به افزایش است ،به طوری که رهبران کلیسا پیشنهاد تعطیلی مغازه های مربوط به مسیحیان را داده اند.
جنایت روز دوشنبه ، ساعت 8 بامداد، در حالی رخ داد که یک گروه از جوانان وارد یکی از مغازه های قصابی مسیحیان شده و شروع به توهین و حمله به افراد حاضر در آنجا کردند. ایشان که به ساتورهای بزرگ و میله های آهنی مسلح بودند مقابل دیدگان حاضرین سر پدر "ماتیو" را بریدند و از پس آن ماجرا پنج نفر دیگر که در طی این ماجرا به شدت مجروح گردیده بودند، به بیمارستان انتقال داده شدند.
مهاجمین در ادامه تابلوی نوشته "عیسی پادشاه" را که در مغازه بوده نابود کرده و بالغ بر 200 کیلوگرم از گوشت موجود در مغازه را به مواد سمی آغشته کردند.
در همان روز، چندین مغازه و موتورسیکلت را نیز به آتش کشیده شدند.
در پی بازداشت دو تن از مضنون ماجرا وزیر امور داخلی کشور اعلام کرده که برای یافتن تمام متحمان و سپردن آنان به دست قانون از هیچ اقدامی کوتاهی نخواهد کرد.
- شلیک به رهبر کلیسا
کشیش "اِواریست" که برای اجرای مراسم نیایش صبحگاه یکشنبه عازم کلیسای خویش در "ماتونی" ،واقع در حومه منطقه غربی زنگبار، بود که در ورودی کلیسا مورد هجوم دو جوان قرار گرفت. وی که از ناحیه سر مورد اصابت دو گلوله قرار گرفته بود تا قبل از رسانیدنش به بیمارستان "مناتسی مویا" درگذشت.
از مضنونین به قتل در این پرونده تا به حال سه تن بازداشت شده اند.
این حمله در پی شلیک به شبان کلیسایی دیگر که در ژانویه اتفاق افتاد ،رخ داده است. پدر "آمبروزه میکندا" توسط گروه افراطی مسلمان به نام UAMSHO (جدایی طلبان مسلمان) که خواستار جدایی زنگبار از تانزانیا و استقلال آن هستند، مورد هجوم قرار گرفته و به شدت مجروح شد.
افراد این گروهک تروریستی در پی حملات متعدد اکتبر سال پیش به چندین کلیسا اقدام به تهدید رهبران کلیسا ها کرده بودند.
کارآگاه ویژه پلیس ، سعید مویما، گفت که ما عاملان این وقایع را کاملن نابود خواهیم ساخت. بدلیل آنچه که وی از آن به عنوان حمله به رهبران مذهبی و مراکز نیایشی یاد کرده است . زنگبار جزیره ای با اکثریت مسلمان میباشد که مسیحیان تنها حدود 3 درصد جمعیت آن را تشکیل میدهند.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر