۱۳۹۳ خرداد ۱۰, شنبه

تایید محکومیت سه فعال سایبری اهل‌سنت ترکمن

حکم ۲۳ ماه زندان برای دانیال بابایانی، نعمت الله کمی و حبیب‌الله بیگزاده در دادگاه تجدیدنظر به تایید رسید.
بنا به اطلاع گزارشگران هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، این سه شهروند ترکمن اهل‌سنت بدلیل فعالیت در فضای مجازی و بخصوص فیسبوک بازداشت شدند و در شعبه اول دادگاه انقلاب گنبد در ۱۹ آذر ماه سال گذشته هرکدام به ۲۳ ماه زندان محکوم شدند.
طی حکم شعبه دوم دادگاه تجدیدنظر استان گلستان حکم این سه فعال سایبری عینا به تایید رسید.
همچنین عبدالناصر خرمالی دیگر متهم این پرونده به تحمل دوضربه شلاق و همچنین سه میلیون هفتاد هزار ریال جریمه نقدی محکوم شد.
اتهامی که این افراد بخاطر آن محاکمه و محکوم شدند توهین به رهبری، اهانت به رهبر انقلاب، نگهداری ماهواره، اهانت به امامان شیعه و تبلیغ علیه نظام جمهوری اسلامی عنوان شده است.

اعدام غلامرضا خسروی غیر قانونیست

 یک وکیل و حقوق‌دان ساکن ایران: اجرای حکم اعدام غلامرضا خسروی با توجه به قانون جدید فاقد توجیه قانونی است زیرا ماده ۱۸۶ قانون سابق خوشبختانه در قانون لاحق حذف شده و با توجه به این تغییر که به نفع متهم است، اجرای احکامی که بر مبنای آن ماده بوده است خلاف قانون می‌باشد.
بنا به اطلاع گزارشگران هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، صبح روز جاری شنبه ۱۰ خرداد ماه غلامرضا خسروی سوادجانی زندانی سیاسی محکوم به اعدام که به تازگی به زندان رجایی شهر کرج منتقل شده بود از بند قرنطینه این زندان به سلول انفرادی منتقل شد تا حکم اعدام در موردش به اجرا درآید.
مسئولین زندان از وی خواستند که به خانواده خود اطلاع دهد که به ملاقاتش بیایند و در جواب سئوال اینکه این ملاقات بی‌موقع برای چیست به خانواده گفتند: شما از حکم وی اطلاع دارید. بعدا نگویید قبل از اینکه اعدام شود ملاقات ندادند.
در این رابطه یکی از وکلا و حقوق دانهای داخل کشور به گزارشگر هرانا گفت: «حکم اعدامی که فارغ از درستی یا غلط بودن آن در زمان صدور، در حال حاضر فاقد وصف قانونی است؛ چرا که در قانون مجازات اسلامی جدید محارب صرفاً کسی است که دست به سلاح ببرد و ماده ۱۸۶ قانون سابق که تقریباً تمامی احکام اعدام و تبعید صادره در طی این چند سال بر مبنای آن صادر شده است حذف گردیده است.»
وی در ادامه گفت: «با توجه به خفیف بودن قانون فعلی به نسبت قانون قدیم در این مورد، دو اقدام متصور است؛ یکی اعاده دادرسی توسط محکوم و دیگری اقدام اجرای احکام در ارسال پرونده به دادگاه صادر کننده رای یا جانشین آن جهت اعمال تخفیف در مجازات. نکته‌ای که حائز اهمیت است صرفاً در این است که در حال حاضر بر مبنای هیچیک از اصول قانون، شرع و عرف امکان اجرای حکم اعدام وی وجود ندارد.»
وی در پایان نیز عنوان داشت: «با توجه به سیاست‌های خارجی دولت در مذاکرات هسته‌ای و حساسیت غرب روی مسایل حقوق بشری این اعدام می‌تواند عقبگردی در مذاکرات باشد و امیدوارم غلامرضا خسروی وجه المصالحه اختلافات داخلی در این خصوص نگردد، چرا که هستند افراد و گروه‌هایی که به هر بهانه و دلیل با روند مذاکرات مخالف هستند و سعی در شکست آن دارند و در این راه دست به هر کاری ولو گرفتن جان یک انسان می‌زنند.»
غلامرضا خسروی از زندانیان سیاسی دهه ۶۰ است که سال ۸۶ در کرمان بازداشت و به اتهام ارتباط با سازمان مجاهدین خلق ایران به ۳ سال حبس تعزیری و ۳ سال حبس تعلیقی محکوم شده بود اما در حین سپری کردن این محکومیت، در یک فرایند غیرقانونی پرونده‌اش مجدداً به جریان افتاد و به اتهام محاربه، به اعدام محکوم شد. این حکم از سوی دیوان عالی کشور تایید شده است.
عکس: ‏نامه مادر غلامرضا خسروی به احمد شهید

خبرگزاری هرانا – مادر غلامرضا خسروی زندانی محکوم به اعدام که جهت اجرای حکم به سلول انفرادی منتقل شده طی نامه‌ای به احمد شهید می‌گوید: «جان غلامرضا درخطر است وجان من هم به او بسته است، از شما تقاضا می‌کنم که غلامرضا را به من و خانواده‌اش برگردانید. او همسر و یک پسر ۱۷ ساله هم دارد.»

ادامه مطلب »»»

http://goo.gl/zftsgT‏

نامه ۱۷ تن از زندانیان سیاسی در خصوص خطر اعدام غلامرضا خسروی

 ۱۷ تن از زندانیان سیاسی زندان رجایی شهر کرج و اوین طی نامه‌ای می‌نویسند: «از همه زنان و مردان آزاده، مسلمان و غیر مسلمان، حامیان حقوق بشر و هر انسان طالب سعادت و سربلندی ایران عاجزانه تقاضا می‌کنیم برای ممانعت از اجرای حکم اعدام غلام‌رضا خسروی هر تلاشی می‌توانند به عمل آورند.»
متن کامل این نامه که یک نسخه از آن در اختیار خبرگزاری هرانا قرار گرفته در زیر می‌آید:
مَن قَتَلَ نَفْسًا بِغَیْرِ نَفْسٍ أَوْ فَسَادٍ فِی الأَرْضِ فَکَأَنَّمَا قَتَلَ النَّاسَ جَمِیعًا وَمَنْ أَحْیَاهَا فَکَأَنَّمَا أَحْیَا النَّاسَ جَمِیعًا
هرکس دیگری را به ناحق به قتل رساند گویی همه مردم را کشته است و هرکس سبب زندگی کسی شود گویی همه مردم را حیات بخشیده است
غروب امروز شنبه ۱۰\۳\۹۳ انتشار اخبار تکان دهنده‌ای درباره انتقال زندانی سیاسی آقای غلامرضا خسروی به انفرادی بند ۵ زندان رجایی‌شهر جهت اجرای حکم اعدام همه ما را در شوک، نگرانی و اندوه فراوان فرو برده است.
از همه زنان و مردان آزاده، مسلمان و غیر مسلمان، حامیان حقوق بشر و هر انسان طالب سعادت و سربلندی ایران عاجزانه تقاضا می‌کنیم برای ممانعت از اجرای حکم اعدام غلام‌رضا خسروی هر تلاشی می‌توانند به عمل آورند.
جعفر (شاهین) اقدامی
بهمن احمدی‌امویی
مسعود باستانی
کیوان صمیمی
مهدی محمودیان
سعید مدنی
مهدی معتمدی‌مهر
مصطفی‌نیلی
سیر محمد سیف‌زاده
عفیف نعیمی
وحید تبزفهم
بهروز عزیزی توکلی
جمال‌الدین خانجانی
سعید رضایی
عبدالفتاح سلطانی
مهدی خدایی
سیامک قادری
عکس: ‏نامه ۱۷ تن از زندانیان سیاسی در خصوص خطر اعدام غلامرضا خسروی

خبرگزاری هرانا – ۱۷ تن از زندانیان سیاسی زندان رجایی شهر کرج و اوین طی نامه‌ای می‌نویسند: «از همه زنان و مردان آزاده، مسلمان و غیر مسلمان، حامیان حقوق بشر و هر انسان طالب سعادت و سربلندی ایران عاجزانه تقاضا می‌کنیم برای ممانعت از اجرای حکم اعدام غلام‌رضا خسروی هر تلاشی می‌توانند به عمل آورند.»

ادامه مطلب »»»

http://goo.gl/KMnMgI‏

۱۳۹۳ خرداد ۹, جمعه

غلامرضا خسروی سوادجانی ,زندانی سیاسی محکوم به اعدام ,به زندان رجایی شهر منتقل شد!!

غلامرضا خسروی سوادجانی که از صبح چهارشنبه به نقطه نامعلومی منتقل شده بود، هم‌اکنون در قرنطینه زندان رجایی شهر کرج بسر می‌برد.

ساعت ۱۱ صبح روز چهارشنبه ۷ خرداد ماه غلامرضا خسروی سوادجانی به بهانه صحبت با معاون قضایی زندان (حمیدی) از بند ۳۵۰ خارج شد.

به گفته زندانیان وی از آنجا به اجرای احکام زندان اوین منتقل شد و همین موضوع نگرانی‌ها را از خطر اعدام بدون اطلاع قبلی وی افزایش داد.

طبق آخرین گزارشات این زندانی سیاسی هم‌اکنون در قرنطینه زندان رجایی شهر کرج است ولی از آنجا که حکم اعدام وی در دیوان عالی کشور به تایید رسیده است همچنان خطر اجرای حکم وی طی روزهای آینده در زندان مزبور وجود دارد.

آقای خسروی از زندانیان سیاسی دهه ۶۰ است که سال ۸۶ در کرمان بازداشت و به اتهام ارتباط با سازمان مجاهدین خلق ایران به ۳ سال حبس تعزیری و ۳ سال حبس تعلیقی محکوم شده بود اما در حین سپری کردن این محکومیت، در یک فرایند غیرقانونی پرونده‌اش مجدداً به جریان افتاد و به اتهام محاربه، به اعدام محکوم شد. این حکم از سوی دیوان عالی کشور تایید شده است.

تایید محکومیت ۹ ساله سه فعال سایبری در اهواز

 حمزه زرگانی، صالح تامولی (طرفی) و عادل سعدونی ۳ شهروند اهوازی هستند که به اتهام تاسیس صفحاتی در فیسبوک حکم ۳ سال زندان برایشان به تایید رسید.
بنا به اطلاع گزارشگران هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، صالح تامولی (طرفی) ٣٠ ساله، مهدی زرگانی ٣٠ ساله و عادل سعدونی ٢۴ ساله، همگی ساکن کوی علوی اهواز، سه تن از افرادی هستند که در تاریخ ٢٢ فروردین ماه ١٣٩٢ توسط ادارهٔ اطلاعات اهواز بازداشت شده بودند.
این سه کاربر فیسبوکی بازداشت شده در شعبه ۴ دادگاه انقلاب اهواز به ریاست قاضی «مصطفی شعبونی» هرکدام به اتهام «تبلیغ بر علیه نظام از طریق گرداندن چند صفحه در فیس بوک» و «فعالیت بر ضد نظام جمهوری اسلامی ایران در شبکه‌های اجتماعی» به ۳ سال زندان محکوم شدند.
این حکم طی ماه گذشته در شعبه ۱۳ دادگاه تجدیدنظر استان عینا به تایید رسید.
کریم دحیمی در این خصوص به گزارشگر هرانا گفت: «این سه تن در حدود ٢ ماه در بازداشتگاه اداره اطلاعات اهواز و تحت شدید‌ترین شکنجه‌های روحی و جسمی قرار داشتند.»
گفتنی است، این سه زندانی سایبری هم‌اکنون در زندان کارون اهواز نگهداری می‌شوند.

۱۳۹۳ خرداد ۸, پنجشنبه

یورش وحشیانه گارد زندان به بند زندانیان بی دفاع در زندان مرکزی زاهدان

بنابه گزارشات رسیده به « فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران » یورش وحشیانه گارد زندان به زندانیان بند ۳ زندان مرکزی زاهدان و مورد اذیت و آزار قراردادن آنها و همچنین تخریب و سرقت حداقل وسایل شخصی آنها.
روز دوشنبه ۵ خرداد ماه حوالی ساعت ۰۹:۳۰ انبوهی از نیروهای گارد زندان مرکزی زاهدان به بند ۳ این زندان یورش برده و زندانیان بی دفاع را با توهین و اذیت و آزار به محوطه زندان بردند و چندین ساعت در زیر تابش شدید آفتاب بدون امکان نوشیدن آب و استفاده از سرویسهای بهداشتی قرار دادند.
سپس گارد زندان به سلولهای زندانیان یورش بردند و وسایل شخصی زندانیان را به درون کریدور بند ریختند و مقدار زیادی از آنها را تخریب نمودند. زندانیان با حداقل امکانات موجود و با صرف زمان طولانی اقدام به درست کردن صنایع دستی می کنند که در این یورش ،نیروهای گارد این وسایل را تخریب و یا به سرقت می برند.

یورش به بند زندانیان سیاسی و عادی به صورت مستمرصورت می گیرد و با اذیت و آزار زندانیان و تخریب وسایل شخصی آنها همراه است.
ازطرفی دیگر بابایی رئیس سازمان زندانهای استان سیستان و بلوچستان همان روز با زور و تهدید سعی کرد زندانیان را وادار به جمع شدن در یک سالن زندان کند تا در مورد ولی فقیه و نظام آن سخنرانی نماید اما زندانیان نسبت به این تهدیدها وشیوه های مختلف ارعاب،مرعوب نشدند و از شرکت در این مراسم خوداری کردند . زندانیان سیاسی این زندان یکدست و قاطع این مراسم را تحریم کردند که باعث خشم بابایی گردید و دستور داد تا تلفنهای تمامی بندها را قطع نمایند تا زندانیان نتوانند با خانواده هایشان ارتباط داشته باشند.
فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران، یورش وحشیانه به زندانیان بی دفاع ، مورد اذیت و آزار قرار دادن آنها و همچنین تخریب و سرقت وسایل شخصی آنها را محکوم می کند و از کمیسر عالی حقوق بشرو سایر مراجع بین المللی خواستار اقدامات عملی برای پایان دادن به نقض شدید حقوق بشر در رژیم ولی فقیه است.

قتل یک دختر دبیرستانی در کنگاور توسط پدر

عاطفه نویدی دختر دبیرستانی اهل کنگاور بدلیل داشتن دوست پسر توسط پدر خود سربریده شد.
بنا به اطلاع گزارشگران هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، روز شنبه ۳ خرداد ماه سال جاری پدر عاطفه نویدی، وی را بدلیل داشتن دوست پسر سر برید.
جسد عاطفه نویدی ۱۸ ساله که در مقطه دوم دبیرستان به تحصیل مشغول بود پس از طی مراحل قانونی در پزشکی قانونی کرمانشاه، عصر روز یک‌شنبه ۴ خرداد ماه خاکسپاری شد.
این قتل ناموسی در کنگاور (یکی از شهرهای استان کرمانشاه) اتفاق افتاد و قاتل هم اکنون در اختیار نیروهای انتظامی است.
یک منبع مطلع که نخواست نامش فاش شود به گزارشگر هرانا گفت: «حداقل در ۱۰ سال گذشته این اولین مورد از این گونه قتل‌ها در کنگاور می‌باشد که پدری دختر خود را به صرف داشتن دوست پسر به قتل برساند.»
این منبع در ادامه گفت: «قاتل یک مسافر کش بود که از شهر تا روستاهای تابعه مسافران را جابجا می‌کرد و اعتیاد هم نداشت.»
وی در پایان گفت: «این پدر تهدید کرده است پس از آزادی از بازداشت دختر دیگر خود را نیز به قتل خواهد رسانید.»

انتقال یک زندانی بهایی به بند زندانیان خطرناک

 شهرام چینیان میاندوآب زندانی بهایی زندان رجایی شهرکرج به بند زندانیان خطرناک منتقل شد.
بنا به اطلاع گزارشگران هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، شهرام چینیان میاندوآب شهروند بهایی زندانی در زندان رجایی شهر کرج طی روز جاری از سالن ۱۲ این زندان که به زندانیان سیاسی و عقیدتی اختصاص دارد به بند ۱ که به جرایم خطر ناک همچون قتل، تجاوز به عنف و سرقت مسلحانه اختصاص دارد منتقل شد.
یک منبع مطلع در این خصوص به گزارشگر هرانا گفت: «وی بدلیل نوشتن نامه به دفتر بیت رهبری (آیت الله خامنه‌ای) و ارسال آن از طریق سیستم اداری زندان به بند ۱ تبعید شد.»
پیش از این آقای چینیان در اسفند ۱۳۸۷ دستگیر و در ۱۲ اسفند ۱۳۸۸ با ارائۀ جواز کسب به عنوان وثیقه آزاد شد. وی در این مدت تا زمان آزادی‌اش در زندان اوین بازداشت بود.
آقای چینیان در شعبۀ ۲۸ دادگاه انقلاب به ۸ سال زندان محکوم شد، امّا در حالی که حکم او در روند تجدید نظر قرار داشت، در ۲۵ دی ۱۳۹۰ احضار و حین مراجعه دستگیر و در اوین زندانی شد.

غلامرضا خسروی سوادجانی به زندان رجایی شهر منتقل شد

غلامرضا خسروی سوادجانی که از صبح چهارشنبه به نقطه نامعلومی منتقل شده بود، هم‌اکنون در قرنطینه زندان رجایی شهر کرج بسر می‌برد.
بنا به اطلاع گزارشگران هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، ساعت ۱۱ صبح روز چهارشنبه ۷ خرداد ماه غلامرضا خسروی سوادجانی به بهانه صحبت با معاون قضایی زندان (حمیدی) از بند ۳۵۰ خارج شد.
به گفته زندانیان وی از آنجا به اجرای احکام زندان اوین منتقل شد و همین موضوع نگرانی‌ها را از خطر اعدام بدون اطلاع قبلی وی افزایش داد.
طبق آخرین گزارشات این زندانی سیاسی هم‌اکنون در قرنطینه زندان رجایی شهر کرج است ولی از آنجا که حکم اعدام وی در دیوان عالی کشور به تایید رسیده است همچنان خطر اجرای حکم وی طی روزهای آینده در زندان مزبور وجود دارد.
آقای خسروی از زندانیان سیاسی دهه ۶۰ است که سال ۸۶ در کرمان بازداشت و به اتهام ارتباط با سازمان مجاهدین خلق ایران به ۳ سال حبس تعزیری و ۳ سال حبس تعلیقی محکوم شده بود اما در حین سپری کردن این محکومیت، در یک فرایند غیرقانونی پرونده‌اش مجدداً به جریان افتاد و به اتهام محاربه، به اعدام محکوم شد. این حکم از سوی دیوان عالی کشور تایید شده است.

۱۳۹۳ خرداد ۷, چهارشنبه

فراخوان به حمايت 20 ژوئن ۲۰۱۴ برابر با سی‌ امّ خرداد ۱۳۹۳روز جهانى در حمايت از زندانيان سياسى را هر چه باشكوهتر برگزار كنيم

عکس: ‏Join us on 20 June 2014

فراخوان به حمايت  
20  ژوئن ۲۰۱۴ برابر با سی‌ امّ خرداد ۱۳۹۳روز جهانى در حمايت از زندانيان سياسى را هر چه باشكوهتر برگزار كنيم

English
http://20juneiran.wordpress.com/20-jun-2014/participating-cities-2014

https://www.youtube.com/watch?v=ZW7niv_eVrM

https://www.youtube.com/watch?v=J5jlh-I2VHw

 شهرهايى كه تا حال اعلام كرده اند به قرار زير ميباشد. بزودى شهرهاى بيشترى اعلام خواهد شد. اگر مايل به برگزارى روز حمايت از زندانيان سياسي - بيستم ژوئن -هستيد لطفا جزئيات برنامه خود را برايمان ارسال داريد. در اين روز يكصدا در حمايت از زندانيان سياسي به خيابانها خواهيم امد

فارسى
http://20juneiran.wordpress.com/20-jun-2014/

انگلستان -- لندن

زمان: شنبه ٢١ ژوئن ٢٠١٤

 مكان: ميدان ترافالگار

 تماس:

عليرضا رشيدى

07712810675

شيوا محبوبى   

07572356661

سيروان قادرى

٠٧٤٤٦١٣٥٨٥٧

 شماره تماسهاى بعدى اعلام خواهد شد

برگزاركننده: كميته برگزاركننده بيستم ژوئن روز جهانى حمايت از زندانيان سياسي

 -----------------
آمريكا -واشنگتن

 زمان: يكشنبه ٢٢ ژوئن  ٢٠١٤ ساعت ١

مكان:

2209 Wisconsin Avenue NW

 تماس:

ماريا روحالى

240-595-2633

برگزاركننده: ميشن فرى ايران

 -------------

سويد- استكهلم

 زمان: پنجشنبه  ١۹ ژوئن ٢٠١٤

 مكان: اعلام ميشود. برنامه شامل تجمع و مراسم سخنرانى

 تماس:ودا

veda.ilka@yahoo.se

 tell :0046-0762742081

پنجشنبه ۱۹ ژوئن ساعت ۱۷ تا ۱۹
مکان: Mynt Torget 

 برگزاركننده: كميته مبارزه براي آزدى زندانيان سياسي

 -------

 نروژ- اسلو

زمان: جمعه ٢٠ ژوئن ٢٠١٤

 مكان: مقابل پارلمان

 تماس:

پيمان كاووسى

peiman.kawosi@gmail.com
tel: +47 46226235

 برگزاركننده: كميته مبارزه براي آزدى زندانيان سياسي

 برنامه شهرهاي ديگر بزودى اعلام خواهند شد......

 ۲۰ ژوئن روز فریاد ما و خانواده‌های زندانیان سیاسی بر علیه تهاجمات ددمنشانهٔ رژیم جمهوری اسلامی در ایران میباشد. بسيارى از شما در سالهاى قبل در شهرهاى مختلف در اين روز شركت كرده و دست به سازماندهى تجمعات زديد.  اميدواريم امسال نيز امكانات و انرژى خود را جهت حمايت از زندانيان سياسي در اين روز به كار ببريد.  نوع و نحوه  آکسیونها به ابتکارات شما عزیزان بستگی دارد. شبهای تجلیل از زندانیان، تظاهرات، نمایش‌های خیابانی، ترتیب دادن طومارهای اعتراضی خیابانی و نوشتن نامه های اعتراضی، تجمع در مقابل پارلمانها و دفاتر وزارت امور خارجه کشورها و  … از جمله اقداماتی است که باعث افشاگری و بسیج افکار عمومی بر علیه جمهوری اسلامی میشود. 

ما بزودى دست به اعلام اسامى شهرهايى كه در آن تجمع برگزار ميشود خواهيم زد. اميدواريم امسال بتوانيم در شهرهاي مختلف مراسم برگزار كنيم. اگر شما مايليد در شهر محل اقامتتان در حمايت از زندانيان سياسى در اين روز برنامه اى برگزار كنيد, لطفا با ما تماس بگيريد.

جهت هماهنگى از شما تقاضا ميكنم با هماهنگ كننده برگزارى روز جهانى حمايت از زندانيان سياسي  علیرضا سربازی تماس برقرار نمائید.

علیرضا سربازی

تلفن تماس: ۰۰۴۱۷۸۸۸۱۳۵۶۸

ایمیل تماس :
alireza@swissmail.com

freepoliticalprisoners@gmail.com

براى اطلاعات بيشتر لطفا به  وبلاگ بيستم ژوئن مراجعه نماييد.

http://20juneiran.wordpress.com/

كميته مبارزه براى آزادى زندانيان سياسى در ايران

برگزارى اين روز در سالهاى قبل:

http://20juneiran.wordpress.com/20-june-2013/

http://20juneiran.wordpress.com/20-june-int-campaign/

http://20juneiran.wordpress.com/june2012/466-2/

کمیته مبارزه برای آزادی زندانیان سیاسی در ایران CFPPI‏

صبر حزب‌ الله حدی دارد و با اشاره رهبر می کشد

آخوند احمد خاتمی می‌گوید نظام نمی‌خواهد کسی را «به زور» به «بهشت» بفرستند٬ دولت نباید «جاده‌ صاف‌کن جهنم» شود٬ صبر حزب‌الله «حدی» دارد و با اشاره رهبر ریشه «فساد» را خشک خواهد کرد.

خاتمی شامگاه دوشنبه (پنجم خرداد) خطاب به مقام‌های دولت یازدهم گفته «ما نمی‌خواهیم کسی را به زور به بهشت بفرستیم ولی شما با اظهارات خود جاده جهنم را برای کسی صاف نکنید.»

وی افزوده «نباید با حرف‌هایمان گناهکاران را جریحه‌دار کنیم و اگر نمی‌خواهید {دولت یازدهم} در عرصه فرهنگی کاری کنید حداقل سنگ‌اندازی نکنید.»

خاتمی در واکنش به سخنان روحانی به کنایه گفته «چشم امر به معروف و نهی از منکر را تعطیل می‌کنیم و به آقای دزد و دختر و پسر بدحجاب می‌گوییم بچه خوبی باش.»

امام جمعه موقت تهران در بخش دیگری از سخنان خود برگزاری کنسرت را اقدامی «غلط»٬ «ضدفرهنگ» و «قهر با خدا» دانسته که با «بعثت» پیامبر اسلام «میانه‌ای» ندارد.

وی همچنین افزوده «برنامه‌های علمی و ورزشی {ماهواره} فریب است زیرا هرگونه برنامه‌های علمی و ورزشی لازم در صدا و سیما در چهارچوب مشخص خود پخش می‌شود.»

این عضو مجلس خبرگان رهبری به کسانی که قصد دارند در اول تیر ماه امسال کار «ضد فرهنگی» کنند هشدار داده که «نظام با تمام قوت به مقابله با آنان بر خواهد خواست.»

خاتمی اضافه کرده «صبر حزب‌الله مدت دارد و وقتی صبر حزب‌الله تمام شود و اگر حضرت آقا {علی خامنه‌ای} اشاره‌ای کنند خواهند دید نشانی از فساد نخواهد ماند.»

۸۵ سال حبس تعزیری برای ۳۵ درویش گنابادی

۳۵ تن از درویشان گنابادی ساکن استان فارس٬ با احکام صادره از شعبه اول دادگاه عمومی کوار به مجموع ۸۵ سال حبس تعزیری و پرداخت دیه محکوم شدند.

به گزارش مجذوبان نور، ۳۵ نفر از دراویش ساکن شهرستان کوار ازتوابع استان فارس٬ با اتهاماتی دایر بر "مشارکت در درگیری و ایراد ضرب و جرح" و "اخلال در نظم عمومی" با شکایت ۱۱۳ نفر از پرسنل بسیج و روحانیون استان فارس در شعبه اول دادگاه عمومی کوار به زندان و پرداخت دیه محکوم شدند.

بنابراین گزارش متهمان ردیف "اول تا پنجم" هریک به تحمل ۴ سال حبس و پرداخت دیه، و دیگر متهمان به ترتیب از "ششم تا دوازدهم" ٬ "سیزدهم تا سی و سوم" و سی و چهارم و پنجم به تحمل سه سال٬ دو سال و یک سال حبس و همچنین پرداخت دیه محکوم شده اند.

حکم مذبور در مورد متهمین ردیف اول تا پانزدهم به صورت 'حضوری' و در مورد متهمین ردیف شانزدهم تا سی و پنجم به صورت 'غیابی' صادر شده است.

لازم به ذکر است متهمان ردیف اول تا سوم این پرونده پیش از این طی حکمی در دادگاه انقلاب شیراز نیز به 'تبعید مادام العمر' محکوم شدند.

گفتنی است که این احکام در پی درگیری ایجاد شده در شهریور سال ۱۳۹۰ در شهر کوار می باشد که طی آن عده ای طلاب و بسیجیان و نیروهای خودسر همراه با تحریک چهار تن از آخوند های این شهرستان به نام های علی رضا شهبازی٬ محمدرضا قنبری٬ علی اکبر آبادی و علی قائمی تظاهراتی توهین آمیزی را علیه دراویش گنابادی برپا کردند که منجر به شهادت وحید بنانی٬ درویش گنابادی شد.

اسامی درویشان محکوم شده و مدت حبس آنها به این شرح است:

۱. حمیدرضا آرایش؛ ۴ سال حبس
۲. محمدعلی شمشیرزن؛ ۴ سال حبس
۳. کاظم دهقان؛ ۴ سال حبس
۴. سیدابراهیم بهرامی؛ ۴ سال حبس
۵. محمدعلی دهقان؛ ۴ سال حبس

۶. امید علی اکبری؛ ۳ سال حبس
۷. مهرداد کشاورز؛ ۳ سال حبس
۸. محمدعلی صادقی؛ ۳ سال حبس حبس
۹. امیر حمزه دهقان؛ ۳ سال حبس
۱۰. منوچهر زارع؛ ۳ سال حبس
۱۱. ابوذر ملک پور؛ ۳ سال حبس
۱۲. بهیار رجبی؛ ۳ سال حبس

۱۳. رضا پیشکار؛ ۲ سال حبس
۱۴. مهدی قنبری؛ ۲ سال حبس
۱۵. علی دهقان؛ ۲ سال حبس
۱۶. عیسی دهقان؛ ۲ سال حبس
۱۷. مهدی دهقان؛ ۲ سال حبس
۱۸. مهدی مرند؛ ۲ سال حبس
۱۹. قاسم داغ تن؛ ۲ سال حبس
۲۰. شهرام دهقان؛ ۲ سال حبس
۲۱. نصرالله گلشن؛ ۲ سال حبس
۲۲. خورشید دشتکی؛ ۲ سال حبس
۲۳. ذبیح الله گردپور؛ ۲ سال حبس
۲۴. حمید مهدی زاده؛ ۲ سال حبس
۲۵. احمدرضا کوهی؛ ۲ سال حبس
۲۶. محمدرضا زاهدیان کیش؛ ۲ سال حبس
۲۷. علی اژدری؛ ۲ سال حبس
۲۸. سهراب دهقان؛ ۲ سال حبس
۲۹. اسماعیل دهقان؛ ۲ سال حبس
۳۰. امان الله چراغی؛ ۲ سال حبس
۳۱. محمد آرایش؛ ۲ سال حبس
۳۲. عبدالرضا آرایش؛ ۲ سال حبس
۳۳. کرامت مرادی؛ ۲ سال حبس

۳۴. محسن اسماعیلی؛ یک سال حبس
۳۵. غلام علی بیرمی؛ سه ماه و یک روز حبس

یورش گارد ضدشورش به بندهای زندان مرکزی بندرعباس

گارد ضدشورش ساعت 6 صبح روز یکشنبه چهار خرداد به بندهای مختلف زندان مرکزی بندرعباس یورش برد و زندانیان را مورد بازرسی و ضرب و شتم قرار داد. این دژخیمان با سلاح و باتون به بندها زندان حمله کردند و هر زندانی که ایستادگی می کرد به شدت کتک می زدند.
دژخیمان در این یورش گوشیهای موبایل زندانیان را ضبط کردند و با خود بردند. آنها همچنین مقدار زیادی از وسایل زندانیان را شکسته و از دور خارج کردند.

بیش از یک هفته است که ارتباط تلفنی زندانیان نیز با خارج از زندان که از طریق تلفنهای کیوسک داخل زندان برقرار می شد، قطع گردیده است و خانواده های زندانیان از وضعیت آنان مطلع نیستند.

اخبار تکمیلی از بازداشت چهار کاربر فیسبوک در دهدشت

بهمن تفضلی‌نسب، افشین ضمانتی، رضا تجاره و داوود افروز هم اکنون در زندان گچساران بصورت بلاتکلیف بسر می‌برند.
بنا به اطلاع گزارشگران هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، این چهار شهروند دهدشتی هفت روز پیش توسط اداره اطلاعات سپاه بازداشت و پس از گذراندن دو روز در بازداشت‌گاه اطلاعات سپاه به زندان گچساران منتقل شدند.
یک منبع مطلع که نخواست نامش فاش شود به گزارشگر هرانا گفت: «دلیل بازداشت هر چهار نفر فعالیت در شبکهٔ اجتماعی فیسبوک است ولی پرونده ایشان از همدیگر جداست.»
وی در خصوص اتهاماتی که به این چهار نفر تفهیم شده گفت: «اتهاماتی همچون تبلیغ علیه نظام و توهین به مقدسات از جمله اتهاماتی است که به این ۴ نفر وارد شده.»
وی همچنین تصریح کرد: «بهمن تفضلی قبل از بازداشت به تهران رفته بود که از طرف اطلاعات سپاه به وی تلفن می‌کنند و می‌گویند اگر خود را معرفی نکنی خانواده‌ات را بازداشت می‌کنیم. وی نیز به تهران می‌آید و خود را معرفی می‌کند.»
شعبه ۲۸ دادگاه انقلاب تهران بتازگی در پرونده‌ای دیگر برای هشت تن از فعالان سایبری مجموعا ۱۲۸ سال حبس صادر کرده است.
گفتنی است، دهدشت یکی از شهرهای استان کهگیلویه و بویراحمد می‌باشد.

سه شنبه های اعتراضی مقابل سفارتخانه ننکین جمهوری اسلامی در استکهلم 27.05...

۱۳۹۳ خرداد ۶, سه‌شنبه

چرا رژیم آخوندی اینقدر از تجمع وحشت دارد!!؟؟

رژیم آخوندی از جنازه ی اختلاس گر میلیاردیش که در روزهای گذشته اعدامش کرد نیز وحشت دارد ! حضور نیروهای امنیتی رژیم و
حمله به تشییع کنندگان جنازه ی مه آفرید امیر خسروی و بازداشت تشییع کنندگان در گزارشات خبری مراسم تشیع جنازه امیر خسروی در روز یکشنبه بود.
گفته میشود که مردم در حین تشییع جنازه شروع به شعار دادن بر علیه رژیم آخوندی کردند و بدنبال آن به دستور وزارت اطلاعات مراسم ختم این اختلاس گر امروز سه شنبه در تهران و رودبار نیز لغو شد !!!!

انتقال ۴زندانی به سلولهای انفرادی گوهردشت برای اجرای حکم اعدام

به گزارش دریافتی چهار زندانی در زندان گوهردشت کرج روز دوشنبه 5خرداد برای اجرای حکم اعدام به سلولهای انفرادی منتقل شدند. جلال استادی و جلال آذرمهر نام دوتن از زندانیانی است که از بند ۱ این زندان به سلول انفرادی منتقل شدند.
علی رضا رمضانی و علی جبار نام دو زندانی دیگر است که از بند ۲ به سلول انفرادی منتقل گردیدند.
بر اساس گزارشات دریافتی «احتمال دارد تعداد زندانیانی که برای اعدام به سلول انفرادی منتقل شدند بیشتر از این باشد».

گزارش تکمیلی از صدور احکام حبس برای فعالین سایبری

شعبه ۲۸ دادگاه انقلاب تهران برای هشت تن از فعالین سایبری مجموعا ۱۲۸ سال حبس صادر کرد.
بنا به اطلاع گزارشگران هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، احکام صادره امروز به ایشان ابلاع شده است.
بر اساس احکام صادره امین اکرمی پور (بازداشت ۹۲/۹/۹) محکوم به ۱۳ سال و یک روز حبس تعزیری، امیر گلستانی ( بازداشت ۹۲/۵/۲۹) محکوم به ۲۰ سال و یک روز، مسعود قاسم خانی (بازداشت ۹۲/۸/۱۰) محکوم به ۱۹ سال و نود و یک روز حبس تعزیری، سید مسعود طالبی محکوم به ۱۵ سال و یک روز حبس تعزیری، فریبرز کاردار فر محکوم به ۱۸ سال و نود و یک روز حبس تعزیری، مهدی ری شهری ( بازداشت ۹۲/۹/۲) محکوم به ۱۱ سال حبس تعزیری، رویا صابری ( بازداشت ۹۲/۸/۱۰) محکوم به ۲۰ سال و یک روز حبس تعزیری، نغمه شاهسوندی شیرازی ( به قید وثیقه تا کنون آزاد بوده ) محکوم به ۷ سال و نود و یک روز حبس تعزیری شدند.
۱_ در خصوص فعالیت تبلیغی علیه نظام مقدس جمهوری اسلامی امیر گلستانی, امین اکرمی پور, مسعود قاسم خانی, نغمه شاهسوندی شیرازی, فریبرز کاردار و مسعود طالبی هر کدام را مستندا به ماده ۵۰۰ قانون مجازات و ۱۳۴ به تحمل دو سال حبس با احتساب ایام بازداشت محکوم می نماید.
۲_ در خصوص اهانت به حضرت امام و رهبر , امیر گلستانی, امین اکرمی پور, مسعود قاسم خانی , نغمه شاهسوند شیرازی, رویا صابری و سید مسعود سید طالبی هر کدام مستندا به ماده ۵۱۴ قانون مجازات اسلامی به تحمل ۳ سال حبس و مهدی ری شهری به تحمل ۱ سال حبس محکوم می نماید.
۳_ در خصوص توهین به سران سه قوه توسط امیر گلستانی, امین اکرمی پور, رویا صابری, سید مسعود سید طالبی هر کدام مستندا به ماده ۶۰۹ قانوم مجازات اسلامی هر کدام به ۹ ماه حبس محکوم می نماید.
۴_ در خصوص انتشار تصاویر مبتذل از طریق سامانه رایانه توسط نغمه شاهسوندی شیرازی, رویا صابری, فریبرز کاردار و سید مسعود سید طالبی مستندا به ماده ۱۴ قانون جرایم رایانه ای هر کدام به ۲ سال حبس محکوم می شوند.
۵_ در خصوص انتشار تصاویر مبتذل از طریق سامانه رایانه توسط امیر گلستانی, امین اکرمی پور, مسعود قاسم خانی , نغمه شاهسوندی شیرازی, رویا صابری, سید مسعود سید طالبی و فریبرز کاردار هر کدام مستندا به تبصره یک ماده ۱۴ قانون جرایم رایانه ای و ماده ۱۳۴ قانون مجازات اسلامی به تحمل ۹۱ روز حبس محکوم می شوند.
۶_ آقایان امیر گلستانی, امین اکرمی پور, مسعود قاسم خانی, رویا صابری, فریبرز کاردار فر, سید مسعود سید طالبی در خصوص اجتماع و تبانی مستندا به ماده ۶۱۰ قانون مجازات اسلامی و ماده ۱۳۴ هر کدام به تحمل ۷ سال حبس و مهدی ری شهری به تحمل ۵ سال حبس محکوم می شوند.
۷_ در خصوص اهانت به مقدسات امیر گلستانی, مسعود قاسم خانی, رویا صابری و فریبرز کاردار فر مستندا به ماده ۵۱۳ قانون مجازات اسلامی هر کدام به تحمل ۷ سال حبس و مهدی ری شهری به تحمل ۵ سال حبس محکوم می شود.عکس: ‏گزارش تکمیلی از صدور احکام حبس برای فعالین سایبری

خبرگزاری هرانا – شعبه ۲۸ دادگاه انقلاب تهران برای هشت تن از فعالین سایبری مجموعا ۱۲۸ سال حبس صادر کرد.

ادامه مطلب »»»

http://goo.gl/G84NJd‏

سه شنبه های اعتراضی مقابل سفارت ننگین جمهوری اسلامی استکهلم 27/05/2014




















۱۳۹۳ خرداد ۵, دوشنبه

کلمه از «توهین خبرگزاری فارس به پیامبران» خبر داد

سایت کلمه، نزدیک به اصلاح‌طلبان ایران از سکوت دادستانی در برابر آنچه که انتشار «شعر توهین‌آمیز علیه پیامبران» در خبرگزاری وابسته به سپاه پاسداران خوانده، انتقاد کرد.

به گزارش « محبت نیوز» زمانه به نقل از سایت کلمه نوشت، «در حالی که اقتدارگرایان حاکم با کوچک‌ترین بهانه‌ها و مچ‌گیری از عادی‌ترین اشتباهات رسانه‌ای، اقدام به توقیف رسانه‌ها و برخورد با گردانندگان و نویسندگان آن‌ها می‌کنند، خبرگزاری فارس که هم‌مانند روزنامه کیهان از مصونیت آهنین برخوردار است، این مطلب توهین‌آمیز را برای نزدیک به هشت ماه بر روی وب‌سایت خود نگه داشته و با هیچ برخوردی از سوی دادستانی و وزارت ارشاد روبه‌رو نشده است.»
این شعر در تاریخ ۱۰مهر ۱۳۹۲در خبرگزاری فارس منتشر شده اما پس از گزارش خبری کلمه، از روی فارس حذف شد.
خبرگزاری فارس نزدیک به سپاه پاسداران ایران است.
در این شعر که در خبرگزاری فارس منتشر شده، پیامبران و امامان شیعه در حال «کشیدن وافور و تریاک» توصیف شده‌اند !
.

صدور بیش از ۱۰۰ سال حبس برای شش فعال سایبری

دستگاه قضایی کشور برای شش تن از فعالین سایبری محبوس در زندان اوین بیش از ۱۰۰ سال حبس تعزیری صادر کرده است.
بنا به اطلاع گزارشگران هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، شعبه ۲۸ دادگاه انقلاب به ریاست قاضی مقیسه، شش فعال سایبری که در شبکه‌های اجتماعی دیدگاه‌ها و نظرات خود را بیان کرده‌اند را به بیش از ۱۰۰ سال زندان در دادگاه بدوی محکوم کرد.
اتهام این افراد اجتماع و تبانی، تبلیغ علیه نظام، توهین به رهبری و توهین به مقدسات اعلام شده است.
بر اساس احکام صادره از سوی شعبه ۲۸ آقایان سید مسعود طالبی به ۱۵ سال حبس، فریبرز کاردارفر ۱۸ سال، امین اکرمی‌پور ۱۴ سال، امیر گلستانی ۲۲ سال، مسعود قاسم خانی ۲۲ سال و مهدی ری شهری به ۱۱ سال حبس تعزیری در دادگاه بدوی محکوم شده‌اند.
عکس: ‏صدور بیش از ۱۰۰ سال حبس برای شش فعال سایبری

خبرگزاری هرانا – دستگاه قضایی کشور برای شش تن از فعالین سایبری محبوس در زندان اوین بیش از ۱۰۰ سال حبس تعزیری صادر کرده است.

ادامه مطلب »»»

http://goo.gl/omRG6u‏

انتقال دست‌کم چهار نفر به سلول انفرادی جهت اعدام

دست‌کم چهارزندانی متهم به قتل در زندان رجایی شهر کرج جهت اجرای حکم اعدام به سلول انفرادی منتقل شدند.
بنا به اطلاع گزارشگران هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، طی روز جاری (دوشنبه ۵ خرداد ماه) دست‌کم چهار زندانی متهم به قتل در زندان رجایی شهر کرج جهت اجرای حکم اعدام به سلول انفرادی منتقل شدند.
جلال استادی و جلال آذرمهر نام دوتن از زندانیانی است که از بند ۱ این زندان به سلول انفرادی منتقل شدند و علی‌رضا رمضانی و علی جبار نام دو زندانی دیگر است که از بند ۲ (معروف به دارالقرآن) به سلول انفرادی منتقل شدند.
یک منبع مطلع که نخواست نامش فاش شود به گزارشگر هرانا گفت: «احتمال دارد تعداد زندانیانی که برای اعدام به سلول انفرادی منتقل شدند بیشتر از این باشد.»
وی همچنین گفت: «از آنرو که فردا بعثت حضرت رسول (پیامبر مسلمانان و از اعیاد اسلامی) است، احتمال دارد این حکم روز چهارشنبه در خصوص این افراد به اجرا در آید.»
عکس: ‏انتقال دست‌کم چهار نفر به سلول انفرادی جهت اعدام

خبرگزاری هرانا – دست‌کم چهارزندانی متهم به قتل در زندان رجایی شهر کرج جهت اجرای حکم اعدام به سلول انفرادی منتقل شدند.

ادامه مطلب »»»

http://goo.gl/JWfKGQ‏

زندانی متهم به قتل در ندامتگاه مرکزی قزوین اعدام شد

قصاص نفس یک زندانی با حضور معاون دادستان عمومی و انقلاب قزوین، دادیار اجرای احکام کیفری و ناظر زندان دادسرای عمومی و انقلاب قزوین روز یکشنبه در محوطه زندان مرکزی قزوین اجرا شد.
به گزارش ایرنا به نقل از روابط عمومی دادسرای قزوین، این زندانی در آبان ماه سال ۹۰ و در پی یک نزاع دسته جمعی در شهرک کوثر قزوین، دو جوان ۱۸ و ۱۹ ساله را با ضربات چاقو زخمی کرده بود که یکی از مجروحان بر اثر شدت جراحات وارده قبل از رسیدن به بیمارستان فوت می‌نماید.
در این خصوص چهار نفر از متهمین دستگیر و در شعبه بازپرسی دادسرای عمومی و انقلاب قزوین مورد بازجویی قرار می‌گیرند که پس از انجام تحقیقات، شهادت شهود، اقاریر متهمین و بازسازی صحنه قتل، قاتل به اتهام شرکت در نزاع منتهی به قتل، پس از طی مراحل قانونی و رد دفاعیات متهم و وکیل مدافع، دادگاه اتهام انتسابی به متهم را محرز و مسلم دانسته است.
بر این اساس در مورد متهم ردیف اول به استناد بند ب ماده ۲۰۶ و مواد ۲۱۹ و بند ۴ ماده ۲۱۳ قانون مجازات اسلامی و با توجه به تقاضای اولیای دم مقتول، حکم به قصاص نفس متهم ردیف اول صادر شد.
به دنبال اعتراض وکیل مدافع متهم، پرونده به دیوان عالی کشور ارسال که پس از ارجاع به شعبه هفتم دیوان عالی کشور، مستندا به بند ˈالفˈ ماده ۲۶۵ قانون آیین دادرسی کیفری رای صادره از سوی دادگاه کیفری استان قزوین تایید و ابرام می‌گردد و پس از موافقت ریاست قوه قضاییه، حکم صادره سحرگاه امروز در محوطه زندان قزوین به مرحله اجرا در آمد.

۱۳۹۳ خرداد ۴, یکشنبه

حمله پلیس به تجمع حامیان محیط زیست در اصفهان

خبرگزاری هرانا - گردهمایی و زنجیره انسانی بیش از پانصد نفر از فعالان محیط زیست اصفهان در محوطه خشک شده زاینده رود، با دخالت پلیس و حمله ماموران لباس شخصی، به ضرب و شتم شدید و بازداشت برخی از حاضران منجر شد.
به نوشته وبسایت گفت‌وگو نیوز، علی‌رغم تجمع آرام که بدون حمل پلاکارد و یا حتی سر دادن شعار برگزار شده بود، پلیس از ساعات اولیه تجمع، سعی در متفرق کردن مردم داشت.
سایت محلی صاحب‌نیوز نیز با اظهار شگفتی از میزان خشونت پلیس در برخورد با این تجمع، در گزارشی میدانی به شرح آنچه روز جمعه اتفاق افتاد، پرداخته است:
مقارن ساعت ۹ صبح روز جمعه تعدادی از فعالان محیط‌ زیست و دوست داران اصفهان با اجتماع خود در فاصله پل های تاریخی سی و سه پل تا خواجو در حمایت از زاینده‌رود و برای رفع مشکلات خشک‌سالی زنجیره انسانی تشکیل دادند.
در این گردهمایی که به صورت خودجوش و مردمی و از طریق پیامک و دعوت در فضای مجازی شکل گرفته بود، بیش از پانصد نفر از فعالان محیط زیستی و اجتماعی اصفهان و نیز تعدادی از فعالان کشاورزی اصفهان حضور داشتند.
رفته‌رفته تا ساعت ۱۱ صبح بر تعداد اجتماع‌کنندگان افزوده شد و علی‌رغم اینکه این افراد بدون حمل پلاکارد وسر دادن شعار جمع شده بودند، از ابتدا پلیس سعی در متفرق کردن مردمی داشت که با سر دادن صلوات قصد نداشتن محل را ترک کنند.
در بین جمعیت اقشار مختلف مردم، از پیر و جوان و زن و مرد و کودک حضور داشتند و اکثرا مدعی بودند که قصد انجام کار سیاسی ندارند و تنها برای هم افزایی و یادآوری مشکلاتی که از خشکی زاینده رود گریبانگیر مردم شده به مسئولین اینجا جمع شدند.
یک جوان ۲۳ ساله مهندس معدن گفت: «نمی دانستیم برای دفاع از محیط زیست و رنجی که به مردم رسیده هم باید مجوز گرفت و تنها با پیامکی که برایمان آمد به محل آمدیم و فکر می کردیم اجتماع از طرف مدیران استان سامان دهی شده است.»
مشاهدات  حکایت از تذکر ابتدایی مأموران انتظامی به مردم دارد که ناگهان به حملات شدید عده‌ای مأمور در لباس شخصی و نظامی تبدیل شد که از سمت میدان انقلاب و نیز هتل پل به جمعیتی که با فاصله ۲۰۰ متر از سی‌وسه‌پل جمع شده بودند یورش بردند که این حملات منجر به زخمی شدن ۲ نفر شد که با آمبولانس منتقل شدند، همچنین حدود ۷ تا ۱۰ نفر از اجتماع‌کنندگان پس از ضرب و شتم شدید دستگیر و توسط خودروهای انتظامی منتقل شدند.
در میان درگیری زنانی قابل‌ مشاهده بودند که با حمله پلیس چادر از سرشان افتاده بود و حتی مأمورین به مرد ۴۵ ساله‌ای که کودک به دوشش بود نیز امان ندادند و با باتوم وی را ضرب و شتم کردند به صورتی که کودک از بغلش بر زمین افتاد.
تعداد کثیری از مردم هم با شکل‌گیری این درگیری که حدود ۲۰ دقیقه به طول انجامید از فراز سی‌وسه‌پل و در بوستان های اطراف به نظاره این درگیری می‌پرداختند، همچنین پلیس به ضبط دوربین یکی از عکاسان و نیز موبایل‌هایی که از درگیری ها تصویر گرفته بودند، اقدام کرد.
گفتنی است اکثر خانم های اجتماع‌کننده محجبه بودند و پلاکارد یا نشان خاص و یا مشخصه‌ای که بیان‌کننده ماهیت حزبی و گروهی جریان باشد در بین افراد و این اجتماع دیده نشد.
پ. مستاجران می گوید: «در استان های همجوار حمایت شایانی از اجتماع مردم در خصوص خشکسالی و مشکلات آبی شده و حتی در آن اجتماعات علیه اصفهان شعار دادند، ولی اینجا مدیران ما علاوه بر حمایت نکردن با این مسایل هم برخورد می کنند.»
پیرزن حدوداً ۶۰ ساله‌ای هم که روی پله‌های خالی از آب، کنار دهنه سی و سه پل نشسته بود، گفت: «آمدم دعا کنم که خدا به مسئولین برای بازگرداندن آب به رودخانه کمک کند».
وی درحالی‌که کتاب مفاتیحش را نشان می‌داد، افزود: «این‌ها که اینجا هستند با کسی خصومت ندارند، ولی پلیس از ما می‌خواهد که اینجا را ترک کنیم و من گفتم تا مسئولین نیایند تکان نمی‌خورم».
یک عکاس و خبرنگار رسانه‌ای که نخواست نامش فاش شود، از ضبط دوربین عکاسی و ضرب و شتم خود سخن گفت.
گفتنی است پلیس با متفرق کردن اجتماع‌کنندگان با الفاظی نظیر ضد انقلاب و منافق و برخی الفاظ دیگر جمع مذکور را خطاب قراردادند. یکی از نیروهای انتظامی حاضر مدعی سازمان‌دهی این جمعیت برای ایجاد آشوب و ناامنی بوده و مدعی بود هدف این قشر سیاسی است نه حل مشکلات و ما باید با اجتماع بی مجوز برخورد کنیم.
پیگیری های مکرر خبرنگار ما با مسئولین نیروی انتظامی از جمله معاون نیروی انتظامی استان (سرهنگ حسین زاده) که در محل درگیری نیز حاضر بود، بی‌نتیجه مانده و تا این ساعت، پیگیری از واحد اطلاع‌رسانی و رسانه‌ای نیروی انتظامی (سرگرد صادقیان) نتیجه‌بخش نبوده و این مسئولین نیروی انتظامی استان اصفهان علی‌رغم اینکه قرار بود با تماس اطلاعات لازم را به رسانه‌ها برسانند تا پاسی از شب اقدام نکردند و در تماس های آخر بیان کردند: نیروی انتظامی بعداً اطلاعیه صادر کرده و خبر می‌دهد ولی این اجتماع و برخورد نیروی انتظامی با افراد را انکار نکردند.