۱۳۹۳ تیر ۱۰, سه‌شنبه

يكي از هموطنان ميگويد: "ببین کارمون به کجا رسیده که ماموره امروز تو خیابون ولیعصراومده جلومو گرفته می گه، دهنتو باز کن ببینم روزه‌ای یا نه؟؟؟‌ "

مخالفت شهروندان با برخورد نيروی انتظامی با روزه‌خواران

یکی از کابران دیگر می‌نویسد: « اگر شما مقابل شخصی که گرسنه است و از نظر مالی توانایی خرید غذا را ندارد، غذا بخورید کاری بر خلاف اخلاق انجام داده‌اید، اما کسی که روزه می گیرد، نمی‌تواند انتظار داشته باشد که دیگران در برابر چشم او چیزی نخورند. برخورد پلیس از مصادیق دخالت بی حد و مرز در زندگی شخصی دیگران است. آن‌ها نمی توانند تحمل کنند که سایرین مثل آن‌ها رفتار نکنند.»

یکی دیگر از کاربران شبکه‌های مجازی در واکنش به این صحنه‌ها می‌نویسد: «شرم آور است که این ماموران با چهار ستاره روی شانه‌هایشان به‌جای این‌که در فکر امنیت مردم باشند، فقط دنبال این هستند که ببینیند کسی در خیابان آب می خور‌ه یا نه.»

کاربر دیگری می‌نویسد: «من در ایام ماه رمضان به بسیاری از کشورهای آسیایی مسلمان سفر کردم. درهیچکدام خوردن و آشامیدن در خیابان‌ها درزمان روزه ممنوع نیست. هیچ کس کاری به کسی ندارد، حتی دولت و پلیس. رستوران‌ها باز هستند، فقط مشروب فروخته نمی‌شود. این‌جا اما همه چیز زوری است. بهشت هم اجباری است. اینجا پادگان ایران است.»

کاربر دیگری هم به مقایسه ماه رمضان در ایران و بقیه کشورهای اسلامی پرداخته و در بخشی او نوشته‌اش آورده است: «در همه کشورهای اسلامی ماه رمضان، ماه جشن است اما در ایران همه چیز با عذاب همراه است.ٰ»

با آغاز طرح برخورد با تظاهر به روزه‌خواری از سوی پلیس امنیت در ایران مخالفت‌های بسیاری از سوی کاربران در شبکه‌های اجتماعی صورت گرفته است. مخالفان این طرح به فقدان قانون مشخصی برای برخورد از سوی پلیس انتقاد دارند. عکس‌های بیشتر در سايت دويچه وله: http://dw.de/p/1CSqI

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر