۱۳۹۲ بهمن ۱۶, چهارشنبه

چرا بازگشت به ایران باید حتا به بهای رفتن به زندان انجام گیرد؟

محسنی‌اژه‌ای در سخنانی گفت: "برخی از افراد سودجو نمی‌گذارند ايرانيان خارج از کشور بازگردند و آنها را می‌ترسانند ولی به نفع آنهاست که به کشور بازگردند حتی اگر مدت کوتاهی زندان بروند." !

به گزارش « محبت نیوز» به نقل از خبرگزاری فرانسه، سخنگوی قوه قضائیه افزود :" اگر افرادی خارج از کشور رفته‌اند و بخواهند برگردند، ممنوع‌الورود نيستند. ما هيچ تبعه ايرانی را ممنوع‌الورود نمی‌کنيم. هر کسی هم که اتهامی متوجه او باشد، برگردد به اتهامش رسيدگی خواهد شد. اگر افرادی که خارج از کشور هستند جرمی مرتکب نشده باشند، نبايد نگران باشند و اگر اتهامی متوجه آنهاست به نفع‌شان است که برگردند تا به آن رسيدگی شود.
اژه‌ای ، که یک روز پس از گفته‌های وزیر اطلاعات که گفت: «افرادی که در داخل کشور مرتکب جرم شده و از ایران خارج شده‌اند و یا در خارج از کشور بر علیه ایران مرتکب جرم شده باشند و هم‌چنین غیرایرانیانی که در داخل یا خارج از کشور مرتکب جرم علیه ایران شده باشند، در داخل کشور قابل تعقیب هستند.
افرادی که در فتنه سال ۸۸ به مردم و نظام ظلم وارد کردند، پس از بازگشت به ایران تحت تعقیب قرار می‌گیرند.
او همچنین در نشست خبری خود گفت: موضع قوه قضاييه در مورد کسانی که در سال 88 از کشور خارج شده‌اند و مجرم نبودند، تازگی ندارد. از حسن شریعتمداری، فعال سیاسی، پرسیدم از این سخنان چه برداشتی می توان کرد ؟ او می گوید محسن اژه ای می خواهد به این طرح خدشه وارد سازد چرا که ورود نخبگان ایرانی که در کشورهای آزاد زیسته اند و پیرو معیار های آزادی هستند و در این کشورها موفق هم بوده اند می تواند بیشتر نا کارآئی آنان را مشخص کند.

.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر