۱۳۹۲ بهمن ۱۲, شنبه

جان سپردن دو زنداني در زير شكنجه در زندانهاي بندرعباس و اصفهان

در روز يکشنبه، ۶ بهمن، موسي سهرابي يك جوان ورزشكار در زندان مركزي بندرعباس زير شكنجه دژخيمان جان سپرد. شكنجه گران به خاطر تن ندادن اين زنداني به فشارهاي آنها، از او كينه زيادي داشتند. رژيم آخوندي براي پنهان كردن جنايت، علت مرگ را خودكشي اعلام كرد.

در روز 15ديماه نيز شهاب فرزان، يک جوان 31ساله، فارغ التحصيل رشته فيزيك دانشگاه اصفهان، بعد از تحمل هشت ماه حبس، به نحو مشكوكي جان داد. به گفته شاهدان، زندانبانان شهاب را صبح با خود بردند و وقتي او به بند بازگردانده شد، آثار شكنجه بر صورت و دستانش مشهود بود و تعادل نداشت و قبل از آنکه کسي بتواند كمكش كند، بر زمين افتاد و جان سپرد.
قتل زير شكنجه و سربه نيست كردن زندانيان به وسيله داروهاي سمي يكي از روشهاي شناخته شده رژيم براي حذف فيزيكي زندانيان است. ستار بهشتي كه در روز 9آبان91 بازداشت شد، تنها چهار روز بعد از دستگيري بر اثر شكنجه هاي وحشيانه در زندان اوين، به شهادت رسيد. امير موسايي، در زندان برازجان، عليرضا شه بخش در زندان زاهدان، افشين اسانلو، فعال كارگري، در زندان گوهردشت، علي مرعشي در زندان اهواز از ديگر زندانياني هستند كه در سال ميلادي2013 بر اثر شكنجه جان خود را ازدست دادند.
اعدامهاي دستجمعي و خودسرانه، استمرار شكنجه هاي وحشيانه و به قتل رساندن زندانيان زير شكنجه ضرورت ارجاع پرونده نقض حقوق بشر در ايران به شوراي امنيت را بيش از پيش ضروري مي‌كند. بي عملي در مقابل چرخه شكنجه و اعدام و جنايت در ايران، تنها مشوق اين رژيم براي شكنجه و اعدام بيشتر است

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر