۱۳۹۲ اسفند ۴, یکشنبه

تجدید جلسه رسیدگی به پرونده تعلیق موقت پروانه وکالت نسرین ستوده

امروز یکشنبه 4 اسفند جلسه رسیدگی به پرونده تعلیق موقت پروانه وکالت نسرین ستوده به جلسه دیگری موکول شد.
بنابه گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، امروز یکشنبه 4 اسفندماه 1392، شعبه یک دادگاه انتظامی وکلا، با تجدید جلسه رسیدگی به پرونده تعلیق موقت پروانه وکالت نسرین ستوده فعال حقوق بشری و وکیل دادگستری، موافقت کرد. گفته می‌شود این موافقت در پی درخواست وکیل‌مدافع نسرین ستوده از این دادگاه صورت گرفته است.
همچنین رضا خندان همسر نسرین ستوده، امروز در فیسبوک خود نوشت: "امروز جلسه دادگاه نسرین در شعبه یک دادگاه انتظامی وکلا، با حضور دو تن از وکلای او -سرکار خانم گیتی پورفاضل و آقای عبدالصمد خرمشاهی- و عده‌ای از خبرنگاران و علاقه‌مندان برگزار شد. در ابتدای جلسه، نسرین به ابلاغ نشدن وقت رسیدگی به 2 تن از وکلایش -آقای عبدالفتاح سلطانی و سرکار خانم مهناز پراکند- اعتراض کرد و از دادگاه تقاضا کرد که جلسه تجدید شده و وقت رسیدگی برای جلسه آینده، به ایشان نیز ابلاع شود که این درخواست او از سوی دادگاه مورد موافقت قرار گرفت. آقای سلطانی با این که در زندان هستند اما پروانه وکالتشان هیچ مشکلی ندارد و می توانند در جلسات دادگاه شرکت کنند."
لازم به ذکر است وکیل‌مدافع نسرین ستوده با اشاره به جلسه امروز دادگاه انتظامی وکلا برای رسیدگی به پرونده تعلیق موقت پروانه وکالت موکلش، گفت: به منظور رفع پاره‌ای از ابهامات، رسیدگی به این پرونده به جلسه دیگری موکول شد.
به گزارش ایسنا، عبدالصمد خرمشاهی با بیان این مطلب، اظهار کرد: در این جلسه که در شعبه اول دادگاه انتظامی وکلا به ریاست آقای زکی‌خانی برگزار شد، پس از بیان مطالبی توسط اینجانب و دیگر همکارم و تقدیم لایحه دفاعیه و استماع اظهارات موکل،‌ قرار شد به منظور رفع پاره‌ای از ابهامات، استعلامات لازم در مورد این پرونده به‌عمل آید. وی افزود: بنا به درخواست موکلم مقرر شد از یکی دیگر از وکلای وی که از ابتدا وظیفه دفاع از خانم ستوده را بر عهده داشته، جهت حضور در دادگاه دعوت شود.
براساس این گزارش، این پرونده از سال ۸۹ تاکنون مطرح بود که نسرین ستوده به دلیل زندانی بودن نتوانسته بود در دادگاهی که برای رسیدگی به این موضوع تشکیل شد، حضور یابد.
گفتنی‌ است نسرین ستوده، فعال حقوق بشری و وکیل دادگستری، 13 شهریورماه ۱۳۸۹ بازداشت و به اتهام "اقدام علیه امنیت ملی، تبانی و تبلیغ علیه نظام و عضویت در کانون مدافعان حقوق بشر" به تحمل 6 سال حبس تعزیری، ۲۰ سال محرومیت از وکالت و ۲۰ سال ممنوعیت خروج از کشور محکوم شد. وی شهریورماه گذشته به همراه تعدادی دیگر از زندانیان از اوین آزاد شد.
Freedom Messenger - Ghasedane Azadi

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر