۱۳۹۳ بهمن ۱۷, جمعه

ارسال پرونده اتهام جدید کشیش «فرشید فتحی» به دادگاه تجدید نظر

فرشید فتحی از نوکیشان مسیحی که در پی وقایع ۲۸ فروردین ماه سال جاری (پنج‌شنبه سیاه) در دادگاه انقلاب به دوران محکومیت شش ساله اش یک سال دیگر اضافه شده است اکنون در انتظار رسیدگی مجدد در دادگاه تجدیدنظر می باشد.
 به گزارش «محبت نیوز» ، به دنبال برگزاری دادگاهی برای رسیدگی به اتهامات جدید فرشید فتحی کشیش مسیحی در ماه گذشته و صدور حکم یک سال زندان به اتهامات واهی برای وی، این زندانی نوکیش مسیحی اکنون در انتظار حکم دادگاه تجدید نظر خود می باشد.
"فرشید فتحی" کشیش مسیحی دربند، صبح روز دوشنبه ۸ دی ماه (برابر با ۲۹ دسامبر ۲۰۱۴) با حضور در شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب اسلامی در تهران از سوی قاضی صلواتی حکم یک سال زندان اضافه ، به وی ابلاغ گردید.
در پی ابلاغ حکم و درمهلت قانونی وکیل وی برای حکم صادره درخواست تجدید نظر نمود. هم اکنون پرونده فرشید فتحی به دادگاه تجدیدنظر ارسال شده است و در انتظار تعیین شعبه و رسیدگی مجدد بسر می‌برد. وکیل ایشان نیز پیگیر این پرونده خواهد بود.
گفته شده اتهام این نوکیش مسیحی که هم اکنون در سالن ۱۰ زندان رجایی شهر کرج نگهداری میشود نگهداری مشروبات الکلی در زندان عنوان شده که نامبرده این اتهام را در دادگاه رد و آن را نپذیرفت.
بنا بر خبرهای منتشره، در پی حادثه ۲۸ فروردین ماه سال جاری که در کارنامه جمهوری اسلامی از آن به عنوان (پنج‌شنبه سیاه) یاد می شود ، عوامل اطلاعات سپاه، وزارت اطلاعات بهمراه بیش از یکصدنفر از سربازان گارد سازمان زندانها با تهاجم به بند ۳۵۰ زندان اوین بیش از سی تن از زندانیان را مجروح و مضروب کردند و دستکم چهارتن از زندانیان به دلیل خونریزی و شکستگی به بیمارستان خارج از زندان جهت مداوا منتقل شدند.
موضوع بازرسی از بند ۳۵۰ زندان اوین در فروردین ماه سالجاری جنجال بسیاری در سطح رسانهای بین المللی و حتی رسانه های جمهوری اسلامی بهمراه داشت.
در پی این رویداد در بازرسی ماموران و نگهبانان زندان در بند ۳۵۰ زندان اوین، به گفته مسئولان زندان ، مقدار دو لیتر مشروب الکلی توسط ماموران زندان کشف و آن را ماموران به کشیش فرشید فتحی نسبت داده و برای وی پرونده ایی به همین منظور تشکیل دادند !
در حالی که این زندانی مسیحی حمل و داشتن مشروب را در داخل زندان به شدت رد می کند اما مقامات زندان از آنجائی که وی از اقلیت دینی می باشد این اتهام را به او نسبت دادند.
چند نکته که در این مطلب حائز اهمیت می باشد، مسئله کشف مشروب در زندان است که این پرونده در صلاحیت دادگاه عمومی بوده و باید به این موضوع رسیدگی شود اما اکنون این اتهام و حکم یکسال زندان که برای فرشید صادر شده از سوی دادگاه انقلاب اسلامی می باشد.
دادگاههای انقلاب اسلامی عمومن وظیفه رسیدگی به پرونده های متهمین سیاسی و امنیتی را بر عهده دارد.
مسئله بعدی کشف مشروب در سلول زندان می باشد که این سوال پیش می آید : «در اتاقی که ۳۰ زندانی سیاسی در آنجا هستند و آن سلول توسط ماموران مورد بازرسی قرار گرفته، به فرض اینکه مشروبی هم کشف شده باشد چگونه می‌شود مالکیت آن را فقط به فرشید نسبت داد؟»
فرشید فتحی، نوکیش مسیحی و از رهبران کلیساهای خانگی صبح روز سه‌شنبه ۲۸ مرداد ماه سالجاری، به دستور دادگاه انقلاب و توسط سازمان زندان‌ها از بند ۳۵۰ زندان اوین به زندان رجایی شهر کرج انتقال یافت.
زمانی که فرشید به زندان رجائی شهر منتقل شد، پرونده موضوع کشف مشروب الکلی که ماموران ادعا کردند در بند ۳۵۰ اوین آن را یافتند باز شد.


کشیش فرشید فتحی چهار سال قبل در روز یکشنبه ۵ دی ماه ۱۳۸۹ در آستانه سال نو میلادی در پی بازداشتهای گسترده و از پیش تعیین شده توسط ماموران امنیتی بازداشت و در ‌‌نهایت به ۶ سال زندان محکوم شد. در پی این حادثه نیز شمار بسیاری از شهروندان مسیحی و از اعضا کلیساهای خانگی در تهران و برخی شهرستان‌ها نیز بازداشت شدند.
.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر