۱۳۹۳ بهمن ۲۶, یکشنبه

آمریکا: موسوی و کروبی باید فورا آزاد شوند

خبرگزاری هرانا – جن ساکی، سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا، در بیانیه‌ای به مناسبت چهارمین سالگرد حصر مهدی کروبی، میرحسین موسوی و زهرا رهنورد، حبس خانگی این سه تن را محکوم کرد و خواستار آزادی فوری آن‌ها شد.
ساکی در بیانیه خود آورده است: «چهار سال از زمانی می‌گذرد که دولت جمهوری اسلامی ایران، مقامات ارشد سابق ایران و نامزدهای انتخابات ریاست‌ جمهوری ۲۰۰۹ این کشور، میرحسین موسوی، مهدی کروبی و زهرا رهنورد، همسر موسوی، را بدون هیچ اتهامی در حصر خانگی قرار داده است».
در این بیانیه آمده است که قانون اساسی ایران و تعهدات بین‌المللی‌ این کشور متضمن رعایت حقوق بشر و آزادی‌های بنیادین است و قید می‌کند که هیچ‌کس نباید به شکل خودسرانه بازداشت شود.
«آمریکا از تمامی دولت‌ها از جمله جمهوری اسلامی ایران می‌خواهد که به تعهدات بین‌المللی خود احترام بگذارد و تمامی زندانیان در بازداشت خود را آزاد کند».
موسوی و کروبی، دو نامزد انتخابات جنجال برانگیز ریاست جمهوری سال ۲۰۰۹ بودند، که محمود احمدی‌نژاد برنده آن بود. آن‌ها نتیجه این انتخابات را ناشی از تقلب گسترده دانسته‌اند، و رهبری جنبش اعتراضی پس از انتخابات موسوم به جنبش سبز را برعهده داشتند.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر