۱۳۹۳ شهریور ۳۱, دوشنبه

حجم پرونده های قضایی در ایران برابر با هند است !

تعداد پرونده های قضایی در جمهوری اسلامی با حجم پرونده‌های دستگاه قضایی کشور هند برابر است؛ در حالی که جمعیت این کشور 1 میلیارد و 400 میلیون نفر و جمعیت ما 75 میلیون نفر است

« محبت نیوز» -  تعداد پرونده های قضایی در جمهوری اسلامی با حجم پرونده‌های دستگاه قضایی کشور هند برابر است؛ در حالی که جمعیت این کشور 1 میلیارد و 400 میلیون نفر و جمعیت ما 75 میلیون نفر است.
به گزارش شهرزاد به نقل از سایت خانه ملت، سیدحمیدرضا طباطبایی نائینی، عضو هیأت رئیسه کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس٬ در این رابطه از جمله گفته است که جرم انگاری در ایران 10 برابر سایر کشورهاست و باید جرم انگاری در قوانین حذف و به اصطلاح قضا زدایی از پدیده‌ها صورت گیرد.
وی افزود در امور کیفری تعداد جرایمی که در کشور ما جرم انگاری شده، به نسبت استاندارهای دنیا یا حتی در قیاس با کشورهای همسایه 5 تا 10 برابر بیشتر است و این از نظر جزایی باعث افزایش حجم پرونده‌ها و تأخیر در رسیدگی به آن‌ها می‌شود.
به گفته وی، هم‌اکنون در مجموعه دستگاه قضا تعداد پرونده‌ها با میزان پرسنل اداری و قضایی دادگستری تناسبی ندارد؛ یعنی اگر ما بخواهیم سرانه پرونده را به نسبت کارمندان و قضات در نظر بگیریم، به ویژه در کلان شهرهایی چون تهران یا مراکز استان‌ها، این تعداد غیر استاندارد است.
این در حالی است که به گفته حسین‌علی امیری، قائم‌ مقام و سخنگوی وزارت کشور ایران، که در سال 1392 به 593 هزار و 590 نفر به دلیل نوع پوشش و حجاب‌شان از سوی نیروهای "گشت ارشاد" تذکر داده شده است.


به گزاش ایرنا، وی همچنین گفته است که از این رقم، 3 هزار و 672 نفر نیز به دادگاه‌ها معرفی شده‌اند.
.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر