۱۳۹۳ مهر ۵, شنبه

داعش یک توریست فرانسوی را سر برید

یک گروه اسلام‌گرای با نام «جند الخلیفه» که نزدیک به گروه دولت اسلامی «داعش» می‌باشد، ویدیویی از سر بریدن یک توریست فرانسوی منتشر کرد،
«محبت نیوز» - یک گروه اسلام‌گرای الجزایری با نام «جند الخلیفه» که نزدیک به گروه دولت اسلامی «داعش» می‌باشد، روز چهارشنبه بیست و چهارم سپتامبر، ویدیویی از سر بریدن یک توریست فرانسوی منتشر کرد.
گروه اسلام‌گرای «جند الخلیفه» این توریست فرانسوی با نام «ارو گوردل» را روز یک‌شنبه گذشته گروگان گرفت و به دولت فرانسه ۲۴ ساعت وقت داده بود تا حملات هوایی به شبه‌نظامیان دولت اسلامی در عراق را متوقف کند.
گروه «جند الخلیفه»، که معنای آن سربازان خلیفه است، آقای گوردل را که راهنمای کوهنوردی بود در کوه‌های شمال الجزایر ربوده بودند. او اهل شهر نیس فرانسه و ۵۵ ساله بود و دارای دو فرزند است.
ویدیوی سر بریده شدن این شهروند فرانسوی همانند ویدیوهایی است که گروه حکومت اسلامی پیشتر از سر بریدن دو روزنامه نگار آمریکایی، یک امدادگر بریتانیایی و یک پیشمرگ کرد، در هفته‌های اخیر منتشر کرده بود، با این تفاوت که به جای نشان دادن باراک اوباما، رییس جمهوری آمریکا، در آن چهره فرانسوا اولاند رییس جمهوری فرانسه نشان داده می‌شود.
ویدیو با کلیپی از فرانسوا اولاند رییس جمهوری فرانسه آغاز می‌شود و سپس گوردل در حالی که زانو زده و دست‌هایش از پشت بسته شده در میان چهار شبه نظامی مسلح نقاب پوش نشان داده می‌شود، سپس یکی از اسلام‌گراهای جند الخلیفه متنی را می‌خواند که درآن اقدامات «صلیبیون جنایتکار فرانسوی» علیه مسلمانان در الجزایر، مالی و عراق تقبیح می‌شود.
این ویدیو یک روز پس از آن منتشر می‌شود که رییس‌جمهوری فرانسه وعده داد که تسلیم فشار‌ها و تهدیدهای ستیزه جویان برای پایان دادن به حملات هوایی علیه گروه حکومت اسلامی نخواهد شد.
رئیس جمهوری فرانسه اقدام گروه مرتبط با داعش در الجزایر را در سربریدن گروگان فرانسوی "بزدلانه" خواند
بنابه گزارش خبرگزاری فرانسه دولت این کشور اصالت این ویدیو را تایید کرده است.
فرانسوا اولاند، رئیس جمهوری فرانسه که به نیویورک سفر کرده است، با تایید این خبر، این اقدام را «بزدلانه و شرم‌آور» خواند و آن را محکوم کرد.


این گروه مرتبط با داعش به دولت فرانسه ۲۴ ساعت فرصت داده بود که حملات هوایی‌اش علیه مواضع «خلافت اسلامی» در عراق را متوقف کند.


.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر