۱۳۹۳ مرداد ۱۳, دوشنبه

امکان ازدواج سرپرست با فرزندخوانده نص صریح قرآنی

دبیر مرجع ملی حقوق کودک:" بند اجازه ازدواج سرپرست با فرزندخوانده به‌هرحال نص صریح قرآنی است که البته می‌شد به‌طور دیگری نیز مطرح شود".

به گزارش « محبت نیوز» به نقل از ایلنا، مظفر الوندی دبیر مرجع ملی حقوق کودک گفت: "آخرین لایحه‌ای که درباره کودکان مطرح شده لایحه حمایت از کودکان و نوجوانان است که چندسال پیش، از سوی قوه‌قضاییه مطرح شد و دولت نیز آن را تصویب کرد و لایحه اکنون در کمیسیون قضایی مجلس است.
وی افزود: این لایحه به‌دلیل حساسیت‌هایی که دارد اکنون در مرکز پژوهش‌های مجلس درحال بررسی است و ما هم نقطه‌نظرات خودمان را در مورد آن مطرح کرده‌ایم. وی افزود: این قانون در مجموع خوب ارزیابی شد؛ بند اجازه ازدواج سرپرست با فرزندخوانده هم به‌هرحال نص صریح قرآنی است که البته می‌شد به‌طور دیگری نیز مطرح شود اما نظر شورای نگهبان اینگونه بوده است.
ازدواج فرزندخوانده با سرپرست بر اساس این قانون تنها با تایید بهزیستی، مشاورین، کار‌شناسان و دادگاه با در نظر گرفتن شرایط خانواده صورت خواهد گرفت.
اين قانون با مخالفت گسترده بسياری از فعالان سياسی و اجتماعی و به‌ويژه مدافعان حقوق کودکان مواجه شد که چنين ازدواجی را به دلايل اخلاقی و انسانی محکوم می‌کردند.

.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر