۱۳۹۳ مرداد ۳۰, پنجشنبه

اوباما: گروه «دولت اسلامی» جایی در قرن ۲۱ ندارد

رئیس‌جمهوری آمریکا گفت: "هر کسی در هر جا به آمریکایی‌ها آسیب بزند، ما گام‌های لازم را برای اجرای عدالت برمی‌داریم و ما در کنار دیگران در برابر دولت اسلامی خواهیم ایستاد.

به گزارش «محبت نیوز» به نقل از خبرگزاری جهانی بی بی سی، باراک اوباما، رئیس‌جمهوری آمریکا، قتل خبرنگار آمریکایی در عراق را بی‌رحمانه خواند و گفت که با وجود تهدیدهایی که علیه آمریکایی‌ها وجود دارد، آمریکا به مقابله با افراط‌گرایان گروه دولت اسلامی (داعش سابق) ادامه خواهد داد.
او گفت که گروه دولت اسلامی جایی در قرن ۲۱ ندارد.
گروه دولت اسلامی که کنترل بخش‌هایی از عراق و سوریه را در اختیار دارد، ویدئویی را در اینترنت منتشر کرده است که در آن صحنه بریدن سر یک روزنامه‌نگار آمریکایی ثبت شده است.
شورای امنیت ملی آمریکا تایید کرده است که جیمز فولی، خبرنگار آمریکایی، فردی است که در این ویدئو کشته می‌شود. آقای فولی خبرنگار آزاد بود و در حوزه خاورمیانه برای وبسایت آمریکایی "گلوبال پست" و بنگاه‌های خبری دیگری از جمله خبرگزاری فرانسه کار می‌کرد. او حدود دو سال پیش در سوریه ربوده شد.
گروه دولت اسلامی گفته است که این خبرنگار را به تلافی حمله‌های هوایی اخیر آمریکا به مواضعشان در عراق کشته است.
در پایان ویدئوی مربوط به بریده شدن سر جیمز فولی، فرد دیگری هم نشان داده می‌شود که استیون ساتوف، گزارشگر آمریکایی، معرفی شده است. شبه‌نظامیان هشدار داده‌اند که سرنوشت او به اقدامات باراک اوباما، بستگی دارد و او هم می‌تواند سرنوشتی مشابه جیمز فولی داشته باشد. آقای ساتوف حدود یکسال پیش در نزدیکی مرز ترکیه در خاک سوریه ربوده شد.
با این حال، رئیس‌جمهوری آمریکا گفت: "هر کسی در هر جا به آمریکایی‌ها آسیب بزند، ما گام‌های لازم را برای اجرای عدالت برمی‌داریم و ما در کنار دیگران در برابر دولت اسلامی خواهیم ایستاد."
وزارت دفاع آمریکا تایید کرده است که از روز سه‌شنبه تاکنون پهپادهای آمریکا ده‌ها بار به اهدافی در محدوده تحت کنترل گروه دولت اسلامی در عراق حمله کرده‌اند.
'ایدئولوژی ورشکسته'
باراک اوباما، رئیس‌جمهوری آمریکا که برای تعطیلات در جزیره‌ای در ماساچوست به سر می‌برد، روز چهارشنبه، ۲۰ اوت (۲۹ مرداد) در یک کنفرانس مطبوعاتی، قتل جیمز فولی را بی‌رحمانه توصیف کرد و گفت که دنیا از این قتل "حیرت‌زده" است.
آقای اوباما با بیان این که شبه‌نظامیان گروه دولت اسلامی هر دو گروه مسلمانان و غیرمسلمانان را هدف قرار داده‌اند، گفت: "(گروه) دولت اسلامی نماینده هیچ دینی نیست. هیچ مذهب و آیینی، پیروان خود را به کشتار بی‌گناهان دعوت نمی‌کند."
او اضافه کرد: "ایدئولوژی گروه دولت اسلامی بی اعتبار و "ورشکسته" است."
رئیس‌جمهوری آمریکا گفت: "آنها ممکن است مدعی جنگ با آمریکا یا غرب باشند، ولی حقیقت این است که آنها همسایگان خود را به وحشت می‌اندازند."
انتشار ویدئوی کشته شدن خبرنگار آمریکایی واکنش بین‌المللی گسترده‌ای در پی داشت.


فرانسه خواستار مقابله با گروه دولت اسلامی شده و گفته است که پنج عضو دائم شورای امنیت سازمان ملل متحد باید به همراه کشورهای منطقه، از جمله ایران، وارد عمل شوند.

.



هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر