۱۳۹۳ تیر ۴, چهارشنبه

واکنش افخم به صدور احکام اعدام در دادگاه‌‌های مصر

سخنگوی وزارت امور خارجه دولت " تدبيرواميد " در واکنش به صدور احکام اعدام از سوی دادگاه‌های مصر گفت: این روند مغایر فرهنگ و تمدن و تاریخ کهن مصر است که مشحون از رویه تساهل و تسامح بوده و نگران کننده است.

اين سخنان در حالی مطرح ميشود كه طبق آمارهای منتشر گردیده، از زمان پيروزی حسن روحانی در انتخابات سال ١٣٩٢ تاکنون دست‌کم ٧٥٠ تن و ده ها هزار نفر در دوره سی و پنج سال حکومت اسلامی در زندان‌های ایران اعدام شده‌اند و ايران پس از چين (چین با بیش از ۱٫۳ میلیارد نفر جمعيت با حدودا ۲۰۰۰ اعدام بیشترین تعداد اعدام را در دنیا در سال ۲۰۱۲ به خود اختصاص داد ) داراي بيشترين آمار اعدام در جهان است.

عبدالکریم لاهیجی رییس فدراسیون بین‌المللی جامعه‌های حقوق بشر چند هفته پيش در مورد يكي از زندانيان سياسي گفت: « غلامرضا خسروی سوادجانی به اتهامی اعدام شد که مدرک اثبات آن هرگز ارایه نشد!

حتی در روزهاي گذشته مقامات حکومت اسلامی علی‌ رغم مرگ یک زندانی کُرد، در زندان "دریا" شهر ارومیه كه دچار عارضه‌ی قلبی شده و جان سپرده بود. بازهم وی را به دار آویختند!

اسفند ماه سال گذشته محمدجواد ظریف، در پارلمان اتریش از شرایط حقوق بشر در ایران دفاع کرد و مدعی شد که در این کشور، اعدام سیاسی وجود ندارد!

حسن روحانی نيز در گذشته خواهان دار زدن مخالفان در مراسم نماز جمعه شده بود.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر