۱۳۹۳ فروردین ۸, جمعه

جیش العدل: سیزده به در، یک سرباز دیگر را می کشیم

گروه جیش العدل که پنج مرزبان ایرانی را ربوده است در آخرین اطلاعیه خود اعلام کرد، روز "13 به در"، یک سرباز دیگر را به قتل خواهد رساند.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر ایران، گروه جیش العدل، پس از اعلام خبر اعدام جمشید دانایی فر، یکی از پنج مرزبان ایرانی تاکید کرد، روز دوم آوریل آینده مصادف با 13 فروردین، یکی دیگر از سربازان ربوده شده را نیز به قتل خواهد رساند.

پیشتر جیش العدل در بیانیه ای خود را حامی حقوق سنی ها در ایران قلمداد کرده و اعلام داشته که "خواستار متوقف کردن کشتار مردم سوریه توسط سپاه قدس ایران" است.

این گروه بلوچ پیشتر جمشید دانایی یکی از نظامیان ربوده شده را اعدام کرده و در آخرین بیانیه خود تاکید کرده که جسد وی را در آزای تحویل گرفتن اجساد 50 تن از افراد اعدام شده این گروه تحویل خواهد داد.

جیش العدل در 6 فوریه سال جاری میلادی پنج مرزبان مستقر پاسگاه کهیرتوک - دشتیاری را ربوده و به عنوان اسیر به جای نامشخصی منتقل کرده است.

این گروه در 23 مارس اعلام کرد یکی از نظامیان ربوده شده به نام جمشید دانایی فر را به روشی که جمهوری اسلامی فعالان بلوچ را اعدام می کند به دار آویخته و او را اعدام کرده است.

بنا به گزارش "شبکه خبر" با وجود تایید معاون امنیتی استاندار سیستان و بلوچستان، اما وزارت کشور اعلام کرده سندی برای قطعیت این موضوع وجود ندارد.

ماموریت احمد شهید یک سال دیگر تمدید شد

خبرگزاری هرانا – در جلسه امروز شورای حقوق بشر سازمان ملل متحد، ماموریت گزارشگر ویژه حقوق بشر در امور ایران با موافقت اکثریت اعضای شورا به مدت یکسال دیگر تمدید شد.
بنا به اطلاع گزارشگران هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، کشورهای آمریکا، انگلیس آرژانتین، اتریش، کاستاریکا، ژاپن، مکزیک، هلند، پرو، کره، رومانی، جمهوری چک، استونیا، فرانسه، آلمان، ایرلند، ایتالیا، ، برزیل، شیلی برای تمدید ماموریت آقای شهید رای مثبت دادند.
شورای حقوق بشر با ۲۱ رای موافق، ۱۶ رای ممتنع و ۹ رای مخالف با صدور قطعنامه ای ماموریت آقای شهید را یکسال دیگر تمدید کرد.
روز ۱۷ مارس، دکتر احمد شهید ششمین گزارش خود را در خصوص وضعیت حقوق بشر در ایران به شورای حقوق بشر تقدیم کرد. وی در گزارشی کوتاه اعلام کرد که از زمان آغاز ماموریتش در سال ۲۰۱۱ تا کنون ۱۵۳۹ نفر در ایران اعدام شده‌اند و تنها در سال ۲۰۱۳ در حدود ۶۲۴ نفر اعدام شدند.
ایران با گذشت سه سال از آغاز به کار ماموریت احمد شهید گزارشگر ویژه حقوق بشر در امور ایران به وی و هیچ یک از گزارشگران موضوعی سازمان ملل متحد اجازه ورود به ایران را نداده است.

مدير ارشد سازمان عفو بين الملل: از زمان روی کارآمدن روحانی شاهد افزايش اعدامها در ايران بوده ايم

آدری گوگران از مديران ارشد سازمان عفو بين الملل ضمن ابراز نگرانی عميق از وضعيت دادگاههای فرمايشی در ايران و صدور احکام اعدام برای متهمان، گفت:
ما از زمانيکه حسن روحانی به عنوان رئيس جمهوری رژيم ايران برگزيده شده گشايش مثبتی را در مقوله اعدام مشاهده نکرده ايم. در عوض ما شاهد افزايش اعدامها در اين سال بوده ايم.
بر اساس گزارش سالانه عفو بين الملل، شمار اعدامهايی که از طريق منابع رسمی اعلام شده از 314نفر در سال 2012 ميلادی به 369نفر در سال گذشته ميلادی رسيده است.
در اسفند ماه سال گذشته کميسياريای حقوق بشر سازمان ملل متحد گفته بود در سال 2013 دست کم 500نفر در ايران اعدام شده اند

برای عدالت

هشدار نماینده مسیحیان نسبت به آمار‌های روزافزون خروج نخبگان

نماینده مسیحیان ارامنه در مجلس شورای اسلامی، نسبت به آمار‌های روزافزون خروج نخبگان از کشور هشدار داد.


به گزارش « محبت نیوز»، عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با انتقاد از آمارهای روز‌افزون خروج نخبگان از کشور، گفت: نبود انگیزه لازم از جمله نداشتن شغلی مناسب پس از فارغ‌التحصیلی خروج نخبگان از کشور را اجتناب‌ناپذیر کرده است.
کارن خانلری در گفت وگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری خانه ملت، با هشدار نسبت به آمار‌های روزافزون خروج نخبگان از کشور، گفت: آینده هر کشوری منوط به وجود نخبگان و افراد تحصیلکرده آن است از این رو مسئولان باید به جد در پی پیدا کردن چرایی خروج آنان از کشور باشند.
نماینده مسیحیان ارمنی در مجلس شورای اسلامی، با تاکید بر اینکه خروج نخبگان از کشور تبعات بیشماری در پی دارد، افزود: دولت و وزارت علوم، تحقیقات و فناوری باید با ایجاد انگیزه‌های کافی در داخل کشور از خروج نخبگان و استعداد‌های برتر جلوگیری کنند.
وی با بیان اینکه در بسیاری از کشورها برنامه‌ریزی‌های کلان برای جذب نخبگان انجام می‌شود، ادامه داد: بسیاری از کشورهای مقصد نخبگان به درستی درک کرده‌اند که باید روی جذب نخبگان برای بهبود شرایط کشورشان سرمایه‌گذاری کنند.
این نماینده مجلس نهم، افزایش اعتبار علمی دانشگاه‌ها، کمک‌های مالی به دانشجویان و ایجاد شغل برای آنان را از گزینه‌هایی برشمرد که در کاهش تمایل نخبگان به خروج از کشور موثر است.
خانلری درباره میزان خروج رتبه‌های برتر کنکور سراسری و آزاد دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی از کشور، گفت: هر ساله آمارهای متفاوتی از میزان خروج نخبگان و استعدادهای برتر به کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس ارایه می‌شود اما موضوع مهم چرایی افزایش تمایل آنان برای خروج از کشور است.

۱۳۹۳ فروردین ۶, چهارشنبه

زندان گوهردشت کرج قتل‌گاه زندانیان/مرگ ١٧٦ نفر در سالی که گذشت

در سالی که گذشت زندان گوهردشت کرج میدان‌دار "مرگ نامتعارف" ١٧٦ زندانی این زندان بود.
در سال ١٣٩٢ بیماری، خودکُشی، ایدز و هپاتیت، درگیری زندانیان و مرگ‌های متعدد مشکوک، مرگ یکصد و هفتاد و شش زندانی زندان گوهردشت کرج را در پی داشته است.
اظهارات منابع مطلع و زندانیان زندان گوهردشت کرج گویای وقایعی تکان‌دهنده از مرگ زندانیان این زندان هستند که به صورت مستند در اختیار آژانس کُردپا قرار دارد.­
عدم نظارت بر وضعیت سلامت زندانیان:
یک منبع آگاه در زندان گوهردشت کرج به آژانس کُردپا اعلام کرده است: نبود قوانین دقیق مختص به داخل زندان‌‌ها و مشخصا در زندان گوهردشت و کنترل دقیق بر وضعیت سلامت زندانیان موجب شده تا افراد مبتلا به بیماری‌هایی همچون ایدز و هپاتیت و انتقال آن به دیگر زندانیان، به یکی از عوامل مرگ زندانیان این زندان مبدل شود.
در این ارتباط تا کنون چندین زندانی که از نظر سلامت هیچ مشکلی نداشته‌اند، ناخواسته و بدون اختیار به بیماری‌های لاعلاج دچار و جان خود را از دست داده‌اند.
مرگ‌های مشکوک و عدم پی‌گیری:
تکان دهنده‌ترین بخش این آمار، مرگ مشکوک زندانیان است که عامل مرگ آنها نامشخص می‌باشد.
در اغلب موارد نه تنها عامل مرگ از سوی مسئولین قضایی و زندان پی‌گیری نمی‌شود، بلکه خانواده آنها نیز به دلیل پی‌گیری دلیل مرگ مورد تهدید قرار می‌گیرند.
اغلب این موارد در دستگاه قضایی، بدون روشن شدن عامل مرگ مخدومه اعلام می‌شود.
درگیری میان زندانیان و زندانبانان:
نبود نظارت دقیق بر رفتار زندانیان و درگیری‌های میان زندانیان از دیگر عوامل مرگ زندانیان زندان گوهردشت کرج به شمار می‌رود.
یکی از زندانیان این زندان، بخش اعظمی از درگیری‌های میان زندانیان را سازماندهی شده از سوی مسئولین زندان تلقی کرده و می‌گوید: عدم پیگیری در موارد درگیری زندانیان و مشخص نمودن فرد گناهکار و بی گناه از سوی مسئولین زندان گواه بر این ادعاست که اغلب این درگیری‌ها از سوی مسئولین زندان سازماندهی می‌شود.
در برخی موارد زندانیان بر اثر ضرب و شتم و توسط زندانبانان جان خود را از دست می‌دهند.
خودکُشی:
عدم دقت کافی از سوی بهداری زندان بر وضعیت روحی و روانی زندانیان، عدم فعالیت بخش اداری زندان در رفع مشکلات زندانیان از جمله بخش "مددکاری" زندان گوهردشت و ناامید شدن قطعی زندانیان این زندان موجب شده تا بخشی از مرگ‌های این زندان به دلیل خودکُشی زندانیان باشد.
یکی از منابع آژانس کُردپا در این زندان اعلام کرد: بارها مسئولین زندان از امکان خودکُشی زندانی مطلع گشته‌اند، اما هیچ اقدامی را در جهت جلوگیری از اقدام زندانی به خودکُشی انجام نداده‌اند.
در تمامی موارد و در حالی که مسئولین زندان از وضعیت روانی زندانی مطلع بوده‌اند، زندانی در شرایطی قرار داشته‌ که امکان و وسایل لازم جهت خودکُشی را در اختیار داشته است.
سایه سنگین بیماری‌های روحی و روانی بر زندانیان:
به طور کلی، سایه افکندن بیماری‌های روحی و روانی بر زندانیان زندان گوهردشت کرج و نبود هیچ برنامه مشخص در این راستا، زندگی زندانیان این زندان را با مخاطره جدی روبرو ساخته است.
عدم سیستم استاندارد پزشکی، عدم مرکز روان‌درمانی در زندانی با هزاران نفر زندان، نبود طبقه‌بندی دقیق جرائم، اعمال سلیقه و تخطی در "قوانین موجود" از سوی مسئولین و عدم نظارت قضایی مستقل بر این زندان از عوامل اصلی آمار تکان دهنده مرگ زندانیان این زندان به شمار می‌رود.
شهر ٤٠٠٠ نفری زندان گوهردشت کرج و عدم کنترل:
زندان گوهردشت کرج به طور میانگین و مستمر دارای آماری ٤٠٠٠ هزار نفری از زندانیان است که در میان آنها قریب به ٢٣٠ نفر زندانی سیاسی و عقیدتی حضور دارند. این آمار به صورت تقریبی ارایه شده است.
فشارهای نامتعارف زندانیان سیاسی و عقیدتی :
تمامی عوامل موجود در زندان گوهردشت کرج موجب گردیده تا زندانیان سیاسی و عقیدتی این زندان در شرایطی نامناسب و دشوار قرار گیرند.
نگهداری زندانیان سیاسی و عقیدتی در کنار دیگر جرایم از جمله جرایم خاص و خشن همچون قتل، آدم‌ربایی، سارقین مسلح و افراد شرور، موجب شده تا زندانیان سیاسی و عقیدتی این زندان به خطرات جدی سلامت و جانی روبرو شوند.
این گزارش مختص به آژانس خبررسانی کُردپا بوده و یکمین بار از سوی این آژانس منتشر شده و صحت این موارد از سوی آژانس تایید می‌شود.

یک زندانی سیاسی هموطن کُرد به سه بار اعدام محکوم شد

مرتضی رحمانی زندانی سياسی هموطن كُرد در دادگاه ارتجاع سنندج به اتهام اقدام عليه امنيت ملی و عضويت در يكی از احزاب مخالف حکومت، به سه بار اعدام و 3 سال زندان محكوم شد.

بنا به گزارشات دريافتي مرتضی رحمانی زندانی سیاسی کُرد اهل روستای تیلکو از توابع شهرستان کامیاران که 20 ماه پیش به جرم همکاری با احزاب كردي مخالف رژيم توسط اداره بدناماطلاعات کامیاران دستگیر شد، در دادگاه ارتجاع شهر سنندج به اتهام اقدام عليه امنيت ملی و عضويت در اين حزب به سه بار اعدام و ٣ سال زندان محكوم شد.
اين زندانی سياسی هموطن كُرد كه قبلا بر اثر شکنجه‌های مامورین اطلاعات، به برخی از اتهامات ساختگی که فقط بر اثر شکنجه‌ها به آن اعتراف کرده بود متهم شده است.
گفتنی است هر چند صدور چنين احكامی برای فعالان سياسی بی‌سابقه بوده است، اما طبق قانون ضدبشري ولايت فقيه چنين احكامی امكان‌پذير می‌باشد.
از سوی ديگر با صدور اين حكم، تعداد فعالان سياسی و مدنی كُرد محکوم به اعدام به ٢٢ نفر رسيد كه اسامی آن به شرح زیر است:
۱. زانیار مرادی ۲. لقمان مرادی ۳. هوشنگ رضایی ۴. رضا ملازاده ۵. بهروز آلخانی ۶. آرمان پرویزی 7. سیروان نژاوی 8. ابراهیم عیسی‌پور ۹. محمد عبدالهی ۱۰. صابر مخلد موانه ۱۱. سیدجمال محمدی ۱۲. سیدسامی حسینی ۱۳. عبدالله سروریان ۱۴. حبیب‌الله لطیفی ۱5. بختیار معماری ۱6. سمکو خورشیدی ۱7. مصطفی سلیمی ۱8. رشید آخکندی 19. سامان نسیم ۲0. انور رستمی 21. علی احمد سلیمان 22. مرتضی رحمانی

یک افتضاح دیگر توسط رژیم رژیم آخوندی هیچ تلاشی جهت آزادی مرزبانان نکرده است!!!

تسنیم اسلم"سخنگوی وزارت خارجه پاکستان شب گذشته طی
مصاحبه ای اعلام کرد :
هیچیک از مقامات رژیم ایران درباره وضعیت مرزبانان ربوده شده تماسی با مقامات پاکستانی نداشته‌اند!!!

به گزارش خبرگزاری حکومتی تابناک «تسنیم اسلم»، سخنگوی وزارت امور خارجه پاکستان، به بی‌بی سی گفته است: «ما خاک خود را وجب به وجب برای [یافتن] گروگان‌ها جستجو کرده‌ایم، ولی ردی از آن‌ها پیدا نکرده‌ایم. کمیته ویژه مشترکی با شرکت مقامات ایران و پاکستان تشکیل شد، اما مقامات ایرانی هیچ گاه [در این باره با ما] تماسی برقرار نکردند».
بدین ترتیب مشخص میشود که تمامی سخنان رژیم آخوندی در مورد تلاش برای آزادی سربازان گروگان گرفته شده اسیر دروغ محض بوده و رژیم بدین ترتیب زمینه را برای کشتار این سربازان اسیر و در پی آن خیز برداشتن برای حمله و قتل عام هموطنان بلوچمان در زندانها را فراهم میکند.

این یک افتضاح و آبروریزی در سطح بین المللی است که دروغهای رژیم
آخوندی با مصاحبه ی دیشب سخنگوی وزارت خارجه ی
پاکستان بر ملا می شود !!!

ما فریاد گوهر عشقی هستیم

۱۳۹۳ فروردین ۵, سه‌شنبه

روسيه يا ايران كداميك خطر بزرگتري براي صلح جهاني هستند؟

تورنتو استار 1/1/93 : «… درحاليكه اقدام ولاديمير پوتين در كريمه شايسته مجازات بين‌المللي است يك تهديد قريب الوقوع‌تر براي صلح جهاني، بن‌بست ايران است .آيا ترس از خرس روسي يا شكست در گفتگوها با ايران تهديدي بزرگتر است؟

...كره آغشته به خون ما در قرن 21 يكبار ديگر به راههاي تهديدآميز و نامعلومي پاي گذاشته است كه به‌نظر مي‌رسد كه آغاز يك فصل جديد باشد. دو واقعه در سه‌شنبه گذشته در پايتختهاي جهان كه بيش از 2000كيلومتر از هم فاصله دارند اتفاق افتاد كه به بهترين صورت اين نگراني را منعكس كرد. در مسكو ولاديمير پوتين از خود راضي، به مجلس دست‌نشانده خود اعلام كرد كه كريمه كه بخشي از اوكراين بوده به فدراسيون روسيه مي‌پيوندد. اينكار بعد از آن بود كه به ضرب قنداق تفنگ رفراندومي هم در كريمه برگزار شد... در وين مذاكرات سطح بالا بين ايران و 6قدرت از سر گرفته شد با اين هدف كه به تهديد بمب اتمي ايران خاتمه بدهند. بنابراين چه چيزي شما را بيشتر نگران مي‌كند ترس از خرس روسي كه به فراتر از كريمه لشگركشي كند و وارد جمهوريهاي سابق شوروي بشود؟ يا اين‌كه از شكست گفتگوهاي اتمي با ايران نگرانيد كه به شكست انجآمد و اسراييل دست به اقدامي غيرقابل پيش‌بيني بزند كه تمام خاورميانه را يكبار ديگر تكان خواهد داد؟ آن‌چه پوتين انجام داد شايسته توبيخ بين‌المللي است... يك تهديد قريب‌الوقوع بيشتر براي صلح جهان؛ ادامه بن‌بست اتمي با ايران است... دو زمينه، بيشتر نمانده است. با شكست مداكرات اتمي ايران و 5+1 تهديد نظامي عليه ايران وجود دارد كه ريسك شروع يك جنگ فاجعه‌بار منطقه‌يي هم خواهد بود... روز سه‌شنبه موشه يعلون وزير دفاع اسراييل گفت پرزيدنت اوباما در جهان از خود، يك چهره عاجز بر جاي گذاشته است. وي افزود كه اسراييل آماده شده است به‌طور مستقل عليه ايران اقدام خواهد كرد. بنابر‌اين بايد پوتين را زير نظر داشت اما نبايد نظر را از روي ايران برداشت. ماجراي ايران است كه بسا بيش از روسيه پر خطرتر مي‌باشد».

بازهم تصادف اتوبوس راهیان نور (گور) و کشته‌شدن چندین دانش‌آموز

یک بار دیگر اتوبوس حامل "راهیان نور" در ایران دچار حادثه شد و تعدادی نوجوان بی‌گناه را به گام مرگ کشاند. حادثه در خط مرزی طلائیه در استان خوزستان رخ داده و تاکنون شش دانش‌آموز کشته شده‌اند.
رییس اداره تصادفات پلیس راه ایران روز سه‌شنبه (۵ فروردین/۲۵ مارس) از واژگونی یک دستگاه اتوبوس حامل راهیان نور در استان خوزستان خبر داد که تا کنون ۶ کشته برجای گذاشته است.

سرهنگ همایون اسفندی به خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) گفت: «حوالی ساعت ۱۴ سه‌شنبه یک دستگاه اتوبوس حامل راهیان نور که از زرند کرمان برای بازدید از مناطق جنگی عازم خوزستان بود در ۱۵ کیلومتری خط مرزی طلائیه استان خوزستان در جاده فرعی دچار واژگونی شد.»

رییس اداره تصادفات پلیس راه کشور افزود: در پی این حادثه متاسفانه تا کنون ۶ تن که همگی پسر هستند کشته شدند و تعدادی نیز مجروح و به بیمارستان منتقل شدند.

زنجیره بی‌پایان حوادث پرتلفات راهیان نور

حادثه روز سه‌شنبه آخرین مورد از سلسله‌تصادف‌های اتوبوس‌های حامل دانش‌آموزان موسوم به "راهیان نور" در سال‌های اخیر است. بنابر گزارش‌های رسانه‌های ایران از سال ۱۳۸۶ تاکنون بیش از صد دانش‌آموز در این تصادف‌ها کشته شده‌اند.
پرتلفات‌ترین و ناگوارترین این سلسله‌حوادث در مهر ماه ۱۳۹۱ رخ داد و در جریان آن ۲۶ دانش‌آموز دختر مقطع دوم ‌دبیرستان اهل بروجن در دم کشته و ۲۳ دانش‌آموز دیگر زخمی شدند.
دیگر حوادث اتوبوس‌های "راهیان نور" اغلب پرتلفات بوده‌اند: در تاریخ ۲۵ اسفند ۱۳۸۶ در اثر تصادف یک دستگاه اتوبوس کاروان راهیان نور در استان خوزستان ۲۲ نفر کشته شدند.
کمتر از دو هفته پس از این حادثه، یعنی در تاریخ ۶ فروردین ۱۳۸۷، واژگونی یک دستگاه اتوبوس جان ۲۷ دانش‌آموز دیگر را گرفت.
در تاریخ ۱۵ بهمن ۱۳۹۰ تصادف اتوبوس راهیان نور در حوالی بروجرد، منجر به کشته شدن ۳ دانش‌آموز و زخمی‌شدن ۱۳ دانش‌آموز دیگر شد.

"راهیان نور" نام اردوهای اکثرا دانش‌آموزی است که از نقاط مختلف کشور با اتوبوس راهی خوزستان می‌شوند تا از مناطق جنگی بازمانده از جنگ ایران و عراق بازدید کنند. بیشتر این اردوها همزمان با تعطیلات نوروزی و نیز تعطیلات تابستانی، فعال می‌شوند.

مسئولیت سازماندهی این اردوها را "بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس" بر عهده دارد. مقام‌های دولتی و انتظامی ایران می‌گویند دانش‌آموزان و دانشجویان شرکت‌کننده در این ادروها به طور "داوطلبانه" در آن شرکت می‌کنند، اما خانواده‌ها روایت دیگر دارند.
آنها می‌گویند ۱۰ نمره درس دفاع در مدارس مربوط به همین شرکت در اردوی "راهیان نور" و سفر به مناطق سابقا جنگی است. حتی گفته می‌شود برای شرکت در اردوها به‌زور از والدین امضا گرفته می‌شود.
دویچه وله

اعدام یکی از مرزبانان گرفتار شده در بند گروه جیش العدل

گروهک تروریستی جیش العدل که 5 سرباز وظیفه مرزبان ایرانی را ربوده و با خود به داخل خاک پاکستان برده است، با انتشار بیانیه‌ای در حساب کاربری توئیتر خود مدعی شد یکی از مرزبان‌های ایرانی را به شهادت رسانده‌ است.

به گزارش ن محبت نیوز»  این گروهک تروریستی مدعی شده است؛ گروهبان دانایی فر را به شهادت رسانده است.
به نقل از تارنمای  بوتیا پیش از این گروهک تروریستی موسوم به "جیش‌العدل" با وارد شدن به مرزهای ایران ۵ مرزبان ایرانی را ربوده و با انتشار تصویری در صفحه توئیتر خود مسئولیت ربایش ۵ نفر از مرزبان‌های ایرانی را بر عهده گرفت.
تاکنون تلاش‌های زیادی از سوی مسئولان ایرانی برای آزادی ۵ مرزبان ایرانی صورت گرفته اما متاسفانه تاکنون این تلاش‌ها به نتیجه نرسیده است.
.
پاسدار گروهبان یکم " جمشید دانایی فر " در راستای اعلام قبلی سازمان مبنی بر قصاص خون شهید علی نارویی به" دار آویخته شد."
و جسد وی در قبال اجساد ۵۰ تن از شهدای راه آزادی مبادله خواهد گشت.
سازمان به رژیم هشدار میدهد که اگر تا ۱۰ روز دیگر از این تاریخ به درخواست سازمان مبنی بر آزادی زندانیان اهل سنت اقدام نکند ۱تن دیگرازپاسداران رژیم به دارآویخته خواهد گشت. بنابراین این ده روز پایان فرصت و چانه زنی است و خانواده های این پاسداران می توانند به تحصن در مقابل مجلس و دفتر ریاست جمهوری خواهان آزدی زندانیان اهل سنت در قبال آزادی فرزندانشان باشند.
پیش تر گروه «جیش‌العدل» با انتشار اطلاعیه‌ای اعلام کرده بود که پنج مرزبان ایران را در واکنش به «توهین» محمدتقی مصباح یزدی به «عثمان»٬ خلیفه سوم اهل تسنن ربوده است.

سه شنبه های اعتراضی مقابل سفارت ننگین جمهوری اسلامی استکهلم ۲۵/۰۳/۲۰۱۴














۱۳۹۳ فروردین ۴, دوشنبه

با هر اعدام نه يک نفر بلکه يک خانواده از بين ميرود!

از روزی که پرونده رفت به اجرای احکام. یک هفته است که ميگذرد، يک هفته است که هرشب بدون صدا گریه میکنم و بدون اشک خوابم نمیبره. یک هفته است که دیگه انگیزه ای برای عید، سال نو، خرید،‌و کلا زندگی ندارم.

(بخشي از نامه خواهر کوچکتر ريحانه به او )

نگاه کنيد خواهر کوچک ريحانه در صفحه فيس بوکش چه نوشته است، تا از نزديک با ضربان قلب او و با ضربان قلب يک خانواده همراه شويم که نميدانند فردا چه ميشود. حکم به اجراي احکام رفته، فاجعه پشت در است، فقط با يک حرکت و با يک همبستگي بين المللي، ميتوانيم او را نجات دهيم.

قلبهاي ما بايد با ضربان قلب خواهر ريحانه با ضربان قلب مادرش که از لحظه فاجعه وحشت دارد، همراه شود، دست به دست هم داده و نگذاريم ريحانه را اعدام کنند. اين امکان پذير است !

عکس کودکي ريحانه با خواهران کوچکترش

امشب با مامان و بابام رفتم به نمایشنامه خوانی. لذت بردم از همکاری مردم در سنين بالاتر. 7 سال پیش 2 تا از صمیمی ترین دوستانم رو از دست دادم چون فکر میکردن من خواهر يه قاتلم و خطرناک هستم. امشب وقتی دیدم یه انسان شب عید میاد و یه برنامه راه میندازه (در مورد خواهرم هم حرف ميزنه) و دیگرانم میاند آنجا چقدر درست و حسابی خوشم اومد و خوشحال شدم.

یک هفته گذشته، یک هفته از روزی که پرونده رفت به اجرای احکام. یک هفته است که هرشب بدون صدا گریه میکنم و بدون اشک خوابم نمیبره. یک هفته است که دیگه انگیزه ای برای عید، سال نو، خرید،‌و کلا زندگی ندارم. یک هفته هست که فقط به روزای بچگیم فکر میکنم.همون روزایی که با میز اتو و میزهاي ديگر، خونه هامون رو از هم جدا میکردیم، تا کاسه بشقابهاامون قاطی نشه و بابا میومد مهمونیمون، همون روزایی که تو حیاط اون دو تا بادوچرخه بودن و من با سه چرخه.

با هم دم درخت سیب قرار میذاشتیم به اسم خیابون سیب . اون روزا که 3 تایی درو میبستیم و چرت و پرت میگفتیم و اسمش جلسه ی خواهرانه بود. اون روزا که با بابا میرفتیم یه گونی اسباب بازی میخریدیم و مامان دعوامون میکرد. همون روزا که میرفتیم بیرون و از خوشحالی نمیدونستم چیکار کنم. حتی یه بار از شدت خنده بالا آوردم :))

اون روزا که میرفتم تو اتاقش، تو اتاق تو ريحانه ، موهامو شونه میکردم وتو دعوام میکردي که يکروز نشد بری مدرسه و منو بیدار نکنی. اون روزا که همه منو میشناختن به شادی و خنده. نه با گریه های بی صدا. خدا نمیدونم صدامو میشنوی یا نه. من نمیخوام ازش دفاع کنم یا شکایت.

ازش دفاع میکنم چون خواهرمه، همخونمه، جونمه ولی شکایت دارم چون جدامون کرد، چون غمو به خونمون آورد، چون شادی رو از قلبم برد.ولی عاشقشم.

اگه صدامو میشنوی واسه موندن خانوادم، واسه زنده موندن مامانم، واسه از بین نرفتنمون برش گردون به خونه. من توان
این سختیارو بیشتر از این ندارم. زودباش برش گردون عزیز دلم

کمپين نجات ريحانه از شما ميخواهد بهر طريق ممکن خبر را پخش کنيد و طومار اعتراضي را امضا کنيد و کمک کنيد تا نگذاريم 
يک جوان ۲۶ ساله را اعدام کنند.




نگاره: ‏با هر اعدام نه يک نفر بلکه يک خانواده از بين ميرود!

https://www.facebook.com/zendani.siasi

از روزی که پرونده رفت به اجرای احکام. یک هفته است که ميگذرد، يک هفته است که هرشب بدون صدا گریه میکنم و بدون اشک خوابم نمیبره. یک هفته است که دیگه انگیزه ای برای عید، سال نو، خرید،‌و کلا زندگی ندارم.

 (بخشي از نامه خواهر کوچکتر ريحانه به او )

نگاه کنيد خواهر کوچک ريحانه در صفحه فيس بوکش چه نوشته است، تا از نزديک با ضربان قلب او و با ضربان قلب يک خانواده همراه شويم که نميدانند فردا چه ميشود. حکم به اجراي احکام رفته، فاجعه پشت در است، فقط با يک حرکت و با يک همبستگي بين المللي، ميتوانيم او را نجات دهيم.

قلبهاي ما بايد با ضربان قلب خواهر ريحانه با ضربان قلب مادرش که از لحظه فاجعه وحشت دارد، همراه شود، دست به دست هم داده و نگذاريم ريحانه را اعدام کنند. اين امکان پذير است ! 

عکس کودکي ريحانه با خواهران کوچکترش 

امشب با مامان و بابام رفتم به نمایشنامه خوانی. لذت بردم از همکاری مردم در سنين بالاتر. 7 سال پیش 2 تا از صمیمی ترین دوستانم رو از دست دادم چون فکر میکردن من خواهر يه قاتلم و خطرناک هستم. امشب وقتی دیدم یه انسان شب عید میاد و یه برنامه راه میندازه (در مورد خواهرم هم حرف ميزنه) و دیگرانم میاند آنجا چقدر درست و حسابی خوشم اومد و خوشحال شدم. 

یک هفته گذشته، یک هفته از روزی که پرونده رفت به اجرای احکام. یک هفته است که هرشب بدون صدا گریه میکنم و بدون اشک خوابم نمیبره. یک هفته است که دیگه انگیزه ای برای عید، سال نو، خرید،‌و کلا زندگی ندارم. یک هفته هست که فقط به روزای بچگیم فکر میکنم.همون روزایی که با میز اتو و میزهاي ديگر، خونه هامون رو از هم جدا میکردیم، تا کاسه بشقابهاامون قاطی نشه و بابا میومد مهمونیمون، همون روزایی که تو حیاط اون دو تا بادوچرخه بودن و من با سه چرخه.

 با هم دم درخت سیب قرار میذاشتیم به اسم خیابون سیب . اون روزا که 3 تایی درو میبستیم و چرت و پرت میگفتیم و اسمش جلسه ی خواهرانه بود. اون روزا که با بابا میرفتیم یه گونی اسباب بازی میخریدیم و مامان دعوامون میکرد. همون روزا که میرفتیم بیرون و از خوشحالی نمیدونستم چیکار کنم. حتی یه بار از شدت خنده بالا آوردم :))

 اون روزا که میرفتم تو اتاقش، تو اتاق تو ريحانه ، موهامو شونه میکردم وتو دعوام میکردي که يکروز نشد بری مدرسه و منو بیدار نکنی. اون روزا که همه منو میشناختن به شادی و خنده. نه با گریه های بی صدا. خدا نمیدونم صدامو میشنوی یا نه. من نمیخوام ازش دفاع کنم یا شکایت. 

ازش دفاع میکنم چون خواهرمه، همخونمه، جونمه ولی شکایت دارم چون جدامون کرد، چون غمو به خونمون آورد، چون شادی رو از قلبم برد.ولی عاشقشم. 

اگه صدامو میشنوی واسه موندن خانوادم، واسه زنده موندن مامانم، واسه از بین نرفتنمون برش گردون به خونه. من توان 
این سختیارو بیشتر از این ندارم. زودباش برش گردون عزیز دلم

کمپين نجات ريحانه از شما ميخواهد بهر طريق ممکن خبر را پخش کنيد و طومار اعتراضي را امضا کنيد و کمک کنيد تا نگذاريم يک جوان ۲۶ ساله را اعدام کنند.

https://secure.avaaz.org/en/petition/Catherine_Ashton_Ban_Ki_Moon_Ahmad_Shaheed_Save_26_year_old_woman_from_being_hanged_in_Iran/?fgoyhhb

کمپين نجات ريحانه 
۲۲ مارس ۲۰۱۴‏

۱۳۹۳ فروردین ۲, شنبه

کشته شدن يک جوان ۲۵ساله توسط نيروی سرکوبگر انتظامی در بندرعباس

مأموران جنايتکار نيروی انتظامی در بندرعباس بر روی جوانان در خيابان شهناز آتش گشودند.
در اين اقدام جنايتکارانه يک جوان 25ساله به نام محمد سالاری بر اثر اصابت گلوله به قلبش جان باخت. گفته می شود دو الی سه جوان ديگر نيز در بندرعباس به شدت مجروح شده و به بيمارستان منتقل گرديدند. خانواده محمد سالاری گفته است فرزندمان در حال تردد در خيابان بوده که مورد تعرض مأموران قرار گرفته و کشته شده است.

ريحانه جباري ۲۶ ساله در آستانه اعدام

هفت سال قبل بود که ريحانه با مرتضي آشنا شد، مردي همسن پدرش که براي انجام کار به او مراجعه کرده بود. ريحانه طراح دکوراسيون بود و در يک مکالمه تلفني مرتضي از اين شغل او خبردار ميشود و از او ميخواهد براي انجام کار به دفترش مراجعه کند. او سوار ماشين مرتضي ميشود و ظاهرا براي صحبت کردن در مورد چند و چون کار راهي دفتر کار مرتضي ميشوند.
مرتضي در مسير رفتن به سوي محل کارش در مقابل يک داروخانه متوقف ميشود و چيزهايي ميخرد، وقتي وار محل کار ميشوند، ريحانه مي بيند اينجا محل کار نيست يک خانه است. مرتضي دو ليوان شربت روي ميز گذاشته و فورا در را مي بندد و دستش را دور کمر ريحانه گره زده و به او ميگويد راه فرار نداري! در درگيري ريحانه با مرتضي و در جريان دفاع از خود، ريحانه با چاقو به کتف مرتضي ضربه اي زده و فرار ميکند . مرتضي در اثر خونريزي فوت ميکند.
آزمايشات نشان داده که آبميوه روي ميز حاوي داروي بيهوشي بوده است. ريحانه را دستگير کرده و بعد از شکنجه از او اقرار ميگيرند که قتل برنامه ريزي شده بود و حتي گفته ميشود به او گفته اند قتل سياسي بوده است چرا که مقتول که همسن پدرش بوده و بعد از خواندن دو رکعت نماز قصد تجاوز به ريحانه را داشته، يکي از مامورين قبلي وزارت اطلاعات بوده است.
يکي از هم بنديهاي ريحانه گفته است در يک ملاقات سريع با او در جريان هواخوري جاي زخم هايي را بر بدنش ديدم که در اثر شکنجه بود او را چنان زده اند که اعتراف کند قتل سياسي بوده است.
مادر ريحانه بازيگرو مدرس تئاتر است. او از همه استمداد خواسته کمک کنند فرزند دلبندش زنده بماند.
وکيل پرونده عبدالصمد خرمشاهي گفته است حکم قطعي شده و براي اجراي احکام ارسال شده است، اما خرمشاهي معتقد است احتمال اجراي حکم در اين هفته کم هست و قرار است چند جلسه صلح و سازش با خانواده مقتول داشته باشند.
بر عليه اين حکم اعدام طوماري اعتراضي از روز گذشته در دسترس عموم است که ميتوانيد با مراجعه به اين لينک ، آنرا امضا کنيد:
https://secure.avaaz.org/en/petition/Catherine_Ashton_Ban_Ki_Moon_Ahmad_Shaheed_Save_26_year_old_woman_from_being_hanged_in_Iran/?fgoyhhb

۱۳۹۳ فروردین ۱, جمعه

بازگشت محمدحسن یوسف پورسیفی به زندان اوین

خبرگزاری هرانا – محمدحسن یوسف‌پور سیفی، فعال حقوق بشر وزندانی سیاسی بند ۳۵۰ اوین از بیمارستان امام خمینی به زندان اوین بازگردانده شد.
بنا به اطلاع گزارشگران هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، دکتر محمدحسن یوسف‌پور سیفی، مسول سابق واحد جذب ومعرفی مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران و عضو روابط عمومی جمعیت کودکان کار و خیابان که از ۲۶ آذر ماه ۹۲ در بخش جراحی مغز و اعصاب بیمارستان امام خمینی تهران بستری شده بود به بند ۳۵۰ زندان اوین بازگردانده شد.
یوسف‌پور که در پی عارضه دیسک کمر، فشار خون بالا وضربان نامنظم قلب و اختلال در شبکیه هر دو چشم پس از ۲۶ روز اعتصاب غذا بخاطر عدم رسیدگی به وضعیت درمانی خود در بخش ICU در بیمارستان امام خمینی بستری بود، ۲۸ اسفند ماه از بیمارستان ترخیص شد.

هفته‌نامه «۹ دی» توقیف شد

خبرگزاری هرانا –  هفته‌نامه «۹ دی» به مدیرمسئولی «حمید رسایی» از سوی هیأت نظارت بر مطبوعات توقیف شد.
بنا به گزارش فارس، هفته‌نامه «۹ دی» به مدیرمسئولی «حمید رسایی» نماینده تهران در مجلس از سوی هیئت نظارت بر مطبوعات توقیف شد.
حکم توقیف این هفته‌نامه که هفته گذشته صادر شده، امروز (سه‌شنبه) به مدیرمسئول این نشریه ابلاغ شد.
همچنین پرونده این هفته‌نامه، از سوی هیئت نظارت بر مطبوعات به دادگاه ویژه روحانیت ارسال شده است.
پیش از این هیئت نظارت بر مطبوعات حکم به توقیف هفته نامه یالثارات الحسین(ع) داده بود که با واکنش محافل سیاسی و رسانه ای مواجه شده بود.
علیرضا معاف سردبیر «۹ دی» با تأیید خبر توقیف این هفته‌نامه، به خبرنگار فارس گفت که دلیل عمده این اقدام هیئت نظارت، انتشار مطالب انتقادی نسبت به سیاست‌های هسته‌ای، فرهنگی و اقتصادی دولت یازدهم است.
وی یکی از اصلی ترین گزارش های انتقادی هفته‌نامه متبوعش که مورد اعتراض دولت قرار گرفت، موضوع «اخراج دانشمندان هسته‌ای از سازمان انرژی اتمی» عنوان کرد و گفت که مستندات این گزارش به دادگاه ارجاع خواهد شد.
سردبیر «۹ دی» اظهار داشت: هفته گذشته خبر توقیف «۹ دی» را از منابع غیر رسمی شنیده بودیم اما معاونت مطبوعاتی وزارت ارشاد دولت و دبیر هیئت نظارت آن را تکذیب کردند اما امروز، نظر هیئت رسماً به مدیرمسئول هفته‌نامه ابلاغ شد.
معاف در پایان با استقبال از ارجاع پرونده این هفته‌نامه به دادگاه، متذکر شد: مسئولان ۹ دی مستندات خود در خصوص گزارش های منتشره در این نشریه را در دادگاه ارائه خواهند داد.

نوروز خجسته، مبشر عيد بزرگ آزادی ايران بر همگان مبارک باد.

سال 92 رو هم پشت سر گذاشتيم و وارد سال93 مي شويم
اميدواريم در سال جديد بتوانيم همچون پنج سال گذشته در حساس ترين لحظه ها و صحنه هاي تاريخ مقاومت مردم صداي شما باشيم و در خدمت همه شما عزيزان و دوستداران قاصدان آزادي در آستانه نوروز 1393 ادمين هاي صفحه قاصدان هفت سين ديگري به شما تقديم مي كنند سعادت سلامتي سرزندگي سرفرازي سرشاري سرسبزي و سرود پيروزي در سال جديد منتظر كمك هاي شما و گزارش هاي ارزنده شما هستيم قاصدان آزادي صداي همه قاصدان آزادي است كه دل در گرو آزادي ميهن از شر شب پرستان دارند.

ای تغيير دهنده دلها و بينشها، كه دلهای مردم ما را به اميد، و ديدگانشان را به آزادی روشن می سازی، ای تدبير كننده شب و روز كه تيرگی ستم و اجبار را مغلوب می كنی، ای كه روزگار ملتها را دگرگون می سازی و مستبدان را به زير می كشی، به مردم ما نيكوترين زندگانی را عطا كن و خورشيد فتح و آزادی را در ايران بتابان سال نو را به همه شما تبريك ميگوييم و سالي پراز موفقيت و پيروزي را برايتان آرزو مي كنيم

در آستانه سال نو به روان پاك تمامي شهداي راه آزادي درود مي فرستيم و براي زندانيان دليري كه در سياهچال هاي رژيم ولايت فقيه مقاومت ميكنند آرزوي پايداري و سرفرازي داريم و سال نو را به همه زندانيان اسير و خانواده هاي شهدا و بويژه مادران شهداكه بيشترين رنج و فشارها را متحمل ميشوند و همچنين خانواده هاي زندانيان سياسي تبريك مي گوييم و آرزو ميكنيم سال نو سال پايان همه رنجها و دردهاي اين عزيزان باشد

باشد که بهار آزادی فرا رسد، آزادی و برابری و خوشبختی زندگی عموم ايرانيان را در برگيرد و ايرانی دمکراتيک و عاری از اختناق و اعدام و فقر و عقب ماندگی شکوفا گردد.

هيئت مديره قاصدان آزادى - نوروز ۱۳۹۳

برگزاری مراسم چهارشنبه سوری مقابل سفارت اشغال شده ایران در استکهلم

۱۳۹۲ اسفند ۲۸, چهارشنبه

درگيری مردم با نيروهای سرکوبگر در نقاط مختلف تهران و شهرهای کرج و کرمانشاه

شعار مرگ بر ديکتاتور در قيطريه و شهرک اکباتان در تهران.
دستگيری شماری از جوانان درکرمانشاه.
جوانان دلير مناطق مختلف تهران و ديگر شهرهای کشور ادامه جشن چهارشنبه سوری را به صحنه يی برای رويارويی و ابراز نفرت از فاشيسم دينی حاکم بر ايران تبديل کردند.

در تهران جوانان در قيطريه از قسمت پارک به طرف سربالايی خيابان وشنگاه، حرکت کردند و با سردادن شعارهايی عليه حکومت رو به سقوط خامنه ای و شعار بسيجی برو گمشو انزجار خود از حکومت آخوندی و مزدورانش را فرياد می کردند. عوامل نيروهای سرکوبگر تمام راهها به قيطريه را بستند که مردم به آن سمت نروند. مزدوران با حمله به مردم و پرتاب گاز اشک آور سعی در پراکنده ساختن آنها داشتند و دو نفر را دستگير کردند. اما جوانان غيور با حمله به مأموران دو فرد دستگيرشده را آزاد کردند.
در قيطريه و چيذر جوانان با مأموران رژيم درگيرند. و مأموران گاز اشک آور پرتاب کردند.
در شهرک اکباتان نيز مردم شعار مرگ بر ديکتاتور سر دادند. مزدوران با پرتاب تعداد زيادی گاز اشک آور به مقابله با مردم پرداختند. مردم از پنجره ها و پشت بام ساختمانها به طرف نيروهای رژيم نارنجک صوتی پرتاب می کنند تا آنها را فراری بدهند.
در منطقه آزادی به رغم تهديدهای نيروی انتظامی برای ممانعت از حضور مردم در خيابانها، در خيابان منتهی به ميدان آزادی مردم با نيروهای سرکوبگر درگير شدند.

در مجيديه و نظام آباد و آرياشهر انبوه جوانان و مردم روياروی سران رژيم آخوندی به طور گسترده جشن چهارشنيه سوری را برگزار کردند. شمار بالايی از آنها با مزدوران رژيم درگير شدند.

در منطقه فرديس در کرج در ساعت 1830 مردم و کسبه با مأموران نيروی انتظامی که قصد متفرق کردن آنها را داشتند، درگير شدند.

در کرمانشاه در ساعت 2030 جوانان در منطقه وکيل آباد با نيروی انتظامی درگير شدند. مزدوران تعدادی ازجوانان را بازداشت کردند
Freedom Messenger - Ghasedane Azadi

دستگيری ۱۵نفر، به آتش کشيدن عکس آخوند روحانی

به رغم حضور متراکم نيروهای سرکوبگر در نقاط مختلف تهران مردم جشن چهارشنبه سوری را به طور گسترده برگزار کردند. در تمام مناطق شهر آتش بر پاشده و صدای انفجار ترقه و نارنجهای صوتی در همه جا به گوش می رسید.

گزارشهای رسيده از تهران حاکی است که:
- در آريا شهر، خيابان وليعصر، مردم با مأموران که قصد پراکنده ساختن آنها را داشتند، درگير شدند. عوامل نيروهای سرکوبگر دوربينهای مردم را ضبط کردند و 15نفر را دستگير کردند.

در خيابان سلسبيل در غرب تهران جوانان عکس آخوند حسن روحانی رئيس جمهور رژيم را به آتش کشيدند

- در خيابان نظام آباد و مدنی جوانان چند سطل زباله را به آتش کشيدند. نيروهای سرکوبگر از ترس گوشمالی داده شدن توسط جوانان جرأت را نيافتند.

- در خيابانهای عباس آباد و سهروردی مزدوران موتورسوار رژيم با لباسهای ضدگلوله با ايجاد رعب تلاش کردند جوانان را پراکنده کنند. آنها از ترس جرأت نداشتند که تکی حرکت کنند.