۱۳۹۵ خرداد ۱۶, یکشنبه

باز هم جمهوری اسلامی در صدر دولت‌های حامی تروریسم قرار گرفت

وزارت خارجه‌ی ایالات متحده‌ی آمریکا در گزارش سالانه‌ی خود درباره‌ی «فعالیت‌های تروریستی در جهان»، ایران را در صدر دولت‌های حامی تروریسم در جهان در سال ۲۰۱۵ قرار داد.
به گزارش «محبت نیوز» در این گزارش آمده است که در سال ۲۰۱۵، ایران با ارائه‌ی طیف وسیعی از حمایت‌های مختلف، شامل کمک‌های مالی، آموزشی و تأمین تجهیزات برای گروه‌های مختلف در سراسر جهان، همچنان در صدر دولت‌های حامی تروریسم باقی مانده است. ازجمله گروه‌های تروریستی که ایران به تأمین اسلحه و پول نقد برای آنها ادامه داده است، به حزب‌الله و گروه‌های شیعه‌ی عراقی ازجمله کتائب حزب‌الله اشاره شده است که هر دو در این گزارش سازمان‌هایی تروریستی خوانده شده‌اند.
وزارت خارجه‌ی آمریکا، ایران را یکی از سه دولت حامی تروریسم خوانده است؛ دو کشور دیگر، سوریه و سودان هستند. کوبا نیز سال گذشته در فهرست حامیان تروریسم قرار داشت که امسال از این فهرست حذف شده است.
وزارت خارجه‌ی آمریکا، ایران را عامل طیف گسترده‌ای از فعالیت‌های نگران‌کننده‌ای دانسته است که به بی‌ثباتی منطقه می‌انجامد.
مقامات ایران هنوز هیچ واکنشی نسبت‌به این گزارش نشان نداده‌اند.
از زمان توافق هسته‌ای میان ایران و کشورهای پنج به‌علاوه یک، همواره یکی از انتقادات به این توافق این بوده است که لغو تحریم‌های اقتصادی علیه ایران، می‌تواند موجب افزایش حمایت‌های آن کشور از گروه‌های تروریستی شود و بخش‌هایی از پول‌های آزادشده‌ی ایران، در اختیار سپاه پاسداران و دیگر نهادهایی قرار می‌گیرد که تروریستی خوانده شده‌اند.


هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر