۱۳۹۵ تیر ۲, چهارشنبه

وجود ۱۲هزار زندانی غیرعمد درکشور؛ ۲هزار بدهکار دیه در زندان هستند

خبرگزاری هرانا ـ مدیر آمار، عملکرد و امور رایانه ستاد دیه کشور از وجود بیش از ۱۲ هزار زندانی جرائم مالی غیرعمد در زندان‌های کشور خبر داد.
به گزارش خبرگزاری هرانا به نقل از مهر، علی رحیمی اظهار داشت: “بیش از ۹۶ هزار زندانی از سال ۱۳۶۹ تاکنون با کمک ستاد دیه از زندان رهایی یافتند که از این تعداد ۴۵ هزار نفر مربوط به بدهکاران دیه و مابقی نیز محکومیت‌های مالی بوده است”.
مدیر آمار، عملکرد و امور رایانه ستاد دیه کشور از وجود بیش از ۱۲ هزار زندانی جرائم غیرعمد در زندان‌های کشور خبر داد و بیان کرد: “زندانیان جرائم غیرعمد ۶ درصد از کل زندانیان کشور را تشکیل می‌دهند”.
رحیمی تعداد زندانیان بدهکار دیه در کشور را ۲ هزار نفر عنوان کرد و گفت: “از این تعداد ۹۷۰ زندانی مرد و تصادف منجر به جرح هستند و ۴ زندانی زن نیز به دلیل تصادف منجر به جرح در زندان هستند”.
وی تعداد زندانیانی که به دلیل تصادف منجر به فوت زندانی شدند را ۵۵۰ نفر مرد و ۱ نفر زن عنوان کرد و افزود: “در بخش حوادث کارگاهی منجر به صدمه نیز ۲۴۳ نفر بدهکار دیه منجر به جرح هستند و منجر به فوت نیز ۵۰۰ زندانی داریم”.
رحیمی از وجود ۶۲۵۰ زندانی محکوم مالی غیرعمد در زندان‌های کشور خبر داد و بیان کرد: “۲۳۰۲ زندانی مهریه در زندان داریم و ۵۶۲ بدهکار نفقه در زندان به سر می‌برند”.
وی اعتبار مورد نیاز برای آزادی زندانیان دیه و محکومان مالی غیرعمد در کشور را ۲۶۰ میلیارد تومان عنوان کرد و گفت: “اگر  زندانیان و شکات و خانواده زندانیان نیز محاسبه شود می‌توان گفت از سال ۶۹ تاکنون قریب به یک میلیون نفر  درگیر این جریان بودند و آزادی زنددانیان جرائم غیرعمد به کاهش آسیب‌های اجتماعی بسیار کمک می‌کند”.
رحیمی از آزادی ۸۵۶۵  زندانی جرائم مالی غیرعمد در سال گذشته خبر داد و بیان کرد: “این تعداد زندانی ۱۲۰ میلیارد تومان نیاز داشتند که ۴۰ درصد از شکات گذشت گرفتیم و مابقی از سایر منابع تامین شد


bazdasht


هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر