۱۳۹۴ آذر ۷, شنبه

مرتضوی با کمک آقامجتبی از ایران گریخت

خبرگزاری قاصدان آزادی: به گزارش دیگربان, برخی رسانه ها, از خروج سعید مرتضوی٬ دادستان جنایتکار رژیم , از ایران به مقصد شهر نجف حکایت دارد. این گزارش‌ها می‌‌گویند مرتضوی شامگاه پنجشنبه از طریق فرودگاه بین‌المللی موسوم به «امام خمینی» از کشور خارج شده است.
سعید مرتضوی از چهره های منفور و جنایتکار حکومت آخوندی است. او دو پرونده جنجالی دارد یکی پرونده جنایاتش از جمله در کهریزک و دیگری اختلاس های میلیاردی در تامین اجتماعی. در دزدی های مرتضوی از صندوق تامین اجتماعی پای بسیاری از سران حکومت در میان است.
یکی از مهم ترین پرونده‌هایی که در جریان آن از سعید مرتضوی در مجلس رژیم به عنوان یک متهم به قتل نام برده شد، پرونده مربوط به مرگ زهرا کاظمی، عکاس ایرانی - کانادایی بود.
زهرا کاظمی که در تیرماه سال ۱۳۸۲ «در حین عکاسی از محوطه بیرونی زندان اوین» بازداشت شده بود، پس از چند روز بازجویی به صورت مشکوکی جان خود را از دست داد.
همچنین مرتضوی علت مرگ ۵ تن از بازداشتی ها در بازداشتگاه کهریزک را , ابتلای آنها به بیماری مننژیت اعلام کرده بود، اما کمیته ویژه مجلس در بررسی‌های خود به این نتیجه رسید که این اظهارات واقعیت ندارد.
خانواده‌های محسن روح‌الامینی، محمد کامرانی، امیر جوادی‌فر، احمد نجاتی کارگر و رامین قهرمانی تاکید کردند که فرزندان آنها که در حوادث ۱۸ تیر ۸۸ دستگیر و به کهریزک منتقل شدند
در سال ۲۰۱۱ اتحادیه اروپا ، ۳۲ مقام ایرانی از جمله سعید مرتضوی را به دلیل نقشی که در نقض گسترده و شدید حقوق شهروندان ایرانی داشته‌اند، از ورود به کشورهای این اتحادیه محروم کرد. کلیه دارایی‌های این مقامات نیز در اروپا توقیف خواهد شد
از سوی دیگر سعید مرتضوی در چند پرونده دیگر به مواردی مانند اختلاس و سوء استفاده از اختیارات دولتی متهم است و طی جلسات محاکمه بابک زنجانی نیز نام وی برده شده است.



هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر